Ervaringen Virus TI

Een forum is er toch voor om elkaar verder te helpen??????? Ook voor een kraakje en een bliepje. Zinniger in ieder dan elkaar voor dom uit te maken

Origineel geplaatst door koekebakker

Maar unholy.... Het is en gewone synth hoor, geen teleporter, koffiezetapparaat of televiesietoestel. Qua functies ken
ik de Ti nu wel zo'n beetje dus ik vraag mij af waar je deze loze opmerking vandan haalt. Met een grotere setup
functioneerd de Ti ook gewoon.

Vermoeiend...

Ik bedoel eigenlijk gewoon dat ik er een beetje ziek van wordt om verteld te worden dat mijn problemen met de TI aan mijn eigen zogenaamde onkunde liggen, door mensen die zelf toevallig nog niet op deze problemen gestuit zijn, terwijl die problemen toch zeker bestaan.

Verder ben ik het met Ostienstra eens dus hou ik erover op...

Ik heb nog een algemeen simpel vraagje..:)
Ik heb nu zeg maar mijn Virus Ti aangesloten op een stekkerblok(220V) samen met mijn monitor speakers en monitor..
Dus als ik zeg maar klaar ben met de comp. zet ik dat stekkerblok uit waardoor de voeding van de Virus af is...
Maakt dat wat uit of is het beter als de Virus gewoon constant onder voeding staat?

Het is juist beter om de virus zo nu en dan van de power af te zetten. Dit wordt ook door Access aangeraden (bij
langdurig net-gebruik)

Origineel geplaatst door djeedjee
Ik heb nog een algemeen simpel vraagje..:)
Ik heb nu zeg maar mijn Virus Ti aangesloten op een stekkerblok(220V) samen met mijn monitor speakers en monitor..
Dus als ik zeg maar klaar ben met de comp. zet ik dat stekkerblok uit waardoor de voeding van de Virus af is...
Maakt dat wat uit of is het beter als de Virus gewoon constant onder voeding staat?

kan prima,

bij mij staat ook alles van de stroom af als ik niet in de studio ben. Nog nooit problemen mee gehad.

Hallo allemaal, ben nieuw hier, maar ik lees al een tijdje deze thread en heb nu ineens zelf een probleem met m'n TI desktop. Eén regel van het display, op ongeveer een kwart van boven, toont niks meer, is helemaal wit. Zijn er meer mensen die dit hebben? De TI zit aangesloten op een stekkerdoos met een schakelaar die ik uitzet na gebruik. Zou het daarmee iets te maken kunnen hebben?

Origineel geplaatst door The Mrs & Me
Hallo allemaal, ben nieuw hier, maar ik lees al een tijdje deze thread en heb nu ineens zelf een probleem met m'n TI desktop. Eén regel van het display, op ongeveer een kwart van boven, toont niks meer, is helemaal wit. Zijn er meer mensen die dit hebben? De TI zit aangesloten op een stekkerdoos met een schakelaar die ik uitzet na gebruik. Zou het daarmee iets te maken kunnen hebben?

klinkt als een defect, wat je zou kunnen proberen is je firmware even opnieuw erin te flashen, als daarna nog steeds die witte lijn erin zit dan is de zeker defect. Aan de andere kant zijn er ook wel berichten bekend van een 'corrupt' schermpje doordat de firmware niet helemaal meer in orde is, dus de moeite waard van proberen.

dat uitzetten moet gewoon kunnen ik doe dat ook al zolang ik de ti heb en mijn schermpje werkt nog steeds (wel zet ik hem steeds vooraf uit met de 2 softknobs).

Hoe gaat dat flashen van de firmware in z'n werk? Van Access zelf kreeg ik het advies over uitzetten en aanzetten met de ARP edit knop ingedrukt. Dat helpt niet...

Hoe gaat dat flashen van de firmware in z'n werk? Van Access zelf kreeg ik het advies over uitzetten en aanzetten met de ARP edit knop ingedrukt. Dat helpt niet...

Als niets anders meer werkt: Loskoppelen van pc, stroomkabel eruit, exit ingedrukt houden, stroomkabel er weer in, opstarten en usb kabel er weer in. Dan is ie in USB Bios mode ofzo en kun je elke OS versie erin zetten die je wilt.

Staan al deze foefjes ook ergens op het net gedoct?
Of maybe ideetje om dat hier ergens neer te zetten?...

Origineel geplaatst door virkaz
Staan al deze foefjes ook ergens op het net gedoct?

Nee, komt van Access Customer Support.

Of maybe ideetje om dat hier ergens neer te zetten?...

Zie hierboven. Weet niet of er nog meer foefjes zijn...

Origineel geplaatst door The Unholy
Als niets anders meer werkt: Loskoppelen van pc, stroomkabel eruit, exit ingedrukt houden, stroomkabel er weer in, opstarten en usb kabel er weer in. Dan is ie in USB Bios mode ofzo en kun je elke OS versie erin zetten die je wilt.

