Ervaringen Virus TI

Nope werkt allemaal niet, zelfs 3 kabeltjes geprobeerd! Snap er ook niks van, voorheen werkte het wel. Bij het bijwerken van de drivers zegt ie dood leuk dat er geen geschikte tussen zit. Word er zoooo moe van. Ik dacht na 3 maanden eindelijk weer eens wat muziek te kunnen gaan maken maar ho maar, ik denk dat ik maar triangel ga spelen ofzo die werken tenminste altijd!

Dit truukje werkt bij mij altijd met brakke USB installaties:

• trek de USB kabel uit je computer en verwijder de Virus drivers
  • open regedit.exe en ga naar: HKLM > hardware > system > emun > USB
  • eerst even een backup maken: selecteer je USB key en ga naar file > export. sla de reg file ergens op je harde schijf op
  • klik met je rechtermuis knop op de "USB" key en kies "permissions"
  • selecteer "everyone" en geef ze "full control" rechten, klik dan "ok"
  • onder de USB key staan een aantal sub-keys, waarvan de naam begint met "vid_xxxxx", hieronder staat ook weer sub-keys
  • ga alle sub-keys af en kijk of er items staan die met je virus te maken hebben
  • als je een key vind waar je virus in beschreven staat (dit kunnen er meer zijn!) en wis deze keys (dus de keys welke met "vid_xxxxx" beginnen)
  • start je computer opnieuw op als je hiermee klaar bent
  • installeer dan de drivers opnieuw en sluit de Virus pas als allerlaatste aan
  • Als alles dan goed werkt, selecteer dan weer de USB key en verwijder de "full control" rechter weer voor "everyone"
Probeer vanaf dan ook je Virus in een vaste USB poort te houden. Mocht het allemaal mis gaan, dan kan je altijd weer dubbel-klikken op de reg-file, dan wordt je registry weer in de orginele staat terug gebracht. Als je een ouder OS gebruikt moet je de rechten aanpassen met "regedt32.exe".

Dit werkt bij mij altijd! Maar als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel! :)

Enne, omdat ik zo behulpzaam ben, :engel: kan iemand mij misschien meer vertellen over de MIDI-controller functionaliteit van de TI? Ik twijfel tussen de aanschaf van de desktop, of mijn X-station verkopen en een Polar aanschaffen...

Origineel geplaatst door JeanV
Nieuw probleem:

Mn laptop is net terug van de reparatie, het moederboard is vervangen. Voorheen herkende mn computer de virus gewoon zonder enkel probleem, nu als ik de usb kabel er in plug geeft ie de foutmelding:

Het USB-apparaat wordt niet herkend

Eeen van de op deze computer aangesloten USB-apparaten werkt niet goed. Het is onbekend welk apparaat. Klik op dit bericht voor hulp bij het oplossen van dit probleem.

Goed dan klik je dus. Maar dan kan je niet verder, staat alleen onbekend apparaat!

Heeft iemand anders dit al meegemaakt? Net 3 maanden op mn laptop gewacht, nu dit weer, is om gek van te worden de technologie...

Heb je je virus al eens gereset? Ik heb op een gegeven moment ook gehad dat mijn virus niet werd herkend, virus gereset en het probleem was meteen opgelost! Misschien het proberen waard voordat je allemaal ingewikkelde dingen gaat veranderen ;) Succes!

Als je reset, ben je zeker ook meteen je eigen patches kwijt of niet?

Ja als je ze hebt opgeslagen in je virus wel ja

als je ze in je personal library hebt opgeslagen op je pc kan je ze later weer invoeren. Dus inderdaad niet rucksichtloss resetten, sorry dat ik daar niet voor waarschuwde. Maar het is echt het proberen waard hoor, want ik zat echt met mijn handen in het haar toen mijn pc mijn virus niet meer herkende, echt vanalles geprobeerd, en toen bleek dat ik het zo simpel kon oplossen. Succes, hoop dat je het probleem snel kunt oplossen!

Hallo,

Ik heb een klein probleempje, ik heb een Roland V-Synth XT, en een Virus TI Desktop, nu wil ik de virus linken aan de roland v-synth via midi, maar wil niet zo erg lukken als ik nu wat speel op me usb keyboard gaat midi lampje wel branden maar hoor alleen de samples van de virus... en kan dan niks met de Roland V-Synth doen? zou iemand mij hiermee kunnen helpen..

Gr Pieter soree

Goed, de laatste vraag dan, hoe reset je? Kan het nergens in de handleiding vinden!

zet je virus uit, en houdt vervolgens de "arp edit" knop op je virus ingedrukt (als het goed is zie je wat witte ledjes knipperen) en zet hem weer aan. :)

Iedereen van harte bedankt voor ale reacties!!! Kciroy wat een wereld tip hij doet het eindelijk die ouwe sloeriebak!

gedaan kan nu nog steeds niet de roland v-synth gebruiken, ik heb de roland wel zo aangesloten als module met midi in/treu

Origineel geplaatst door quifster
oh?
welke knoppen zijn dat (test mode aan :) )?

The soft knobs werkte bijvoorbeeld niet met de 1.2.4 OS.

Iedereen van harte bedankt voor ale reacties!!! Kciroy wat een wereld tip hij doet het eindelijk die ouwe sloeriebak!

haha dat was dus ook mijn reactie toen hij eindelijk werkte :D Mooi dat hij nu werkt, veel plezier! ;)

Origineel geplaatst door pieter-soree
sorry ik snap jullie nog net niet :) heb de virus uitgezet en toen bij ARP knop edit ingedrukt...

Ja als het goed is gaan er dan witte ledjes branden... dan kan je hem aanzetten en als het goed is is hij dan gereset... maar dat was mijn antwoord op het probleem van JeanV :)

Back