Ervaringen Virus TI

Hoe zit het vandaag de dag met de sync problemen die de TI (in ieder geval een jaar of 2 geleden toen ik hem wegdeed) had? Hangende noten, noten die plotseling uit de maat lopen? Opgelost inmiddels of kan ik beter wachten tot de nieuwe Virus uitkomt?

ik heb het probleem zelf niet, maar ik geloof niet dat er op dat vlak veel veranderd is, dus als je nog steeds dezelfde computer en usb hosts gebruikt dan denk ik niet dat het huidige model van de virus voor jou een optie is.

Nog een vraag. Kan me niet herinneren of het zo was, heb het ook nooit geprobeerd.

Maar kan je de TI ook tegelijkertijd via midi/analoge outputs en de Virus Control gebruiken?

Nevermind, heb de TI2 Polar gekocht :P

Nice, het betere werk, ook een klein formaat :P

Nog een vraag. Kan me niet herinneren of het zo was, heb het ook nooit geprobeerd.

Maar kan je de TI ook tegelijkertijd via midi/analoge outputs en de Virus Control gebruiken?

Maar om toch nog maar even antwoord op je vraag te beantwoorden..

Dat is denk ik de beste oplossing, ik heb zelf mijn Virus Ti1 via midi aan mijn mackie control pro gehangen

En de analoog outputs via me geluidskaart lopen ook is het beter om een dedicated USB PCie kaart te plaatsen.

Dat is denk ik de beste oplossing, ik heb zelf mijn Virus Ti1 via midi aan mijn mackie control pro gehangen

En de analoog outputs via me geluidskaart lopen ook is het beter om een dedicated USB PCie kaart te plaatsen.

Ik heb hem nog niet binnen dus kan nog niets uitproberen. Maar zoals jij hem hebt aangesloten, kan je dan ook nog gebruik maken van de vst editor en total recall? Ik vond het toch altijd wel een groot voordeel aan de TI dat je patches in je project worden opgeslagen en niet perse in het geheugen van de Virus.

Klopt, zolang je de USB-kabel wel hebt aangesloten en de Virus Ti via MIDI laat communiceren

Werkt de VST-Editor gewoon en kan ik zelf de patches ook via Studio One opslaan..

Hoop dat het ook gaat werken voor je, succes :)

Laatst gewijzigd:
Klopt, zolang je de USB-kabel wel hebt aangesloten en de Virus Ti via MIDI laat communiceren

Hoe stel je dat in dan?
Zodra je de virus control software opstart schakelt de TI mee en werkt deze niet meer als "traditionele" midi synth, dacht ik? Wellicht zie ik iets over het hoofd

Hoe stel je dat in dan?
Zodra je de virus control software opstart schakelt de TI mee en werkt deze niet meer als "traditionele" midi synth, dacht ik? Wellicht zie ik iets over het hoofd

Ik heb niet heel veel ervaring zoals sommige hier maar..

Ik heb hem via midi-kabels aangesloten en toegewezen aan mijn Mackie pro

Zodra ik mijn USB-kabel uit mijn Virus Ti haal werkt de virus control niet meer..

Maar nog wel via midi (thru) van mij remote 25 SL + Jack outputs waar ik me geluid op binnen laat komen..

Misschien dat de bijgevoegde afbeelding je helpt wat wijzer kan maken :)

bijgevoegde Bijlage

Attachments

• Schermafbeelding%20Virus%20Ti.jpg
    Schermafbeelding%20Virus%20Ti.jpg
    28,5 KB · Bekeken: 122
Mijn bevindingen zijn dat je de usb kabel er eerst uit moet trekken, voordat je hem via midi kunt gebruiken, kan voor zover ik kan zien niet tegelijk.

Tot nu toe werkt de TI zonder veel problemen in Live 9. Het lukt mij niet om de TI toe te voegen aan bestaande projecten waar al een hoop automation in voorkomt. Ik kan nog niet precies zeggen waardoor het veroorzaakt wordt, maar zodra ik Virus Control inlaadt houdt Live het voor gezien. Ik gebruik hem in dat geval dus via midi, heb geen zin om uit te zoeken wat er mis gaat. Nieuwe projecten werken probleemloos met de TI.

Op dit moment heb ik de TI als volgt in mijn Live 9 template staan:

- 1 midi track met de Virus Control op usb output 1
- 1 midi track met External Instrument op usb output 2
- 1 midi track met External Instrument op usb output 3

Dit houdt in dat de automation die je opneemt via de Virus, allemaal op de eerste midi track terecht komt. Dit is niet ideaal, maar valt wel mee te werken. Of heeft er iemand een betere oplossing?

volgens mij kan je op de hardware zelf de LIVE functie niet aan/uit zetten.

ik heb vaak, vrijwel altijd eigenlijk. problemen met MIDI timing met TI patches waarbij arpeggiator gebruikt wordt,
komt altijd wel een misaanpassing in voor , erg frustrerend. wat ik dan maar doe is een korte loop (8 maten) opnemen als audio
en dat verder verwerken.

Ik heb tot nu toe nog geen echte timing problemen gehad in Ableton, ook niet met de arp, het valt me allemaal echt mee. Ik moet alleen steeds met de muis de Live functie aanzetten als ik m'n template inlaad, een onhandigheidje.

weet iemand dit uit ervaring?

ik wil een 2e virus ti erbij zetten in de studio, maar ik vroeg me af of dat wel werkt binnen 1 DAW?

ik kan me voorstellen dat de access drivers en de vst editor maar 1 virus kunnen herkennen. is er iemand die dit in de praktijk ook heeft draaien?

Ik ben sinds kort (weer) een trotse eigenaar van een VirusTi, ik heb inmiddels al veel werkend (binnen Renoise), maar loop nu toch tegen een puntje aan.

Ik heb een stereo synth aangesloten op de inputs van de TI. Helaas blijft deze mono, omdat de inputs niet hardleft en right gepanned staan. Om dit op te lossen heb ik 1 part aangemaakt voor "input l" en een part voor "input r". Zodoende komt het signaal gescheiden over 2 parts binnen en kan ik de panning van de parts naar links en rechts draaien en is mijn signaal weer stereo.

Dat werkt best, maar nu wil ik graag de filters en dergelijke van de virus over het signaal gebruiken en automaten. Dat is lastig, want de parts hebben verschillende midi kanalen. Ik zou dan mijn automation envelopes dubbel uit moeten voeren :) ik stuur namelijk maar 1 part tegelijk aan, dat is niet zo handig.

- Hoe kan ik het midi kanaal van de parts van Virus Control wijzigen?
- Is er een beter manier om een stereo signaal via de inputs te laten lopen?

Superbedankt!

weet iemand dit uit ervaring?

ik wil een 2e virus ti erbij zetten in de studio, maar ik vroeg me af of dat wel werkt binnen 1 DAW?

ik kan me voorstellen dat de access drivers en de vst editor maar 1 virus kunnen herkennen. is er iemand die dit in de praktijk ook heeft draaien?

Voor de nieuwsgierigen, ik kwam dit tegen op KVR, lijkt dus goed te werken twee virii op 1 daw.

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?t=352999

Ik heb ook ooit eens een Snow en een ti2 tegelijk op Logic gehad, werkt prima.

Back