303 pattern lengte vraag

sander

_
Beetje voorbarige vraag, aangezien ik het vanavond ook wel ff kan testen en het misschien al eens heb gedaan in het verleden maar ik zat me net in de trein het volgende af te vragen.

Als je in pitchmode zit, kan je na 16 keer op een toets te hebben gedrukt nog eindeloos(of iedergeval een eindje) doorgaan.
Als je door middel van de volgende step knop erdoor heen wandelt dan zie je ook na de 16 stappen nog allerlei noten geprogrammeerd staan, inclusief, accents, etc. Ik heb die daar nooit neergezet.

Kan 1 pattern van de 303 soms veel langer zijn dan 16 steps?
Ik dacht dat als je langere patterns wilt je met meerdere pattern moest werken, of heb ik dat mis.

(uiteraard weet ik hoe je een pattern van 1 tot 16 step lengte moet instellen, dus als het ook tot 32 blijkt te kunnen, moet me dan ook lukken).

Ja, dat heb ik wel eens getest.
Als je de pattern lengte instelt (function + step) en hierbij meer dan 16 steps invoert dan wordt de pattern lengte gelijk aan het aantal steps dat je meer dan 16 hebt getikt.
Dus stel, ik druk de step toets 26 keer in, dan wordt de pattern 10 steps lang. Niet 26, hellaas. Gewoon blijven chainen dus :)

303n1.jpg

Ik heb ook ooit gecontroleerd of je dan niet de volgende pattern aan het verkloten was, maar dat is niet zo gelukkig.
Helaas, 16 steps en dat is het. Eigenlijk ook lang zat!

Origineel geplaatst door sander
Ja, maar dan is het wel vaag, dat je gewoon door kan gaan in pitch mode.
Klopt, da's een bug. Maar met de nieuwe OS die er binnenkort schijnt aan te komen zou dit verholpen worden. Kun je in de 303 laden via DIN-SYNC.
8o)

Back