Ervaringen Virus TI

Draait de TI nu geheel probleemloos bij jullie met het laatste OS? Ik heb nog steeds regelmatig hangende midinoten, rare detunes. Hij loopt nu wel in de maat, dus sync is veel beter. dat is tenminste iets.

Origineel geplaatst door PegaSus2k6
De Arp blijft jammer genoeg soms nog wel hangen, enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Dat komt vooral voor in Ableton Live, schijnt.

Waarom, een groot raadsel. Maar nu in v2.0.2 gaat dat zelfs lekker in Live.

Gr

De Arp blijft jammer genoeg soms nog wel hangen, enig idee hoe ik dat kan oplossen?

met de 'panic' buttons...

Gek genoeg doet mijn gewone virus C dit ook in ableton, apreggiators die ineens uit zichzelf een halfe beat opschuiven, of zelfs ineens 2 keer zo traag of 2 keer zo snel lopen, zonder dat ik aan de time instellingen zit. erg frustrerend.

meestal virus uit en aan gooien helpt bij mij.

Origineel geplaatst door dione
met de 'panic' buttons...

Zelfs dat help niet.

Uitzetten dus... patch aju.. jammer. En opnieuw.

Ik heb mijn Ti geupdate naar 2.0.2
Wat een drama......:confused:
Ding klinkt zo vals .....brrrrrrr

Dit probleem had ik bij 2.0 ook wel maar als ik dan naar Config->Audio Clock ging en wisselde daar een keer van 44.1 naar 48 Khz was het probleem weg.
Als ik dit nu doet reageerd hij nergens op.

Dacht ff terug te gaan naar 2.0 maar dat wil ook niet meer....pfffffff

PLEAZE weet iemand een oplossing????

Origineel geplaatst door Thaizer

Dacht ff terug te gaan naar 2.0 maar dat wil ook niet meer....pfffffff

Power off + exit, dan reset je de TI(weet bijna niemand want het is bijna nergens terug te vinden). Dan kun je OS 2.0 weer installeren.

Denk ik.

Viris control krijgt geen data binnen!

Viris control krijgt geen data binnen!

Welke wijze heer/dame helpt mij uitr de brand? Als ik de virus TI opstart in Cubase krijg ik de volgende foutmeldingen:

Audio connection failed. The Virus control does not recieve audio from the Virus TI

en

Midi connection failed, The Virus control does not recieve midi from the Virus TI.

Wat is het probleem en hoe los ik het op? De virus zit zowel met USB als met midi aan mijn mac.

Ik heb dit probleem ook voorgelegd aan Access maar daar reageren ze niet.

Ik zit er nu toch wel over na te denken mijn TI terug te brengen en weer naar de Virus C terug te gaan. Na een tijdje proberen blijkt dat de TI geen enkele van mijn Virus C patches tegelijkertijd met een andere Virus C patch kan afspelen zonder dat de boel ongelofelijk vals gaat klinken.

Ik heb van tevoren aan Access gevraagd of het mogelijk was Virus C patches over te laden en het antwoord was: 'ja, en ze zullen precies hetzelfde klinken'. Dat doen ze dus niet en ik denk er niet over om al mijn zelfgemaakte C patches weg te doen.

De TI heeft wel voordelen boven de C, maar toch niet genoeg voor dit geld. Voor 1699,- zijn er ook wel andere leuke dingen te koop. Ik ben wel zeer teleurgesteld, dat wel.

Post eens wat patches dan waarmee je het probleem hebt, dan zal ik het eens uitproberen, kijken of ik het ook heb.

Origineel geplaatst door JeanV
Post eens wat patches dan waarmee je het probleem hebt, dan zal ik het eens uitproberen, kijken of ik het ook heb.

Bedankt voor je aanbod, maar het is niet echt nodig. Dit is mijn 2e Virus TI, hiervoor heb ik een leenmodel (Polar) gehad. Helaas heb ik die maar heel even kunnen testen maar ook die had dit probleem. Ik dacht toen dat het misschien aan die Polar zou liggen, omdat ik niet de eerste gebruiker was - en dat was te zien ook - maar nu heb ik een Desktop en die doet precies hetzelfde. En het ligt ook niet aan het overladen vanuit de Virus C; ik heb vanuit een init-patch uit de TI een bassdrum en een lead gemaakt naar een voorbeeld uit de Virus C en die patches zijn ook niet samen te gebruiken zonder dat de bassdrum gaat piepen als een metronome zodra de lead erin komt.

Kijk, ik heb de Virus TI gekocht als vervanging voor mijn C, zodat ik die kan verkopen. Het minste wat ik van de TI verwacht is dat ie hetzelfde kan doen als de C, maar om de een of andere reden kan de Virus C dingen die de TI niet aankan, wat natuurlijk andersom hoort te zijn aangezien de TI veel meer stemmen heeft. En misschien dat dat in de toekomst wel opgelost gaat worden met OS update 3 ofzo, maar als ik een dure synthesizer koop, wil ik hem meteen kunnen gebruiken, niet over een half jaar ofzo. Maar aangezien de Virus TI al meer dan een jaar uit is, heb ik het gevoel dat dit probleem niet meer opgelost gaat worden en dat ik wel lekker wacht tot Access met een meer betrouwbare opvolger voor de TI komt...

