Tis nou niet echt de muziek om lekker op je vrije zaterdag tijdens het computeren te luisteren.
Dan heb ik op een gegeven moment toch zoiets van ja, nu heb ik wel genoeg. Heeft waarschijnlijk te maken met het minimale. Als er wat strings en extra geluiden bij zaten wordt het wat afwisselender en leuker om thuis naar te luisteren. Nu een beetje saai. Ik hou ook niet van dat steeds overstuurde 303 geluid. Ook zijn de 303 lijntjes niet altijd te spectaculair. Dat hoeft ook niet de hele tijd, maar dan zijn extra ingrienten wel gewenst, wat overigens natuurlijk lastig is met 2 handen en beperkte middelen. Maar Had je er niet ff een juno bij kunnen proppen
Maar los van bovenstaande, is het belangerijkste dat je er zelf plezier van hebt tijdens het jammen. Dan klinkt het zowiezo altijd veel gaver en ga je erin op. Maar als je het de volgende dag terug luisterd, is het een stuk minder. (dat heb ik dan tenminste altijd).
Sander thanks, ook je hele rits kritiek kan ik wat mee.
De 303 moet ik inderdaad es een keer leegkloppen en opnieuw patterns inkloppen.
Minimaal... jep, het is MPC2000xl met een 303 en een 777, meer niet. Ik zit op het moment te denken om er misschien een DX200 aan toe te voegen en wat zwoele zangsampletjes. Het blijft de insteek om met zo weinig mogelijk gear een maximaal effect te bereiken. Oversturen van de 303... ja dat vind ik zelf heel erg lekker
Plezier heb ik dr zeker in! Ik heb het net gebrand op cd en ga zo effe cruisen en eens goed luisteren.
Als je er nou een synth met arpeggiator bij neemt, dan kan je die lekker triggeren. Kan je gave loopjes mee maken. En ook kan je natuurlijk af en toe op een toets drukken met een string eronder. Hoeft niet persee een melodietje ofzo te zijn. Als je maar een goed geluid heb, is 1 of 2 toetsen al genoeg . Je kan zo''n toets ook in hold zetten en deze af en toe in de mix gooien door de volume langzaam open te gooien. Vervolgens nog wat met de filters doen ofzo.
klinkt niet slecht, maar ik ben niet zo voor rustige(re) acid, geef mij maar van die lekker agressieve shit waar je na het luisteren een paar minuten van moet bekomen
Tis misschien wel wat veel van het zelfde, misschien met een extra synthje derbij dat het al heel anders klinkt.
Maar toch vind ik het een lekker setje, misschien dat ik onverzadigbaar ben met het 303 geluid, je hoort het al jaren maar toch blijf ik het geweldig vinden. Wanneer de centjes het toelaten ga ik toch maar 1 kopen denk ik.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.