monomachine en.........

Geen verkeerd woord over de MC303. Het is een heel eigenzinnig bakje. Hele karakterestieke filters, echt een eigen geluid.:okdan:

nou ik zal heel eerlijk zeggen, ik heb er ook een en ik vind 'm echt walgelijk klinken en dat is best wel eigen ja, er zijn weinig bakken die zo erg klinken, maar ook ik was er een poosje blij mee..'t enige waar ik nu nog blij mee ben is dat je 'm als midi seq. kan gebruiken en kan circuit benden, groetje erwin.

Origineel geplaatst door MCBasje303
Ik heb inderdaad alleen een monomachine. Een vocoder intresseert mij niet.
Een sampler zie ik ook niet zo zitten, zou niet zo goed weten hoe daar mee te werken.
Misschien dan toch de drumstation en nog een va voor bassen en strijkers enz

als je budget beperkt is of je wil juist je setup klein houden zou ik je toch een ''goede sampler'' aanraden
emu ultra o.i.d. op deze manier kun je eigenlijk altijd nieuwe sounds blijven toevoegen/verzamelen zonder elke keer nieuwe gear aan te schaffen wil je iets nieuws .... aangezien ik je net zag zeggen dat je de mc-505 mist om zn viool of orgel geluidjes en t liefst weer een mc-505 terug wil ... een 505 is niet meer dan een sampler met wat uitgebreidere funkties zoals een sequencer etc. enige belangrijke verschil is dat je zelf je samples niet kan toevoegen ..

als ik jou was had ik dus naast de mono machine een sampler gekocht als je een goede sampler koopt is dat meer te vergelijken met een synth waar je zelf je geluiden in kan laden dan een simpele sampler ala battery o.i.d. sowieso een sampler voor drums als je verder geen uitgebreide drum bak heb lijkt me ook onmisbaar.. en een sampler is niet alleen voor drum sounds! jij wou je viool uit de 505 terug? kan je zeggen dat je met een sampler een heel orkest in huis kan halen die qua kwaliteit echt je 505 gelijk doet vergeten .... genoeg goede orkest sample cds te vinden .. en dan nog maar te zwijgen over de geluidskwaliteit van de 505 .... volgens mij zijn alle samples in de 505 8 of 12 bit ofzo

Origineel geplaatst door MCBasje303
Een sampler zie ik ook niet zo zitten, zou niet zo goed weten hoe daar mee te werken.

altijd wel iemand op t forum die je kan helpen :)

mja.. verder idd nog een leuke VA of Misschien analoog :)

Dit is al een oude thread. Ik heb inmiddels een MC-909, de monomachine heb ik verkocht.
Hoop er binnenkort een microq en misschien nog een pulse bij te kopen.
Maar bedankt voor de adviesen.
Ik heb nu dus in ieder geval wel een sampler, moet er nog wel aan wennen daar mee te werken.

Back