Ervaringen Virus TI

Keybern> Ben ik niet helemaal met je eens. Ten 1e was er toen de TI net uitkwam, maar bar weinig keus aan echt goede softsynthesizers. Ten 2e wil je soms toch gewoon snel kunnen werken in de studio? Dan kijk je liever op een groot overzichtelijk scherm dan op dat kleine schermpje op een hardware bak. Heeft weinig met luiheid te maken, mensen die geld overhebben voor een TI weten over het algemeen ook wel wat er speelt op softsynth gebied. Demo'tje downloaden kan iedereen. Bovendien scheelt het een hoop dat de TI geen cpu gebruikt, niet iedereen heeft een quad core pc staan. En er is wel degelijk zoiets als de 'Virus sound' natuurlijk...

Virus TI is voor mij eigenlijk echt the 'next step'. Het kost geen CPU, wordt constant geupdate en gepolijst. Het is in een VST-vorm gekozen die gewoon een prima workflow kent.

Toegegeven, je bent het eindeloze kloten met knopjes en menu's kwijt van de oude synths en het signaalpad is niet analoog. Maar laten we wel wezen, je kunt veel van de analoge 'onvolkomenheden' best aardig nabootsen en de Virus kan behoorlijk warm klinken. Je kunt dus best aardig benaderen, maar houdt een lekkere workflow die je met veel echte analoge gear snel verliest.

Specifiek gaan voor de zogenaamde TI-sound is nonsens en getuigt gewoon van luiheid/tamheid om op zoek te gaan naar een behoorlijke softsynth-alternatief.

Dat is echt complete onzin vind ik. De virus sound heeft een heel eigen klankkarakter die niet in een softsynth is terug te vinden.

Ik heb echt heel veel ervaring met vsti's en noem mij dan maar het alternatief waaruit je die specifieke virus sound kan krijgen. Ik geloof daar echt helemaal niets van.

Als je bedoeld, er zijn zat softsynths die ook goed klinken waarmee je leuke producties kan maken dan zou ik het daarover wel met je eens zijn. Maar de sound van de virus heeft een heel bepaald karakter waar iemand als ik specifiek voor kies. Dat heeft niets met luiheid te maken.

Laatst gewijzigd:
virus is bestwel mooi hoor, TI is echt een stuk verder dan A/B/C

Keybern kan wel willen dat het niet zo is, om een aankoop van A/B/C/ te rechtvaardigen...
maar helaas.....

Bovendien is de lay out van de TI (poco virus ook trouwens) perfect, dat kan je van veel softsynthf ook niet zeggen. En het feit dat je dedicated knopjes hebt is verrekte handig voor automatisering.....

Dat is echt complete onzin vind ik. De virus sound heeft een heel eigen klankkarakter die niet in een softsynth is terug te vinden.

Ik heb echt heel veel ervaring met vsti's en noem mij dan maar het alternatief waaruit je die specifieke virus sound kan krijgen. Ik geloof daar echt helemaal niets van.

Als je bedoeld, er zijn zat softsynths die ook goed klinken waarmee je leuke producties kan maken dan zou ik het daarover wel met je eens zijn. Maar de sound van de virus heeft een heel bepaald karakter waar iemand als ik specifiek voor kies. Dat heeft niets met luiheid te maken.
Het gaat me niet om de kwaliteit en de sound van de Virus "as is".
Het gaat me om de keuze van Access om destijds de Virus TI te ontwikkelen en op welk type gebruiker deze zich hoopte te richten.

Je kan de sound echt uberfantastisch vinden, daar gaat het mij niet om. Ik vind em zelf ook geweldig klinken.
Het punt is: De TI heeft 2 interfaces. De hardware (knopjes en lcd displaytje) en de usb integratie.
Het is de combinatie die em zo kostelijk maakt, terwijl velen maar één van beide interfaces gebruiken.

virus is bestwel mooi hoor, TI is echt een stuk verder dan A/B/C

Keybern kan wel willen dat het niet zo is, om een aankoop van A/B/C/ te rechtvaardigen...
Neen, doorhameren op de unieke sound van de Virus is juist rationalisering van je aankoop van de Virus TI.
THEORETISCH gesproken had de Virus TI een DSP-kaartje kunnen zijn met plugins ! Dan had die GOEDKOPER geweest. Want de KNOPJES gebruik je TOCH NIET.

Het gaat me niet om de kwaliteit en de sound van de Virus "as is".
Ok, maar dat was niet wat je beweerde daar.

Het gaat me om de keuze van Access om destijds de Virus TI te ontwikkelen en op welk type gebruiker deze zich hoopte te richten.
Dat was juist een hele spannende keuze die ze gemaakt hebben. Tot die tijd was er niemand die een hardware synth als vsti geintegreerd had in een DAW. Tegenwoordig heeft de ontwikkeling van de vsti (mede door de steeds zwaardere computers) een flinke toevlucht genomen. Zij waren 1 van de eerste fabrikanten die deze ontwikkelingen voorzien hebben. Op dit moment hebben ze zoveel ervaring hiermee opgedaan dat ze een behoorlijke voorsprong hebben op anderen op dit vlak van integratie. Ik verwacht in de toekomst dan ook hele mooie inventieve dingen op dat vlak van hun.

Het punt is: De TI heeft 2 interfaces. De hardware (knopjes en lcd displaytje) en de usb integratie.
Het is de combinatie die em zo kostelijk maakt, terwijl velen maar één van beide interfaces gebruiken.
Dat is een aanname van jou. Je hebt alle voordelen van een hardware synth met een zo goed als perfecte integratie in je DAW. Wat mij betreft zouden alle hardware leveranciers dit gaan doen.

