Ervaringen Virus TI

Als beroepsmatige softwaretester volg ik deze thread met zowel afschuw als schatergelach.

Sorry maar elke poging tot fixen van de serieuze problemen die er zijn introduceren ze een nieuw groot probleem.
Het viel me ook al op dat in de changelog van v1.2 nieuwe features stonden......toen rook ik al onraad.

DE regel is dat je eerst een stabiele release maakt gebaseerd op de huidige functionaliteit en dat je dan pas nieuwe features gaat toevoegen. Dit om te zorgen dat je geen nieuwe bugs introduceerd (en zo dus langzaam maar zeker de grip op de situatie kwijtraakt).

Verder zorg je natuurlijk dat je een representatief testplatform ter beschikking hebt. Dit is een aanname maar alles wijst erop dat de boel niet onder controle is. Als Access het vertrouwen van hun klanten wil gaan terug winnen zullen ze mijns inziens toch echt moeten gaan zorgen voor een stabiele codebase op basis van de huidige functionaliteit. Wat ze nu doen komt namelijk erg trial and error (lees: amateuristisch) over. En dat is toch zonde, want velen willen de synth gewoon zonder gezeur gebruiken.

Dit soort problemen zijn overigens ook de voorbode van het faillisement van Waldorf geweest. Ik hoop voor de mensen die hebben geinvesteerd dat Access hun zaakjes op orde kan krijgen.

Ow eneuh, ik wil eventueel best tester worden hoor! :D

Als Access het vertrouwen van hun klanten wil gaan terug winnen zullen ze mijns inziens toch echt moeten gaan zorgen voor een stabiele codebase op basis van de huidige functionaliteit. Wat ze nu doen komt namelijk erg trial and error (lees: amateuristisch) over.

Misschien offtopic.. maar klinkt in mijn oren als Akai & mpc4000. Latere modellen overigens ook.

Hihi, ze maken er inderdaad een potje van daar bij Access. Nu vind ik dat niet zo'n groot
probleem omdat 1.1.1 redelijk functioneerd, maar het bedrijf lijkt nu op een beest in
nood die rare sprongen maakt. Ik zou best wel bij zo'n access vergadering aanwezig willen zijn.
Popcorn en cola erbij en genieten maar van de panieksituatie.

PS. wel achterlijk dat je een eerdere versie niet kan installeren. Dat soort onzin is alleen
besteed aan apparaten als de sony PSP om zo het spelen van iso's te bemoeilijken.

Margoed, wachten op versie 1.x die goede recensies krijgt. Tot die tijd red ik het wel
met 1.1.1.1.1.1.1.1.1

met de 1.1 kan ik niet exporteren in cubase sx3, hij zegt iets met uuu shit wat was het nou, vergete.haha Dat je iets moet doen left right ofzo. Begrijp het niet. 1.09 kon ik wel gewoon exporteren. en ja met de 1.2.1 kan hij de Virus plugin niet eens loaden bij mij. helemaal vaag

Ik zag dat de synth bij Piens iets boven de 2000 euro ligt.
Wat ik me afvraag:

zit er een nieuwe synth van access of een andere fabrikant aan te komen waardoor de TI binnen een paar maanden verouderd is en dus in prijs zal zakken? Ik ben namelijk een ster in het kopen van apparatuur die de volgende dag ergens anders voor de helft van het geld te koop is :)

ik denk niet van acces zelf....

ik vind sowieso dat er niet echt alternatieven zijn voor een ti
(super VA) qua specs is ie heer en meester... helaas qua bugs ook.

Clavia doet ook niets interessants die stage vind ik een gaar ding...

Novation is druk met controllers.
roland met suffe zooi m.u.v. v-synth maar dat is geen concurent voor een virus vind ik.....

radias... ik weet het niet zo met korg. ik vond de demo's wel aardig eigenlijk.....

qua VA is de Ti volgens mij nog het meest interressants of zie ASB dingen maar die ken ik persoonlijk niet.