Origineel geplaatst door The Unholy
En het ligt ook niet aan het overladen vanuit de Virus C; ik heb vanuit een init-patch uit de TI een bassdrum en een lead gemaakt naar een voorbeeld uit de Virus C en die patches zijn ook niet samen te gebruiken zonder dat de bassdrum gaat piepen als een metronome zodra de lead erin komt.

Kijk, ik heb de Virus TI gekocht als vervanging voor mijn C, zodat ik die kan verkopen. Het minste wat ik van de TI verwacht is dat ie hetzelfde kan doen als de C, maar om de een of andere reden kan de Virus C dingen die de TI niet aankan, wat natuurlijk andersom hoort te zijn aangezien de TI veel meer stemmen heeft.

klote voor je.
ik vind het maar een raar verhaal. Ik heb zelf ook 10 tallen patches uit de virus c overgezet en heb geen enkel probleem zoals jij het beschrijft ervaren. Elke patch klinkt hetzelfde (de ti klinkt kwa sound wel iets beter vind ik). Daarnaast het feit dat ook Ti patches zelf dat rare gedrag vertonen klinkt mij toch in de oren als een defecte Virus TI. Maar goed, dit is je 2e al, dus die kans is dan ook vrij klein.

Als ik jou was zou ik ingaan op het aanbod om eens 1 of 2 van die patches te posten die zo de boel verzieken. Dan weet je in ieder geval of anderen dit probleem ook hebben wat ik zeeeeer betwijfel.

Hey voor de mensen die problemen hebben met dat sync gedoe etc.
Ik heb dit hele topic niet compleet gelezen, dus wellicht staan dingen al eerder vermeld, mijn excuses hiervoor dan.

Misschien is het onderstaande iets dat jullie verder kan helpen:

Ik heb gister een nieuwe pc geinstalleerd voor de muziek, en dus ook de TI opnieuw moeten installeren. Ik heb TI os 2.02 gedownload.
Tijdens de installatie bleef hij 'hangen' tijdens het installeren van de TI usb/midi driver.
Na 10 minuten gewacht te hebben heb ik maar op annuleren gedrukt en de pc opnieuw opgestart. Vervolgens kwam windows (xp) met de melding dat er nieuwe hardware gevonden was etc.
Toen heb ik hem handmatig verwezen naar c:\windows\system32\drivers\ en daar stond de file die hij zocht gelukkig al tussen (een keer voor de usb en een keer voor de midi driver).
Ik weet niet of meer mensen dit probleem hebben gehad, maar misschien is dit ook voor hun een oplossing.

Wat een stuk interessanter was, is het volgende:
In cubase 3 had ik constant het 44/48 khz probleem vanaf de nieuwe installatie.
Instellen in de virus zelf met het config knopje hielp niet. Instellen, aan en uit zetten ook niet. Resetten met de arp edit knop ook niet. De frequencie en sync bleven waardeloos (zelfs met os 2.02 dus).
Nu stond mij nog bij dat de virus TI zelf ook een asio driver heeft, maar de control panel daarvan kan ik nergens vinden/oproepen omdat ik de RME asio gebruik. Ik heb een RME geluidskaart en cubase etc gebruikt de asio hiervan.

Om toch in die asio control panel van de TI terecht te kunnen komen, heb ik in cubase inplaats van de RME asio driver, de TI asio driver gekozen, zodat ik op het asio control panel knopje kon drukken. Ineens verscheen er een mooi windowtje van de TI asio driver waar ik vervolgens de frequencie op 48 khz kon zetten, 24 bit en nog wat performance gedoe mocht veranderen. Vervolgens op OK geklikt, de asio driver van cubase weer terug gezet op de RME en voila, de virus liep als een tiet, perfecte sync, geen latency enz...

Misschien is dit ook het proberen waard voor mensen met TI sync problemen. Nogmaals kort samengevat:
- verander in je host programma (cubase, sonar, wavelab, fruity loops etc.) de asio driver inplaats van die van je geluidskaart (RME, EMU, SB, etc) naar die van de TI;
- roep de asio control panel op (in dit geval is dat dus die van de TI);
- stel in wat je wilt, druk op OK;
- zet de asio driver van de host weer terug naar die van je geluidskaart.
- misschien ff opnieuw starten.

Laat je bevindingen even weten!

Alan

Alan> Nee, helaas. De instellingen stonden al goed en de Virus zingt nog steeds vals.

quifster> De Virus C patches lijken idd beter te klinken ja. De TI is op alle punten beter dan de C en ik vind het echt een geweldig ding, daarom vind ik het ook zo jammer dat ie niet werkt.

Ik plaats vanmiddag 2 patches die bij mij niet samengaan. Dat doe je nog steeds met midi-dump of gaat dat bij de TI wat makkelijker?

Ik krijg de TI ook niet meer gereset trouwens, op de manier die bij Thaizer wel werkte. Misschien is het dan toch een defecte, maar het feit dat die Polar hetzelfde probleem had spreekt dat weer tegen...

