goede soft Compressor

Brice

Stamgast
Hallo,

kben op zoek naar een goede software compressor, kdoe mijn compression momenteel met een sonalksis stereo compressor maar kben er alles behalve tevreden mee.

iemand voorstellen?

Origineel geplaatst door Raph
Damn....ik vind dit nou juist een van de beste soft compressors op de markt, en dat mag ook wel met haar prijskaartje.

Ik zal maar even een kijkje nemen op http://www.kvraudio.com/ want met jou smaak weet ik het echt niet.... no offence ;)

amai, eveneens no offence maar als dat een van de beste is kan ik toch maar beter een hardware compressor zoeken denk ik:confused:

de kjaerhus ken ik niet en zalk morgen eens proberen, ben is benieuwd.

Brice, kun je misschien uitleggen wat de compressor volgens jou niet goed doet? Het is toch een duur apparaat wat je aangeschaft hebt en achteraf ben je er dus niet tevreden mee... Ga je hem nog doorverkopen?

Probeer eens meerdere compressors in serie. Je laat ze dan maar een heel klein beetje compressen.

Resultaat veel compressie weinig bijproducten.

Origineel geplaatst door MOON
Brice, kun je misschien uitleggen wat de compressor volgens jou niet goed doet? Het is toch een duur apparaat wat je aangeschaft hebt en achteraf ben je er dus niet tevreden mee... Ga je hem nog doorverkopen?

Ik neem aan dat het nu over singl band compression gaat ( SV-315 ) en niet om multiband.

Ik zou in dat geval gewoon eens waves C1 proberen. Kost zo'n 200 euro als je hem lost aanschaft.

Denk dat er wel een demo (achtig :D ) iets van te vinden is.....kun je iig eerst even proberen.

ff zoeken naar fishfilets, gratis vst plugins met een hele lekkere compressor (die witte; endorphin)

Origineel geplaatst door DJ Fuse
doet de comp t niet goed of gebruik je de comp verkeerd?

de comp doet het wel, maar hij verprutst de ganse sound waar'k zoveel moeite mee gehad heb om erin te krijgen. Al het warme of levende dat je erin stopt wordt er zo weer uitgehaald door de 313. DIT IS NIET DE BEDOELING VAN EEN COMPRESSOR.
Met die endorfin; lees GRATIS; heb ik dat probleem op het eerste zicht al NIET.
De kjaerhus gold hebbek daarnet ook al geprobeerd en die lijkt het ook al beter te doen dan de sonalksys.
en nee, kga hem niet verkopen, hij is bruikbaar als je die dode sound nodig hebt, maar dan enkel op individuele tracks en zeker niet als eindmastering.

Ik vind hem soms wel fijn over drums, maar dan alleen als ik voor de zielloze in-je-smoel drums ga. Dus je zou gelijk kunnen hebben dat hij al het warme eruit haalt. Goede alternatieven zijn Kjaerhaus Golden Compressor GCO-1inderdaad, PSP Mixpressor en Voxengo Crunchessor. Alleen de laatste ken ik zelf en die vond ik zelf dan weer niet zo.

De meeste software compressors zijn niet zo goed als high end hardware, als je echt de top-off-the-bill software compressors wilt, moet je een UAD-1 kaart kopen.

Sonalksis SV-315 Compressor vind ik zelf een hele goede, maar ja...Probeer anders Waves. Die is vrij prijzig, maar de moeite waard. Anders de Voxengo Crunchessor, zoals hier al werd gezegd. Heb ik geen ervaring mee, maar schijnt een eigen unieke sound te hebben.

Origineel geplaatst door Breed
.
De meeste software compressors zijn niet zo goed als high end hardware, als je echt de top-off-the-bill software compressors wilt, moet je een UAD-1 kaart kopen.

Amen!8D

UAD. duidelijk.

Origineel geplaatst door B.S.E.
UAD. duidelijk.

jaa, die UAD zint me wel hoor, de demo's op de site beloven in ieder geval heel veel goeds...

Zij: http://www.ursplugins.com/ hebben leuke compressors, ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar wel veel goede dingen over gelezen. Vst en Au versies komen binnenkort.

Ze zien er in elk geval erg mooi uit:

URS1970CLSs.jpg
URS1980CLSs.jpg

Origineel geplaatst door Brice
de comp doet het wel, maar hij verprutst de ganse sound waar'k zoveel moeite mee gehad heb om erin te krijgen. Al het warme of levende dat je erin stopt wordt er zo weer uitgehaald door de 313. DIT IS NIET DE BEDOELING VAN EEN COMPRESSOR.
Met die endorfin; lees GRATIS; heb ik dat probleem op het eerste zicht al NIET.
De kjaerhus gold hebbek daarnet ook al geprobeerd en die lijkt het ook al beter te doen dan de sonalksys.
en nee, kga hem niet verkopen, hij is bruikbaar als je die dode sound nodig hebt, maar dan enkel op individuele tracks en zeker niet als eindmastering.
Probeer anders deze van Sonic Timeworks: http://www.sonictimeworks.com/p_compx.php
Is niet te prijzig en klinkt warm, nmm.

Back