goede soft Compressor

Ja waarom zijn die TDM prijzen altijd TIG keer duurder dan de vst versies?
Het is toch precies hetzelfde, kwa geluid...

Niet TIG.. zeg maar gewoon 2x.. (100% more expensive).. omdat daar het geld valt te halen? Pro-tools is dermate duur dat je toch echt geld met muziek moet verdienen wil je het kunnen aanschaffen.. denk dat de plugin ontwerpers daar gewoon vrolijk in meegaan.

psp

psp

Psp vintage warmer en daarna waves c4 op he hele mix. Als je dance maakt kom je een heel eind en je buurman ook : jouw kant op !

Als je een multibandcompressor op je eindmix moet zetten is dat een aanwijzing dat je eindmix niet klopt.

En weet niet of de vraagsteller wel goed met de (best wel dure) compressor omgaat. Maar verwacht je niet teveel van een softwarecompressor die als een dure hardwarecompressor zou moeten klinken?

UPDATE: na lang overwegen en demo's beluisteren benk eens een professionele studio gaan bezoeken. Daar werkten ze voornamelijk met hardware processors, maar ze hadden ook enkele soft-compressors en plug-ins die ik op verzoek even heb mogen proberen...

Conclusie? er was er eentje die er met kop en schouders bovenuit stak: WAVES c4.

DUS hebbek na financiƫle verbouwingen gisteren men eigen WAVES Gold bundle gekocht.

Resultaat? Ik ben er SUPER tevreden over, voel me net als columbus zich moest gevoeld hebben bij het ontdekken van india (of was het nu america:)).
Geen enkele andere plug-in software die ik ooit geprobeerd heb komt in de buurt van de waves, en dat is niet alleen zo voor de compressor. Zo zit er in de bundle ook een FANTASTISCHE trueverb.
Ook enkele leuke HIGH QUALITY effectjes zoals de phaser vervolledigen het pakketje.

ik kan hieruit dus alleen maar concluderen dat je voor de goede sound toch zwaar geld moet dokken, de goedkopere vst's kunnen onderling zoveel vechten als ze willen, aan de kwaliteit van de grote jongens komen ze niet :kont:

Beter ff sparen voort echte werk dan in tzelfde modderpoeltje te blijven dabben me dunkt...

anywayz merci vr de tips & tricks en greeeeetz to all :dj:

Vet!

Maar ehm..., wat heb je allemaal met elkaar vergeleken?
Daar zijn wij uiteraard allemaal zeer benieuwd naar. ;)

Elemental Audio

Elemental Audio

hoi,

Ik ben persoonlijk erg tevreden over de de Neodynium compressor van elemental audio. Dat iss multilevel compressor. Je kunt verschillende compressiezones instellen al naar gelang het aantal decibel van je signaal.

Werkt iemand daar toevallig mee?

Groeten,

Merlin.

Origineel geplaatst door fuse
Vet!

Maar ehm..., wat heb je allemaal met elkaar vergeleken?
Daar zijn wij uiteraard allemaal zeer benieuwd naar. ;)

met de plug ins die op MIJN computer aanwezig waren.

DUS: sonalksys (nogal altijd stinkywinky in mijn ogen)
kjaerhus gold
compressors van live :-)
...fish comp.

dus kheb niet kunnen vergelijken met zo'n urs bijvoorbeeld, wat ik wel eens had willen doen, maar het was me toch wel duidelijk wat de waarde van de waves was hoor.

maar waves komt tock ook met een hardware bak om hun sotware plugs te doen runnen, zoiets als de uad dan maar via uw netwerkpoort ?

al iemand ervaringen met die dingen...

Origineel geplaatst door Ken Waldek
maar waves komt tock ook met een hardware bak om hun sotware plugs te doen runnen, zoiets als de uad dan maar via uw netwerkpoort ?

heel mooi (de Netshells bedoel je denk ik)....maar die bakken zijn al erg duur (1300 tot 2000 euro ex. btw) en dan moet je de software er ook nog eens bij kopen...maar het schijnt wel goed te werken...
alhoewel je naar mijn idee dan beter een Muse receptor of zo kunt nemen,heb je meteen ook de bediening in hardware-vorm...

ze hebben ook de MaxxBCL,wat echt een kant en klare hardware-bak is die enkele van hun populairste plug-ins runt (Maxxbass,L2 en RenCompressor)....kost ook een dikke 3000 euri...

Origineel geplaatst door Ken Waldek

al iemand ervaringen met die dingen...

kan je er idd 'bij nemen' maar t'is een optie, de plug's lopen zonder hardware ook gewoon prima hoor.

wel spijtig dat ze niet LIVE compatibel zijn :stupid

moetek eerst al men tracks naar cubase routen en daar rerecorden.

Nu hebbek wel ontdekt dat men songs in cubase pakken beter klinken, dus das dan weer wel een meevaller 8)

Origineel geplaatst door RiSC
Zij: http://www.ursplugins.com/ hebben leuke compressors, ik heb ze zelf nog niet gehoord, maar wel veel goede dingen over gelezen. Vst en Au versies komen binnenkort.

Ze zien er in elk geval erg mooi uit:

URS1980Cs.jpg

Ik heb ze afgelopen week getest; en dan voornamelijk de 1980 ....

