Ervaringen Virus TI

Darn, misschien toch eens tijd om wat apparaten in te leveren voor deze unit, dan..

Laat me aub weten of het allemaal goed werkt.
Ik wil het gaan gebruiken in Renoise (+VST)

Doe es wat laten horen dan? :)

Origineel geplaatst door fuse
Doe es wat laten horen dan? :)

Total Controll, 2 kanalen, en een clap ter begeleiding. 120 bpm Cubase SX.

Holland preset, arp op Random pattern 22.

Attachments

• arp_check.mp3
    125,8 KB · Bekeken: 133
U vraagt, wij draaien!

Demo Ti 1.1

M'n arps lopen nog niet helemaal check, maar audio is wel verbeterd. Geen enkele hangende noot gehad. Opgenomen in Cubase. Ook tijdens het editten van sounds geen problemen gehad.

U hoort 2x arp plus basloopje via analoge output.
Jomox bas om de boel wat smeuiig te maken.

De sweep op oa 18 seconden is via USB2 audio, realtime.
De pad vanaf 30 sec is via USB1 met DirectX plugin gesidechained. Ook realtime.

Ondanks dat alles rommelig is, kun je wel horen dat het strakker loopt dan eerder. Vermoedelijk lopen de arps niet check wegens een foute instelling van mijn kant ergens. Of niet.

Ik ben allang blij dat die audio gewoon nu veel en veel beter loopt. Zowel USB als gewone output, en ook nog tegelijk!

:okdan: voor access, en ik hoop dat de nieuwe 1.1 de arps helemaal 100% laat lopen - voor zover dat niet aan andere instellingen ligt.

@RedTitan

:erm: uhhhhh... Geluid is wel redelijk (voor een MP3), maarre.. synchroon... Nogal rommelig, vinnik..

Deze update heeft helaas niet mijn automation probleem opgelost.
Na een paar keer draaien aan bv de cutoff volgt de Viruscontrol de bewegingen niet meer. Beetje jammer.... ;{
Zijn er andere SX3 gebruikers met hetzelfde probleem?

Origineel geplaatst door RedTitan
M'n arps lopen nog niet helemaal check,

Origineel geplaatst door Dezma
kick zit er compleet naast

:bekdicht: de kick loopt goed, de arps niet....

Mijn punt was ook niet dat de arps beter waren, maar dat je dus en analoog en USB1 (de eerste audio stream van de virus) en USB2 tegelijk kan laten lopen zonder tikken, hangende noten, crashende Ti, hikkende muziekstukje of andere narigheden na exporteren vanuit Cubase. Daarom heb ik alles tegelijk in 1 nummertje gegooid. Die sweep zit er dus in om te laten horen dat de USB1 en USB2 wel goed lopen, ondanks plugins.

Die arps geloof ik wel. Dat boeit me niet zo heel erg, dat fixen ze vast nog wel.

Ok, sorry titan, had je post mis gelezen. Die pad klinkt trouwens ongelofelijk ;)

Morgen ga ik 'm bestellen!

Origineel geplaatst door cosmiq
Darn, misschien toch eens tijd om wat apparaten in te leveren voor deze unit, dan..

Laat me aub weten of het allemaal goed werkt.
Ik wil het gaan gebruiken in Renoise (+VST)
In dat geval kun je beter nog wachten tot versie 1.1 van de Virus software voldoende is getest (de beta is sinds vandaag te downloaden).
Daarnaast heeft de huidige versie van Renoise (1.5.2) nog steeds het probleem dat er afwijkingen in de BPM berekeningen zitten. Op een gegeven moment loopt je hardware domweg niet meer synchroon, omdat de klok van je MIDI bakken op bijv. 135bpm loopt, maar Renoise loopt op 134.997bpm (oid). In de volgende release schijnt dat tot het verleden te horen.

Zo...enkele van mijn frustraties zijn verdwenen....:D

Die update lijkt echt goed te werken...arpjes heb ik nog niet geprobeerd,maar geen last van hangende en uitvallende noten meer en dat helemaal via usb...kan editten wat ik wil,alles blijft lekker doorlopen voorlopig...

Ik heb nog wel timing verschil als ik 'm van usb outs naar z'n eigen outs gooi,dan moet ik delay-compensation uitzetten...misschien dat Access dat in de toekomst nog kan aanpassen...
Het uitgangsnivo is nog wel zachtjes vind ik...

Maar voorlopig werkt alles dus prima en is er eindelijk mee te werken...fijn...

Een ander pluspunt : remote werkt nu ook schijnbaar....gaan we straks ff testen...

Origineel geplaatst door dione
Maar voorlopig werkt alles dus prima en is er eindelijk mee te werken...fijn...

het leven is zo slecht nog niet :D

ik knal 'm er volgende week ook ff bij paulus z'n Ti in. Als de final build dan nog niet klaar is, maar verwacht dat dat niet zo snel zal zijn.

En remote werkt nu ook...zitten een aantal templates al bij (waar overigens niet alle knoppen in zijn toegewezen,maar dat is ze vergeven)...
Heb m'n MS-20 (uit de Korg Legacy) aan kunnen sturen met de knoppen van de TI...hartstikke leuk...:)

Nou gelukkig maar jongens :D Zou toch anders aardig kut zijn om gemiddeld 2000 ballen te hebben geinversteerd in een bug bak...

Dione, gaarne je ervaringen met de Remote features als je een beetje ermee gestoeid hebt.
Kan je bijv een willekeurige VA zoals een Supernova oid er mee controlen? Niet alleen de VSTs.
En dan bedoel ik specifiek dat jre ook dus parameternames in de TI kan zetten zodat je ziet wat je edit.
Al heb je al natuurlijk genoeg frontend knoppen die al een label hebben..:)

Klinken doettie wel. :)

had verwacht dat het nog wel wat langer zou gaan duren

zo zie je maar als je er niet op let staat het in eens voor je klaar :D

van de week dan maar ff flink testen die handel :okdan:

Origineel geplaatst door fuse
Klinken doettie wel. :)

Idd! zat vanavond volledig in de productie :D

Back