Re: hoe hebben jullie je mpc aangesloten?
Origineel geplaatst door corncobman
ik wil het liefst mn mpc op een versterker aansluiten zodat ik vanaf daar de bron kan selecteren waar ik vanaf sample
Ik ga ervan uit dat je een Hifi versterker hebt, zo eentje met CD- en phono ingangen? Sluit dan de tape uitgang aan op de ingang van je MPC. Je kunt hiervoor inderdaad van die verloop pluggen gebruiken omdat een HiFi versterker meestal tulp (= cinch)aansluitingen heeft. Het soort aansluiting maakt niet zoveel uit, zolang je maar geen van die dropveters gaat gebruiken (kan natuurlijk wel in het begin maar het komt je geluid niet ten goede).
Sluit dan op je versterker je cd speler, platendraaier enzovoort aan zoals je dat normaal zou doen. Als je dan op de tape-toets drukt, dan stuurt de versterker de audio die je geselecteerd hebt (bvb cd) naar die tape-uitgang aan de achterzijde van je versterker (althans, zo gaat het bij mijn Denon HiFi versterker).
Als je een mengpaneel hebt, is het natuurlijk gemakkelijker. De uitgangen van je afspeelapparaten (kunnen ook synths zijn natuurlijk) gaan naar de ingangen van je mixer. Dan is het het gemakkelijkste als je mixer een subgroup heeft, sluit die subgroup uitgangen aan op de ingangen van de MPC. Heeft je mixer geen subgroup maar enkel een main bus, sluit dan de record uitgang van je mixer aan op de ingang van de MPC (record uitgang van een mixer is bijna altijd van het type cinch).
Als je overigens geen subgroup hebt op je menger, kun je ook een aux send hiervoor gebruiken. Die sends zijn wel meestal mono dus dan is het niet zo evident om zonder omschakelingen in stereo te samplen.
Veel succes!
(ja sorry ik ben een "noob")
Dat geeft niet hoor. Welkom op het forum!