Ervaringen Virus TI

Origineel geplaatst door koekebakker
opgelost! :) Een backupje wan windows terugzetten hielp.

wat ?

nou niet helemaal... lees mijn edit van de vorige post maar even.

Als er om 18:00 iemand onder mijn raam komt staan kan ie de Virus TI opvangen.
Nu communiceerd Virus Control wel met de virus maar de virus NIET met Virus Control.
Dus de veranderingen die ik maak in VC worden wel naar de virus gestuurd, maar als ik
aan de virus knoppen draai gebeurt er geen hol in VC.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door dione
mmm...heb het laatste OS er op staan...nu wil ik 'm openen maar Virus Control blijft op z'n openings scherm staan :
"Initializing Virus TI and syncing memory.This might take a couple of seconds"

hij schakelt wel in seq mode en geeft ook aan dat usb werkt en clock gesynced is...maar verder gebeurd er dus niks...

iemand een suggestie ?

Dit heb ik ook gehad; plus vastlopende automatisering als hij het eens wel deed.
Na veel trial and error ben ik er achter gekomen dat de bijgeleverde USB kabel niet deugt. Sinds ik een andere kabel gebruik werkt het feilloos!
Het originele kabeltje heb ik naar Access gestuurd, maar ik heb nog geen antwoord. De moeite van het proberen waard denk ik.

Groeten,
@

Origineel geplaatst door Sjoshke
Ben ik dan de enige met dit probleem? Of update niemand de OS?

Niemand??

ik heb het getest, en ik heb dat probleem hier niet, het werkt perfect hier.

zoiezo, heb ik eigenlijk geen enkel serieus probleem meer met de ti. wat mij betreft is die af nu :)

ik hoop dat ze het alleen nog wat stabieler maken voor de andere ti gebruikers. Met name het gebruik van de eigen asio driver van de ti schijnt nog wel wat extra problemen te veroorzaken. Ik gebruik zelf een eigen geluidskaart, dus ik heb die problemen allemaal niet.

Origineel geplaatst door Bammel
Dit heb ik ook gehad; plus vastlopende automatisering als hij het eens wel deed.
Na veel trial and error ben ik er achter gekomen dat de bijgeleverde USB kabel niet deugt. Sinds ik een andere kabel gebruik werkt het feilloos!
Het originele kabeltje heb ik naar Access gestuurd, maar ik heb nog geen antwoord. De moeite van het proberen waard denk ik.

Groeten,
@

Andere usb-kabel helpt ook niet....

Access support stelt weer domme vragen dus daar heb je ook geen zak aan....

Dat Unofficial Access forum werkt ook niet,ik ben wel geregistreerd maar kan niks posten en mailtjes naar de moderators om dat probleem op te lossen worden ook niet beantwoord...

Lekkere teringzooi weer.....kut Access...:(

Welke USB kabel raden jullie aan om te gebruiken/kopen? Ik denk dat ik ook maar een nieuwe ga kopen en kijken of ie dan helemaal bug vrij is.

Origineel geplaatst door Mark28
Welke USB kabel raden jullie aan om te gebruiken/kopen? Ik denk dat ik ook maar een nieuwe ga kopen en kijken of ie dan helemaal bug vrij is.

Een USB-kabel die Virusvrij is lijkt me het beste :D

Origineel geplaatst door Mark28

iig VEEL kabels :D ikzelf heb een vrij dikke van mijn M-audio USB (niet langer dan 2 meter!)

Jammer Dione. Misschien kun je proberen een backup te maken van je windows, en windows
weer opnieuw installeren. kost je hooguit 1.5 uur, en dan weet je tenminste waar het aan ligt.

Access zegt nu dat ik de latency van m'n souncard moet verhogen...terwijl bij vorige problemen mij aangeraden werd om 'm op 10ms te houden,dat werkte ook goed....

Er zijn problemen met bepaalde latency settings zeggen ze...

