Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Nee, da's een mix van het droge signaal met het wet signaal.
Net zoals dat bijvoorbeeld zou gebeuren als je een chorus, flanger, delay of reverb pedaal ertussen zou hangen.
Los daarvan:
Een phaser is een effect dat geen relevantie heeft zonder het droge signaal.
Het is namelijk een fase verschuiving van het signaal t.o.v. van het droge signaal.
Deze combinatie zorgt voor het effect.
Als je enkel het fase verschoven signaal zou aftappen (wat met sommige phaser FX kan) en je speelt dit solo af, dan hoor je geen verschil met het droge signaal.
Niet let je natuurlijk om het signaal af te tappen voordat het de Small Stone ingaat en vervolgens het afgetapte signaal links en het smallstone signaal rechts te pannen. Dit zal ongetwijfeld leuk klinken.![]()
Origineel geplaatst door bikkel
Dat is natuurlijk bullshit, want als het verschoven geluid niet anders zou klinken dan het bypass signaal, dan zou iedere phaser het zelfde klinken en hoefde deze thread ook niet geopend te worden. Het is de manier waarop die verschuiving gedaan wordt, en een klein beetje wat er met het bypass signaal gebeurt (verwaarloosbaar) wat door de phaser heen gaat wat de klank bepaalt. Dus het 100% wet signaal moet significant anders klinken bij een analoge phaser met een heel erg eigen karakter zoals de Smallstone.
Het is wel zo dat niet-bucket brigade phasers die verder geen emulatie proberen te doen van analoog wel het gedrag vertonen waar jij het over hebt.
Verder is alleen al het loslaten van een LFO op de phaser op de breedte van de phaser iets wat natuurlijk het wet-signaal al behoorlijk verandert.
Het is wel zo dat niet-bucket brigade phasers die verder geen emulatie proberen te doen van analoog wel het gedrag vertonen waar jij het over hebt.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dit is volgens jouw eigen theorie even veel bullshit als mijn verhaal.
Origineel geplaatst door Catalunya
Zou de techniek van de smallstone dan in de Synthex kunnen zitten?
Origineel geplaatst door Hanz
Nou, dat lijkt me sterk.
Zowiezo is de smallstone een phaser, en het effect in de synthex een chorus die naar flanger neigt in de hoogste stand.
Chorus / Flanger / Delay zitten redelijk dicht op elkaar, Phaser is een technisch ander procede.
is dat deze?Origineel geplaatst door Septic
Ik heb nu ook een russische small stone(d) ....
Wow had ik niet verwacht zo lekker creamy en dat voor maar 59 pleuro, waarom heb ik toch zo lang gewacht...
Origineel geplaatst door Catalunya
Je hebt gelijk. Ik bedoel eigenlijk gebruik van dezelfde onderdelen (chips dus)
Klinkt deze net zo goed?
![]()

Origineel geplaatst door shiftr
is dat deze?
![]()
waar kan je die in NL krijgen?