Oordeel: Dit is de plugin die je op je mixbus wilt hebben ;)

Origineel geplaatst door #JK#
Ik heb ze afgelopen week getest; en dan voornamelijk de 1980 ....

Oordeel: Dit is de plugin die je op je mixbus wilt hebben ;)

tgeld is op =(

:)

Wat ik ff niet snap is waarom je C4 gebruikt als een compressor. Het is een multiband compressor.
Die kun je ook als compressor gebruiken, maar da's eigenlijk overbodig en vreet CPU. En die pompt ook niet echt bijv. Renaissance compressor heeft dan ook zo meer z'n charmes.

Denk ook wel dat Waves vaak gebruikt wordt omdat qua marketing hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Maar qua plugins zijn er zat goede alternatieven die minstens net zo goed klinken al dan niet beter en qua prijs ook vaak goedkoper zijn.

Wat dat betreft denk ik dat de nieuwste generatie soft compressors veel dichter richting de hardware gaat. De UAD en URS reken ik toch wel tot die nieuwe groep. Die zijn lang niet zo 'klinisch' als die vorige generatie. En het is maar net wat je fijner vind, of echt neutrale compressie of degene die je geluid kleurt en ook invloed heeft op je EQ en stereobeeld.
Waarschijnlijk een mix van beide zal je praktisch gezien wel willen gebruiken.

Dan nog zou ik nooit alleen software compressors gebruiken. Als je een losse compressor effectief inzet zal het een mooie aanvulling zijn op je sound omdat het nadeel van software is dat alles hetzelfde neigt te gaan klinken vanwege de omgeving waarin je die software draait.

Origineel geplaatst door Ytse
Vind die Waves compressors echt niks.

Die C4 is echt wel goed...

Denk ook wel dat Waves vaak gebruikt wordt omdat qua marketing hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Maar qua plugins zijn er zat goede alternatieven die minstens net zo goed klinken al dan niet beter en qua prijs ook vaak goedkoper zijn.

oooh man ik weet ni wa ik lees:bekdicht:
Heb je zelf al een waves pack gehad, of heb je een vriend die hem heeft? Ik zou denken van niet want anders schrijf je zo'n dingen toch nie man. Kzie dat je maar liefst 12000 posts hebt en dus al een geruime tijd meedraaid, hoe kan je dan zulke dingen zeggen?

Goedkopere plug ins beter? geef me een voorbeeld van een plug onder de 1000$ beter dan de waves, kben eens benieuwd. En zeg niet de uad, die hebk geprobeerd...komt niet in de buurt man, komt niet in de buurt.
meneer heeft zelf een uad zeker? dacht ik het niet }:| weet je hoe ze dat noemen? RATIONALISATIE.

en dan diejen andere poster: beter behringer gebruiken dan waves? :dubbel: zo'n posts zouden gemodereert moeten worden.

tuurlijk is de c4 echt wel goed, tuurlijk is de trueverb HEMEL voor drums, tuurlijk is de xtra vox processor fantastisch voor stemmen, kan daar aan getwijfeld worden? neen. wie dat wel doet weet niet waarover ie het heeft.

Origineel geplaatst door Brice

en dan diejen andere poster: beter behringer gebruiken dan waves? :dubbel: zo'n posts zouden gemodereert moeten worden.

Misschien moet je zelf wat beter luisteren. Wat is het, C1 of C2, die trekt flink wat bas weg. Zie ik bij een Behringer niet gebeuren.

Die C4 is echt wel goed...

C4 is idd wel aardig vergeleken met andere softcompressors. Maar dan vind ik de Sonitus multiband beter.

Wat ik ff niet snap is waarom je C4 gebruikt als een compressor. Het is een multiband compressor.

Dat snap ik weer ff niet. Eerder zei je ook al dat als je de C4 op je eindmix 'moet' zetten, dat een indicatie is dat je mix dus eigenlijk niet goed zit. Ik vind de C4 juist uitstekend gechikt voor over de eindmix. Dit werkt zelfs als ik tevreden ben over de 'droge' eindmix, dan geeft die C4 meestal wel een lekker sausje waar ik op zoek naar ben en pompen doet hij ook wel. Dus mijn vraag, waarvoor zou jij die C4 nou bij uitstek gebruiken? en wat is er erg aan als je de C4 'moet' of 'kan' gebruiken om je eindmix mee recht te trekken (ervan uit gaande dat deze eerst dus niet lekker klonk), als deze na het gebruik van de C4 wel lekker klinkt... so what, het gaat toch om het resultaat?

Groeten, Mau

Mooi uitgelegd Ytse.
Die waves compressors fokken idd teveel met de bas en het stereobeeld klapt ook in.
De renaissance compressor nog het minst.

Maar de C4 is een multiband compressor. Da's heel wat anders IMHO.

En Trueverb is wel OK. Maar mist gewoon dat sprankelend hoog wat ik mooi vind aan verbs.

UAD vind ik in de meeste gevallen wel beter hoor. Iig niet zo klinisch.
PSP maakt ook goeie compressors.
URS heb ik nog niet gehoord maar ken hun EQ plugins wel en ben daar zwaar van onder de indruk.
En qua prijs/prestatie steekt Voxengo nog met kop en schouders boven de rest uit.

Back