Welke compressor ?

Tsja, ligt er aan wat je er mee wilt doen en wat je er voor wilt uitgeven Wil je 'm als effect gebruiken (pompen en zuigen) of om alles subtiel en niet overstuurd op te nemen en in de mix te krijgen ? Ik heb een Behringer MDX-2200 voor het eerste (lomp) en een Fatman-1 voor het laatste. Kijk ook verder op het forum middels de ZOEKEN functie. Omgaan met compressors is een hele kunst (naar het schijnt) en je doet het vooral met je oren.

volgens mij heb jij een distressor nodig :D

nee, bij thomaokaze in Gent hebben ze nog 3 JBL/Urei 7110's staan voor 195€ 't stuk. Deze zijn identiek aan de Urei la-10 en la-12 compressors. Klinken best wel goed

Misschien is de ART TCS wat voor jou?
Dat is een 2 channel buizencompressor met sidechain en een tube-schakeling erin. De specs en reviews zijn op zich wel positief.

Klik de compressor voor een grotere afbeelding!

-C-

Origineel geplaatst door C738
Dat is een 2 channel buizencompressor met sidechain en een tube-schakeling erin. De specs en reviews zijn op zich wel positief.

-C-

Kent iemand deze verder trouwens? Het is namelijk een best goedkoop apparaat en ziet er toch wel gelikt uit....al gaat het om de sound natuurlijk :D

Maar als soundshaping tool best een grappig aankoop misschien..

Heb je er zelf al ervaring mee? Ik heb eens wat rondgezocht over deze compressor en hij kost rond de 250 €.

Tsja, ligt er aan wat je er mee wilt doen en wat je er voor wilt uitgeven Wil je 'm als effect gebruiken (pompen en zuigen) of om alles subtiel en niet overstuurd op te nemen en in de mix te krijgen ?

Ik wil vooral een afgewerkte klank creëren maar wat bedoel je juist met pompen en zuigen dat het geheel heftiger klinkt ? Zoiets zoek ik ook, zijn er geen compressors die deze twee effecten hebben die ART TCS misschien

Back