Heb het geprobeerd, maar de witte lijn is er nog steeds... balen... ik zal 'm terugbrengen naar Feedback. Ik heb begrepen dat ie dan sowieso naar Duitsland moet. Zal wel een paar weken duren voordat ie terug is denk ik.

Heb het geprobeerd, maar de witte lijn is er nog steeds... balen... ik zal 'm terugbrengen naar Feedback. Ik heb begrepen dat ie dan sowieso naar Duitsland moet. Zal wel een paar weken duren voordat ie terug is denk ik.

Ik zou toch vragen of je een nieuwe mag hebben. Als je 1699,- betaald wil je toch geen gerepareerd apparaat?

Ik heb ook welleens een defecte Virus C bij Verspuy gekocht en direct een nieuwe meegekregen.

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik zou toch vragen of je een nieuwe mag hebben. Als je 1699,- betaald wil je toch geen gerepareerd apparaat?

Ik heb ook welleens een defecte Virus C bij Verspuy gekocht en direct een nieuwe meegekregen.

Ik had al contact gehad met Access en die mailden dat ik met hun technische dienst contact op moest nemen. Die mailden vervolgens weer dat ik het ding naar de zaak waar ik 'm nieuw heb gekocht moest brengen, zodat die 'm weer naar Duitsland kon sturen. Ik denk niet dat ik zomaar een nieuwe meekrijg van de vrienden bij Feedback... Misschien moet ik 't bij Verspuy proberen :)

Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met Virus en Viruscontrol.
Het werkte, maar sinds ik al mijn apparaten had losgekoppeld (om te kuisen) en terug aangesloten heb,
Wil de Viruscontrol-software niet meer laden.

In plaats daarvan geeft hij een status-page:

Audio Driver : OK
Midi Driver : OK
Audio communication : Failed
Midi Communication : Failed

Ik heb al met verschillende usb-poorten getest -> helpt niet.
Ik gebruik Logic Express 7.0.1.
Bij Audio Hardware & Drivers-menu in logic verschijnt ook alleen Built-in audio en geen Virus TI

Het heeft gewerkt.
Ik begrijp het niet? :confused:

Origineel geplaatst door Groene ridder
Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met Virus en Viruscontrol.
Het werkte, maar sinds ik al mijn apparaten had losgekoppeld (om te kuisen) en terug aangesloten heb,
Wil de Viruscontrol-software niet meer laden.

In plaats daarvan geeft hij een status-page:

Audio Driver : OK
Midi Driver : OK
Audio communication : Failed
Midi Communication : Failed

Ik heb al met verschillende usb-poorten getest -> helpt niet.
Ik gebruik Logic Express 7.0.1.
Bij Audio Hardware & Drivers-menu in logic verschijnt ook alleen Built-in audio en geen Virus TI

Het heeft gewerkt.
Ik begrijp het niet? :confused:

en we zullen het ook nooit begrijpen! Het zijn van die dingen...

Beste is denk ik om alle virus gerelateerde software en drivers grondig!! te verwijderen.

Daarna opnieuw installeren. Vaak is dat de snelste oplossing.

Origineel geplaatst door Ross
en we zullen het ook nooit begrijpen! Het zijn van die dingen...

Beste is denk ik om alle virus gerelateerde software en drivers grondig!! te verwijderen.

Daarna opnieuw installeren. Vaak is dat de snelste oplossing.

Ik zal dat morgen eens proberen. Bedankt voor de tip

ik hoop dat ik mijn eigen advies niet nodig zal hebben. heb net 5 min geleden mn virus ti desktop besteld!!!

WOEI!!!!!!! na jaren is het er eindelijk van gekomen!

me = happy!

foto's volgens in het cribs topic ;)

Mijn TI werkt nu bijna zonder problemen. Alleen sinds de 2.05 update - die best veel verholpen heeft - kan Virus Control in Cubase 4 geen data requesten, de eerste keer dat ik een project opstart. Hij blijft maar zeggen: 'configuring Virus TI' en op een gegeven moment krijg ik een foutmelding en heeft Virus Control geen effect op de synth zelf. Als ik dit project daarna opnieuw inlaad, lukt het wel zonder problemen.

Ik heb dit alleen in Cubase 4, niet in SX 2. Als ik terug ga naar OS 2.03 is het probleem verholpen(alleen zijn de oude problemen weer terug). Het ligt niet aan instellingen van Cubase 4, die zijn nooit veranderd en zelfs als ik de preferences verwijder, blijft het zo.

Vreemd... Maar ik ga er verder geen moeite meer insteken, verder is de TI nu goed mee te werken. Hoop wel dat de volgende update mn laatste probleempje gaat verhelpen...

Er is iets heel raar gebeurd.

Gisteren had ik problemen met mijn Virus-software.
Hij wou niet laden, foutmeldingen, ...

Vandaag wou ik een reset doen.
Eerst toch nog even Logic gestart.
En Viruscontrol-software werkte zonder problemen.

Conclusie: Laat de Virus een dagje met rust. Dan herstelt hij zichzelf.

Back