Ik denk dat uiteindelijk iedere nieuwe hardwaresynth een integratie krijgt zoals Virus moedig mee begonnen is. Het is natuurlijk zeer lekker om mee te werken. Zo mogen ze b.v de voyager minimoog ook nog wel eens vernieuwen met een leuke vst integratie 8~ , de sound van hardware en het productiegemak van software, eem ideale combinatie natuurlijk.

Overigens heb ik zojuist met goed resultaat de RC2 update geinstalleerd. Zowaar lopen de arp's strak en beginnen de noten op het juiste moment. Het begint eindelijk ergens op te lijken...

De soap continues...

Origineel geplaatst door dione
is die update nu okee of niet ?

Voor zover ik lees heb je met 1.2.1r1 minder timing-issues (tot geen enkele meer bij sommigen) maar krijg je mogelijk meer clicks en pops...

Ik hoorde kortgeleden pas wat TI is. Dat VST-gebeuren spreekt mij erg aan na jaren gekloot met MIDI.

Kun je meerdere instanties van de VST in de sequencer gooien?
Of is het 1 VST die multitimbraal is?

en hoe werkt het met automation? gewoon recorden en draaien aan de knopjes?
En hoe werkt het als je bijvoorbeeld van kanaal 3 een parameter wil wijzigen?
Kun je dan op de virus je controller-knoppen routen naar dat kanaal?

En kun je per kanaal zoveel effecten toevoegen als je wilt?

Wil je de desktop, de keys of de mooie witte polar.
Het desktop model is overal wel te halen. de keys nu geloof ik op bestelling.
Ik bena altijd zeer tevreden over feedback. Goeie prijzen en prima service.
Bovendien laten die mensen je rustig een paar uurtjes klooien zonder je lastig
te vallen.

Hey koekebakker,

je geloofd het niet maar overal waar ik bel, is dat ding in bestelling!
Ik wil de TI met keyboard.

Bij Piens kreeg ik net het antwoord dat ze vanwege hun lage prijs geen apparaten meer kregen van Access.

Het geld brand in mijn zak. Wat moet ik doen om zo'n ding te krijgen? :confused:

:) zo te horen heb ik de keys net op tijd gekocht (1.5 maanden geleden)
het lijkt me een hel om er op te moeten wachten als je de centjes er voor hebt. sterkte...
zeker omdat 1.2.1rc2 het lijkt te doen.

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Hey koekebakker,

je geloofd het niet maar overal waar ik bel, is dat ding in bestelling!
Ik wil de TI met keyboard.

Bij Piens kreeg ik net het antwoord dat ze vanwege hun lage prijs geen apparaten meer kregen van Access.

Het geld brand in mijn zak. Wat moet ik doen om zo'n ding te krijgen? :confused:

Ahahahahahahahahaha vanwege hun lage prijs..

Piens zijn zo ongeveer de grootste sukkels in Europa. Echt, ze zitten hier niet zo ver van waar ik woon. Ik verschoot mij dood de laatste keer als ik binnen ging, alles van studiomateriaal zit ingepakt in dozen. Cash & Carry dus, naar Amerikaans model. Hoe kan je nu weten hoe monitors klinken als ze in een doos zitten vraagt een mens met gezond verstand zich dan af. Producers worden er zowat als paria's beschouwd, alles met gitaren en drums enzo gaat voor. Daarenboven zijn hun prijzen lachwekkend hoog. Wij betalen met 21% BTW 1900€ voor een desktop. Zelfs in een kleinhandel vind ik ze aan 100€ goedkoper.
Ik ben onlangs wat materiaal (oa mijn TI) gaan halen in musicstore köln (DE), hij stond aan 1699, daar heb ik nog een klein bedraf vanaf gekregen. Verder prima service en eerlijke prijs, en alles staat open om te proberen.
Voor dik 200€ verschil kun je je al wat benzine veroorloven hoor..
Trouwens voor jullie hollanders scheelt het niet zoveel qua btw dus mssh gewoon beter meteen laten verzenden, is gratis boven 100€.

Back