monomachine en.........

MCBasje303

Stamgast
Beste mensen,

ik heb een tijdje geleden een hele hoop spullen verkocht om een monomachine te kunnen kopen. Deze heb ik nu en na een tijdje wennen vind ik het ook een geweldig ding.
Ik wil mijn set-up wel klein houden maar alleen de monomachine is wel heel klein.
Ik wil er op zijn hoogst 2 synths bij hebben.
Ik wil er geen md bij hebben, te duur en te veel van hetzelfde met de mono erbij.
Ik maak soms gewoon liedjes (gewoon?) en soms ook wat goa/trance geprobeer.
Ik had zelf in mijn hoofd:een drumstation en een bassstation.
Wat ik dan nog wel mis is een viool of orgel-geluid om af en toe te gebruiken, ik haalde dit soort geluiden eerst altijd uit mijn 505.
Dus dan zou er weer 1 bij moeten komen, en zo komt er weer geen eind aan.
Heeft iemand misschien een betere oplossing.

Die drumstation lijkt me wel een goede keus. Die bassstation weet ik niet zo, misschien kan je beter voor de nova gaan. Is redelijk geprijst en iets uitgebreider.

Ik heb toch het gevoel dat ik er eigenlijk wel een analoge bassynthesizer bij moet hebben al kun je uit de monomachine ook wel iets halen wat er dicht bij in de buurt komt.
De Nova heb ik gehad maar vond ik niet echt prettig om mee te werken en een beetje overbodig naast de monomachine.
Ik vond de Nova ook niet erg goed in basjes meer in hele rare geluiden en daar heb ik de mono voor.

denk er aan : basstation is monofoon (één klank) ... dus dan heb je nog iets extra nodig voor je viooltjes...misschien beter dan zo'n A-station rack van novation ?
Drumstation is iets heel handigs...en voor wat het kost, een aanrader.
Maar 'n Machinedrum bij de Monomachine is niet zo slecht hoor ;-)

A-Station is monotimbraal dus als je basjes en violen uit 1 bak wilt halen kun je beter naar een Novation KS of een Supernova rack.

De A-station is niet geschikt voor violen enzo, hij is ook monotimbraal(schrijf ik dit goed, heb het gevoel van niet) Deze is ook niet echt een goede aanvulling denk ik als je al een monomachine hebt.
Ik heb deze ook gehad en moet zeggen dat ik hem wel erg tof vind klinken, hij kan lekker scheuren maar ook lekker klinkelen en bubbelen en vloeien enz...
Vind hem wel beter klinken dan de Nova.
Ik denk dat ik voor violen en dat soort dingen beter een rompler kan nemen.
Bestaat er eigenlijk geen module versie met de geluiden van de MC303/505?

wat heb je nog meer in je setup behalve die monomachine? Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen: schaf een sampler aan.

niet dat ik mezelf in mijn voet ga schieten (ben zelf helemaal tevreden met de sound van mijn micron), maar op de vocoder moet je hem niet kopen. 40bands ok, maar het ding is zo onverstaanbaar als de pest. Luister maar, dit is zo'n beetje het beste wat ik eruit krijg met een sample (van de Interface remix-contest):

vocoder

edit: hjhosting ligt eruit (17.06u), try again later.....

Ik heb inderdaad alleen een monomachine. Een vocoder intresseert mij niet.
Een sampler zie ik ook niet zo zitten, zou niet zo goed weten hoe daar mee te werken.
Misschien dan toch de drumstation en nog een va voor bassen en strijkers enz

is de ks rack versie van novation niet wat voor je zijn niet duur tweedehands had de mijne voor 275.
dan kan je er vier synths/drie synths en een vocoder of iets anders ...aansturen. drums zitten er ook in .
en over 400 plaatsen waar je all je sounds kan zetten .
en je heb veel ruimte over ! veel voor weinig.
:yamaha:

Ga even een dagje naar feedback, en neem geen geld of pin mee, zodat je niet direkt overgehaald kan worden....
neem lekker de tijd om alle gear die je interessant lijkt, daar te beluisteren...

er zijn toch wel goede modules met echte lekkere bass sounds en een orgeltje of string op de koop toe.
(ik zit meteen aan de waldorf microwave (EEN) te denken, bass sounds waar een bass station niet aan kan tippen en ook wel een orgeltje of viool hier en daar (beetje waldorf-achtig, maar daarom niet minder mooi)

Emu vintage keys rompler ;) Of een JV1010 met vintage expansion

Heeft bassen, strings, mellotrons violen en orgels...

ja, die vintage keys is ook echt een lekkere module. het is dat je zoveel vraagt, anders had ik je al lang ge-pb-d. ;)

ik vind wel (of is dat gewoon een waanidee) dat een jv1080 of vintage keys of matrix1000 bv niet d epower levert om een bass station te vergeten. en dat doet de microwave1 wel, vind ik dan.

Offtopic: PB me met een voor jouw redelijke prijs dan Leo...

Half Off-Topic: Die Bassstation heb ik ook sinds 1 week en die is idd lekker, maar beperkt zoals aangegeven.
Analoog geeft toch altijd meer druk in het geluid. Al geeft die Emu bak toch ook wel een lekkere drukkede sound voor een rompler. Rauwer dan een JV1080 zeg maar.

Origineel geplaatst door erwin
hee mcbasje303 man, wordt jij niet vreselijk gepest met die naam van je ??

Zeker, hij heette erwin en heeft snel een nick genomen.. 8o)

Back