Ervaringen Virus TI

heej man ik zal het direkt even proberen :) bedankt voor info,, hier was ik zelf nog niet achter met die hardware matige flashing.. ik zal ff zeggen hoe het verlopen is

wat een kutzooi, hij doet het nog niet :( echt vies klote dit.. word toch opsturen denk ik

weetje wat er gebeurd

als ik de stekker in mn virus doe, en gelijkertijd de transpose buttons in druk.. blijf ik een zwartscherm houden.

dan probeer ik te updaten en knalt hij direkt naar 35 procent en daarna 36 37, en daarna knalt hij heel snel door naar de 100 en dan zegt ie dat de firware update is mislukt.

zervag,, opsturen duss :(

ik word hier zolangzamer hand erg gefrustreerd van :stupid

wat heeft dat er mee temaken dan,, ik krijg em immer al niet bootende, grijs scherm, en heb em zonder midi aleen via usb
ik zou em wel aan fl-studio kunnen zetten op 40bmp.. maar hoe kom je er nou bij dat dat iets uit maakt.. wil je daarmee zeggen dat het ding in een soort van reset functie komt,, ...

je schrijft:
"dan probeer ik te updaten en knalt hij direkt naar 35 procent en daarna 36 37, en daarna knalt hij heel snel door naar de 100 en dan zegt ie dat de firware update is mislukt. "

ik neem aan dat de update gewoon een syx dump is die je vanuit je seq naar je virus stuurt?

[edit] oo ik ben natuurlijk de midi updates van de oudere virussen gewend. gaat dat bij de Ti via usb nu?

uhmzz nee,, ik heb een update programma bij de virus zitten.. als je em installeerd op de pc vraagt hij direct of je em wilt updaten naar de nieuwste os.. deze gebruik ik om te updaten. kom niet met mn seq in aanraking.. ik heb zon gevoel dat dat ding echt goed stuk is,, gewoon door een verkeerde update.. tis gewoon raar.. hij hoort ook in hardware modus te gaan maar zo dra ik de stekker er in doe, duurt het 5 seconden voor ik beeld heb en dan aleen een oplichtent scherm die helemaal zwart is.

ook al op de hardware manier geprobeerd.. tis hopeloos met dat ding,, neem aan dat dit wel bij de garantie zit.. anders word het een ritje magnetron

Origineel geplaatst door Heaveether
.. maar hoe kom je er nou bij dat dat iets uit maakt..

als je bpm te hoog staat stuur je TE snel nieuwe commandos zonder dat je synth deze kan verwerken..
40/50 bpm is zo'n beetje de snelheid die je moet aanhouden bij t versturen van system commandos..
probeer eens de .mid update in een sequencer te laden..

uiteraard wel je juiste porten instellen en dan afspelen op 40/50 bpm

mja,, ik begin er verder ook niet aan.. maar kun je die eeprom niet laten vervangen ? of met een hardware bakje op nieuw updaten.(die chip)

mja,, ik begin er verder ook niet aan.. maar kun je die eeprom niet laten vervangen ? of met een hardware bakje op nieuw updaten.(die chip)

eprom vervangen is vast niet nodig.. tenzij je t heeeel goed verneukt heb.. over t algemeen kan t niet veel kwaad als je update niet goed was.. ff virus uit zetten, daarna weer aan en nog eens proberen ..

dat laatste is wat gebeurt als je t als eindgebruiker niet meer kan doen omdat t inderdaad kapot is gegaan tijdens het flashen, dan wordt de eprom gewoon 'offline' opnieuw geprogrammeerd.

getver,, tis waardeloos dit :erm:, jammer dat zelfs de hardware manier bij mij niet werkt

tis vaag dat hij echt uitvalt bij het updaten. helemaal uit en start daarna weer op. net of hij niet meer kan communiceren met de pc. dat hij de binnen komende informatie niet goed kan plaatsen in de war raakt en opnieuw start

mja op het werk hebben wel wel zon ding aleen die is aleen voor cmos chips.. dus zou je de shit er binair moeten inzetten.. in "C" of moedertaal.. weet ik veel.. te veel gedoe breng em eerst wel heen kijk wat ze zeggen..

heb je t nu al geprobeerd op de manier die ik en roel je aangeraden hebben?

Maar jongens bedankt voor de hulp,, ik ga pitten morgen werk te doen..

als iemand nog een sollution weet, GRAAG

uhmzmz,, hoe kan ik dat doen..

ik weet wat dat betreft nog niet zo veel van midi.. is er nog een programmatje voor dan, die met via die midi dingen kan aansturen.

ik heb em wel op 40 bpm gezet.. maar heb geen ervaring met dat updaten.. heb je toevallig een website die me daar meer over kan vertellen (link)

heb ook al op virusti.com gekeken voor die hardware reset.. wat ik dus heb geprobeerd.. maar heb nog nooit met sysex gekloot, ben nog ma 2 jaar bezig.. tis men eerste hardware :)

heb je een midi interface of gebruik je 1 midi aansluiting naar je pc via geluidskaart of joystick poort?

zelf werk ik met cubase.. ik ken FL niet echt.. maar wat belangrijk is, is dat je de juiste midi poort kiest nadat je de .mid file met update heb geladen, als deze op de juiste poort staat kun je m afspelen op 40/50 bpm ..
of er data binnen komt kun je wel zien op je virus.. is dit niet t geval heb je niet de juiste poort ingesteld..
verder kan t zijn dat je in je software sysex filtering uit moet zetten..

in een update zitten meestal meerdere files .syx (sysex) of .mid (midi) zelf gebruik ik meestal de laatste (midi dus) omdat deze makkelijk in een sequencer in te lezen is en af te spelen is

ik heb een emu1212m, geluidskaart, maar ik heb mn midi via de usb lopen. vanaf de virus naar de pc..

maar heb em momenteel aangesloten via de oude midi (DIN KABEL) naar de geluidskaart(MIDI OUT) en de virus (MIDI IN)
nou heb ik fl studio gestart. een MIDI OUT insert geladen. en hierin kan ik een midi file selecteren en em op een poort zetten.

Maar nu weet ik nog steets niet wat voor midi file ik nou presies moet inladen.

normaliter zet ik em dan op port 1, die gaat ook naar de virus.

de Ti doet niet meer aan sysex updates. Het updaten gaat nu via de bijgeleverde installer (via usb)
Als dit wel zo was zouden de files (.mid of .sysx) wel op de access site staan.

Dikke pech, opsturen en hopen dat je niet tevel moet betalen. waarschijnlijk flashen ze em gratis maar moet jij
de transportkosten betalen. zoals ik eerder zei is het niet de schuld van access dat het mis ging.

nee,, mja beetje vaag van het updaten.. tis niet de schuld van access,, maar zou wel zo klant vriendelijk zijn om het ff op te lossen.. je hebt er verdorie toch een bats met geld aan uitgegeven en je wilt ook es wat..

Back