Access zegt nu dat ik de latency van m'n souncard moet verhogen...terwijl bij vorige problemen mij aangeraden werd om 'm op 10ms te houden,dat werkte ook goed....

dat latency verhaal geloof ik geen zak van, dat zeggen ze tegen heel veel mensen.
ik draai op 11 ms trouwens, geen enkele hickup hier meer. maar ik ben 1 van de gelukkigen waar 1.2.1 wel bij werkt blijkbaar

op 20ms latency werkt ie nu wel goed....maar het inspelen gaat dat wel kut...

op 20ms latency werkt ie nu wel goed....maar het inspelen gaat dat wel kut...

je gebruikt neem ik aan toch niet de soundcard van de virus zelf?

Wat een lulverhaal. die gasten weten volgens mij zelf niet eens waar ze mee bezig zijn.
11ms is altijd al goed geweest bij mij.

Nu gebruik ik de Kore als kaartje met een latency van 2ms :) :)

--> ah, quifster zei het ook al :)

Origineel geplaatst door quifster
je gebruikt neem ik aan toch niet de soundcard van de virus zelf?

nee...ik heb een E-Mu 1820m...

maar goed,de TI werkt nu tenminste...

nee...ik heb een E-Mu 1820m...

maar goed,de TI werkt nu tenminste...

ok, in dat geval gok ik erop dat je door de bandbreedte van je usb heen raakt af en toe. de ti gebruikt tot 63 procent van je bus. check de bandwidth requirements van je usb 1.1 host controller. als daar teveel apparaten op zitten dan is het verklaarbaar. Het schijnt (ik heb het nog niet gecontroleerd) dat de nieuwe firmware nog meer bandwidth gebruikt.

beste is om een pci2usb kaart erin te zetten dedicated voor de ti.

ik hoop dat dat je probleem is, want dat is is in ieder geval simpel op te lossen

Origineel geplaatst door quifster
ok, in dat geval gok ik erop dat je door de bandbreedte van je usb heen raakt af en toe. de ti gebruikt tot 63 procent van je bus. check de bandwidth requirements van je usb 1.1 host controller. als daar teveel apparaten op zitten dan is het verklaarbaar. Het schijnt (ik heb het nog niet gecontroleerd) dat de nieuwe firmware nog meer bandwidth gebruikt.

beste is om een pci2usb kaart erin te zetten dedicated voor de ti.

ik hoop dat dat je probleem is, want dat is is in ieder geval simpel op te lossen

tja...ik gebruik redelijk veel usb dingen,maar die zijn allemaal nodig...maar goed,printer staat niet aan en twee andere poorten zijn dongles...dus zoveel zou dat niet moeten gebruiken toch ?

het rottige van die 20ms latency is dat je met 'live' inspelen nog verder dr naast zit...ik ga in ieder geval wel nog andere latency standen proberen,kijken hoe ver ik kan gaan...

afijn...het werkt wel allemaal goed nu...heb de afgelopen 7 uur maar 1 keer een hangende arpeggiator gehad,gelukkig heeft ie een panic button...
maar voor de rest gewoon 5 sounds tegelijk laten lopen,inclusief arpje die gewoon strak loopt en een paar unison geluiden...het begint er op te lijken...nu die latency nog omlaag...

Dus...alles werkt okee,maar toch zit die latency-verhoging me niet lekker...toch maar ff aan Access support gemeld :

What is lowest latency setting known to work ?
Because i don't like playing at 20ms latency,playing the TI live is then
really awkward.

Last time i had problems with the TI,your support told me that 10ms latency
was okay,and everything worked okay.So i'm a bit disappointed that a new set
of drivers and os only results in higher latency settings.
Is this going to be fixed soon ?

En het antwoord van Access support :

Thank you for your mail. Yes, this will be fixed in an upcoming version. In the meantime you can use
the direct monitoring feature of OS 1.2.1 if an analog out is connected to a mixing desk or so.

Maw : nog steeds problemen in feite,er wordt nog steeds aan gewerkt en ondertussen moet je je maar behelpen...geen enkele informatie over hoe lang het nog gaat duren,geen informatie over welke latency standen nou wel kunnen enz....

Wordt vervolgd dus...

Ik zat vandaag ff met de wavetables te rommelen en het viel me op dat de sine-osc en sommige wavetables een "klik" hebben in het begin van de geluidsgolf. Is dit normaal? ( het verdwijnt enigszins als je de phase int een beetje bijstelt ) :L

Back