Advies soft synths

thommy98

Ingeburgerd
Hallo,

ik ben nieuw op het gebied van soft synths. Ik heb wel heel wat ervaring met het gebruik van gewone synthesizers
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soft synth die bvb de geluiden van een korg triton of trinity kan produceren. Momenteel raak ik nogal verward door allerlei soft synths met heel wat speciale geluiden die ik eigenlijk toch nooit gebruik. Het vinden van een goeie lead synth vind ik al heel moeilijk. Is er iemand die me hierbij wat kan helpen ?

Bedankt !

Tom

Re: Advies soft synths

Origineel geplaatst door thommy98
Ik ben eigenlijk op zoek naar een soft synth die bvb de geluiden van een korg triton of trinity kan produceren.
IK Multimedia's "SampleTank" of Sonik Synth (van hetzelfde bedrijf). Steinberg's Hypersonic.
Momenteel raak ik nogal verward door allerlei soft synths met heel wat speciale geluiden die ik eigenlijk toch nooit gebruik. Het vinden van een goeie lead synth vind ik al heel moeilijk.
Maar de oude conventies voor namen werken niet meer echt. Sterker nog, ik denk dat het woord 'leadsynth' weinig meer te betekenen heeft; leadsynths waren er omdat 2 of 3 oscillators al duur zat waren, laat staan dat je er 6 of 8 van moest hebben. Je kunt net zo goed een virtueel-analoge bak instellen op monofoon en dan heb je hetzelfde. Het enige waar de naam nog voor geldig is is het formaat van het toetsenbord - maar dat maakt ook niks meer uit, met racks/modules en MIDI.

Monofone VST's zijn er nog wel, zoals RGC Triangle en Iblit. Die kun je wel goed voor leads gebruiken, misschien.

Back