problemen met scsi van MPC

fijn dat er iemand moe met me word :) ben ik niet de enige

ik heb die handleiding er ook bijgevraagd en hij zou die nog pakken en naderhand was ie vanalles aan het inpakken dus ik had wel verwacht dat hij die erbij had gedaan want ik had het nog gevraagd maar niet dus... maar gelukkig stuurt ie hem op. dan kan ik misschien als ik weer naar school moet fijn mijn mpc gaan leren kennen

zucht .. NOGMAALS .. de HANDLEIDING STAAT OP DE AKAI SITE !!!! KAN JE HEM GEWOON DOWNLOADEN !!!

volgende antwoord kost je 50 euro ! :stupid

vroeg ik daarom? ik heb die handleiding allang gedownload maar om met acrobat een handleiding door te nemen zuigt echt als je dingen zoekt... want de dingen die ik zoek zijn niet in de index te vinden.
ik heb heel internet al afgezocht naar ID#6 melding maar daar valt gewoon niks over te vinden.

Rustig aan,

Zip heeft standaard SCSI-id 5 of 6, kijk maar achterop.
Zet deze op id:5 (ik denk namelijk dat het OS en de drive op dezelfde SCSI id staan->6).
Sluit deze op de MPC aan, en zorg dat de terminator achter op de Zip op "on" staat.

Zet de Zip aan door de stekker erin te doen (hij heeft geen on en off).
Zet een Zipschijf in de drive (dus voor je de MPC hebt opgestart).

Start nu pas de MPC zelf op.

Doe dit alles in de volgorde als ik heb beschreven, wat geeft het scherm weer?
start hij op zonder waarschuwingen?

als je niet WIL zoeken houd het op .. je denkt toch niet dat ik me handleiding ga spitten omdat jij te lui bent om dan maar met acrobat te kutten .. denk eens na ! figuurlijke trap onder je hol kan je krijgen ! :D

voor de rest zal ik wat ik al eerder heb geschreven in jip en janneke taal uitleggen en dan kap ik er mee

stel :

je scsi harddisk staat op id 6

en je zip staat ook op id 6

dan heb je een conflict

drm moeten ze ook allemaal uniek zijn ..

als je roept dat je alles al geprobeert hebt maar niet precies uitlegt wat je wel hebt gedaan
kan je NOOIT goede cause en effect problemen oplossen ! je moet problemen isoleren door dingen uit te sluiten

leren jullie dat niet meer op het vmbo ofzow ?>
:confused:

Gezellig threadje voor de zondag, lekker sfeertje! Toen ik 10 jaar geleden een scsi drive aan een cd3000xl moest aansluiten was er helemaal geen internet. Eigenlijk best knap dat ik vroeger zonder internet/synthforum een studio aan de praat kreeg :)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door MadR

leren jullie dat niet meer op het vmbo ofzow ?>
:confused:

Hihi...die jeugd van tegenwoordig :bekdicht:
Komop nu luie donder aan de slag!

Lezen die manual!

Origineel geplaatst door spdk
Toen ik mijn eerste scsi drive aan een cd3000xl moest aansluiten toen was er helemaal geen internet. Eigenlijk best knap dat ik vroeger zonder internet/synthforum een studio aan de praat kreeg :)

Idd, ik kocht mijn eerste SL1200's in 1988,
naalden slipmatten, man niemand kon je iets vertellen.
Alles moest je zelf uitzoeken, met schade en schande.
Nu ff Googlen in 3 sec alles wat je wilt weten.

Ik weet niet wat beter is, maar dat was niet de vraag.

ik respecteer wat jullie voor me doen maar zou iemand me kunnen opbellen en de manual rustig kunnen voorlezen? zou fijn zijn :engel:

Origineel geplaatst door Chulukinat
vroeg ik daarom? ik heb die handleiding allang gedownload maar om met acrobat een handleiding door te nemen zuigt echt als je dingen zoekt... want de dingen die ik zoek zijn niet in de index te vinden.
ik heb heel internet al afgezocht naar ID#6 melding maar daar valt gewoon niks over te vinden.

ten eerste wordt het os vd mpc geupdate dwz nieuwe features enzo. de handleiding die je gaat opgestuurd krijgen gaat over het allereerste os. dus ga je je weg er niet helemaal in vinden...
ten tweede pdfs lezen veel beter, "search" :eureka:
ten derde...... PRINT DIE PDF TOCH GEWOON FF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

50 euro graag.. ik pb je mn banknummer :biertje:

haha you trippin b

Volgens mij is de scsi ID van de mpc standaard 6 en dat kun je niet veranderen. Alle andere scsi apparatuur mag dus niet op 6 staan en moet terminated zijn. Als dat niet werkt is er iets kapot.

nou dan is er volgens mij dus iets kapot

he took it to the next level... nu is er geen scsi conflict meer nu is het de hele tijd wait.............

ik heb hem zover gekregen om mijn zip te formatteren alleen hij zegt steeds disk write error... en ik heb 3 verschillende disks... zou het dan toch aan die zip drive liggen?

Drive zou best kapot kunnen zijn.

En dan koop je gewoon een nieuwe voor 30euro via ebay.

het probleem is dus dat ik meteen aan de slag wil... ik wil gewoon iets in de winkel kunnen halen ofzo... het liefst zon cardreader maar ik zou niet weten welke winkel die heeft

Back