Neen, doorhameren op de unieke sound van de Virus is juist rationalisering van je aankoop van de Virus TI.
THEORETISCH gesproken had de Virus TI een DSP-kaartje kunnen zijn met plugins ! Dan had die GOEDKOPER geweest. Want de KNOPJES gebruik je TOCH NIET.

ik krijg de indruk dat je geen virus ti hebt en er geen ervaring mee hebt. Ik lees bij jou alleen maar punten waarmee je voor jezelf verantwoord dat jij er geen hebt. Mensen die gekozen hebben voor een TI ervaren dit heel anders.

bijvoorbeeld, DSP kaart. Ik ben blij dat dat niet gedaan is, immers, als alle hardware voortaan op dsp kaarten geleverd gaat worden hoe moet je dit dan in die paar sloten in je computer gaan zetten? Ook heb je grote problemen met drivers dan bij nieuwe OS versies en je bent afhankelijk van je eigen kennis met betrekking tot het aan de praat houden van al die afzonderlijke pci kaarten. Dat is absoluut niet de weg die het op moet gaan natuurlijk.

Een hardware synth werkt altijd. Zelfs al zou je computer ermee ophouden, of je installeert een nieuw OS of je koopt een nieuwe computer zonder pci bus. De Hardware werkt gewoon dan.

Knopjes gebruik je niet zeg je. Duidelijk dat je geen TI hebt dus. Immers, de knoppen vormen een integraal onderdeel met de editor. Alles wat je doet op de TI in je knoppen komt terug in de editor. Megahandig.
Nog handiger is , dat met 1 druk op de knop je virus TI in VST-Mode gezet kan worden. Elke vsti die je dan aangemeld hebt bij je virus TI kun je gewoon via de knoppen bedienen van de Virus TI. En dat gewoon allemaal doorgelinked en geautomiseerd. Of te wel: MEGAHANDIG dus!

Kijk, het is helemaal niet erg als je een virus ti niks vind om de sound, de prijs of hoe het geintegreerd is. Alleen moet je dan wel goeie argumenten verzinnen natuurlijk hahahaha :D

Niet helemaal waar quifster wat je daar zegt. Je moet 2 knoppen gebruiken om hem in vst mode te zetten. :P

Of weet jij iets wat ik niet weet?

:eureka:
Niet helemaal waar quifster wat je daar zegt. Je moet 2 knoppen gebruiken om hem in vst mode te zetten. :P

Of weet jij iets wat ik niet weet?
hahaha
je hebt gelijk, het zijn 2 knoppen inderdaad die je tegelijk moet indrukken.

t blijft een vet ding die virus, maar vind m wel een beetje klinisch. ëcht viesmaken is erg moeilijk. Beetje mee uitmiken door versterkertjes en outboard analoge troep is voor mij de oplossing :D

er is toch een goedkope SNOW beschikbaar??? nog steeds handig, want je kan zonder je pc mee te nemen ook geluid maken met een bandje oid, of bij een vriend zonder TI.

ik heb het trouwens niet over uniek, maar in de Virus reeks is de TI toch wel uniek :P

Bedankt! Nu krijg ik echter opnieuw de melding: Syncing memory with virus. Dit blijft staan. Snap er niks van. Ik wil nu wel eens muziek gaan maken in plaats van allerlei technische probleempjes op te lossen.

Bedankt! Nu krijg ik echter opnieuw de melding: Syncing memory with virus. Dit blijft staan. Snap er niks van. Ik wil nu wel eens muziek gaan maken in plaats van allerlei technische probleempjes op te lossen.
Een hardware synth werkt altijd. Zelfs al zou je computer ermee ophouden, of je installeert een nieuw OS of je koopt een nieuwe computer zonder pci bus. De Hardware werkt gewoon dan.
Oké, now I see. De integratie is gewoon te brak om er geheel op te vertrouwen.
Dan zijn extra knoppen natuurlijk wel handig. :duivels: sorry

Oké, I rest my case. Ik wil verre van beweren dat het een onding is. Het lijkt me een beetje "best of both worlds" en daar ben ik gewoon nog niet aan toe. Velen denk ik, maar die durven het gewoon niet toegeven en hebben graag een luxe-apparaat dat veel kan maar niet zal, in hun handen.

Bij mijn weten is de Virus de duurste VA op de markt. Of vergis ik mij ?
Zelfs een poly-analoog als de Prophet 08 is goedkoper.
Dus beweren dat je niets extra betaalt voor die "sublieme" combinatie van hardware samen met pc-integratie, is zever.

Voor mijn noden had ik dus graag een goedkopere Virus TI zonder TI gehad ;)

Als het niets voor je is koop je hem niet, jouw keuze. Ik snap alleen niet dat je steeds probeert te insinueren dat Virus TI gebruikers maar lui zijn en weinig kunnen...

Overigens was de Virus C nieuw net zo duur als de TI nu is hoor, dus je opmerking over de prijs is ook niet echt relevant.

De virus reeks is helemaal niet hands on. Die matrix is een drama gek. 20x op een pijltje drukken om in 1 of ander sub menu iets in te stellen. Volgens mij heb je ook geen andere virus aangeraakt. Voor 750 heb je een snow deze is zelfs meer hands on dan die ouwe rack XL en veel gaver natuurlijk. Ik heb geen ti meer trouwens, best jammer. Maar er komt er vast wel weer 1

Wat doe je in deze draad? Zeiken over een synth die je niet hebt en niet wilt??
Ik dacht dat een forum algemeen bedoeld was om te discussiëren en meningen uit te wisselen.
Ik doe alle moeite om mijn stellingen zo goed mogelijk te beargumenteren en jij noemt het zeiken.
Wel, jij bent een lul die in deze draad nog niets heeft bijgebracht.

Back