Alan> Nee, helaas. De instellingen stonden al goed en de Virus zingt nog steeds vals.

quifster> De Virus C patches lijken idd beter te klinken ja. De TI is op alle punten beter dan de C en ik vind het echt een geweldig ding, daarom vind ik het ook zo jammer dat ie niet werkt.

Ik plaats vanmiddag 2 patches die bij mij niet samengaan. Dat doe je nog steeds met midi-dump of gaat dat bij de TI wat makkelijker?

Ik krijg de TI ook niet meer gereset trouwens, op de manier die bij Thaizer wel werkte. Misschien is het dan toch een defecte, maar het feit dat die Polar hetzelfde probleem had spreekt dat weer tegen...

Als je zegt dat de instellingen al goed stonden, wat bedoel je dan precies? Dat het display van je TI bij config aangeeft dat ie op 48khz staat? Want dat deed die van mij ook constant, maar hij was dan nog steeds zo vals als de nacht. Ook al stond er 'internal' of 'auto'. Dat asio verhaal daarentegen zette hem bij mij wel echt vast.

Origineel geplaatst door Alan
Als je zegt dat de instellingen al goed stonden, wat bedoel je dan precies? Dat het display van je TI bij config aangeeft dat ie op 48khz staat? Want dat deed die van mij ook constant, maar hij was dan nog steeds zo vals als de nacht. Ook al stond er 'internal' of 'auto'. Dat asio verhaal daarentegen zette hem bij mij wel echt vast.

Ik draai mijn systeem gewoon op 41.1 khz en 16 bit geluid. Zo staat Cubase ingesteld, dat geeft ook de TI weer in het config menu en dat staat ook in het TI ASIO menu. Dus alles klopt, en hij is nog steeds vals. Ook bij 48 khz is ie vals, het maakt allemaal niets uit.

Oke, dit zijn 2 patches, gemaakt op de TI vanuit een TI init-patch naar een voorbeeld uit mijn Virus C. Lead 1 klinkt op zich in een lage toonsoort al lichtjes vals - dat was ook zo op de Virus C - maar rond C3 klinkt ie goed en ik gebruik dit geluid ook in een nieuwe track. Zodra ik Lead 1 tegelijk met Lead 2 afspeel, wordt Lead 1 oppeens ongelofelijk vals en valt na een tijdje weg of blijft vrolijk hangen totdat ik de TI uitzet. En dat gebeurd niet alleen bij deze 2 patches.

Als dit bij jullie ook zo is, dan is de TI voor mij nutteloos. Als dit al te veel is voor hem dan hou ik liever de Virus C, die deze geluiden zonder problemen tegelijk kan spelen. Lukt het bij jullie wel, dan ben ik blij want dan heb ik gewoon een defecte Virus en ruil ik hem om voor een nieuwe. Wel jammer dat ik hem gister heb opengemaakt om de outputs naar achteren te draaien en de rackoren te bevestigen...

Alvast bedankt.

Attachments

• ti lead 1 + 2.zip
    1,6 KB · Bekeken: 109
Laatst gewijzigd:
Oke, dit zijn 2 patches, gemaakt op de TI vanuit een TI init-patch naar een voorbeeld uit mijn Virus C. Lead 1 klinkt op zich in een lage toonsoort al lichtjes vals - dat was ook zo op de Virus C - maar rond C3 klinkt ie goed en ik gebruik dit geluid ook in een nieuwe track. Zodra ik Lead 1 tegelijk met Lead 2 afspeel, wordt Lead 1 oppeens ongelofelijk vals en valt na een tijdje weg of blijft vrolijk hangen totdat ik de TI uitzet. En dat gebeurd niet alleen bij deze 2 patches.

ok

uitgebreid getest, en ongelooflijk maar waar, hier treedt het probleem ook op. Daar is op deze manier inderdaad niet mee te spelen. Dus je TI is niet stuk.

Ik heb naar je patches gekeken en ontdekt waardoor het komt. in Lead 1 gebruik je een lfo op max speed (127) om de osc 1 en 2 patch over 21 noten te moduleren, doordat de lfo zo snel staat krijg je dat het op bepaalde frequentiegebieden als een goeie noot klinkt.

Nou heb ik ontdekt dat als je lead 2 erbij pakt en je loopt door je dsp power heen kwa voices dat de LFO speed van 126 naar rond de 10 terugvalt. Aangezien jij deze sound manipuleert over 21 noten krijg je daardoor die 'dronken' sound.

Uiteraard is het een bug dat een lfo bij dsp maxout van 127 naar plus minus 10 terugvalt, dus die zou je moeten melden bij access zelf, dan wordt die ongetwijfeld opgelost.

Maar goed, om het nu op te lossen, is het enige wat je hoeft te doen in lead 1 de lfo speed terugschroeven naar 122. Het gedrag dat die lfo dan niet op speed blijft bij een max dsp belasting is dan volledig verdwenen. In je sound hoor je niet echt verschil met 127.

maar je had het over heel veel patches van de virus c die het niet meer deden, je zou eens na moeten kijken of je daar hetzelfde truukje hebt uitgehaald met die lfo's.

Back