Wat is het meeste gebruikte sequencing pakket? (vervolg)

Wat is het meeste gebruikte sequencing pakket? (vervolg)

• Logic

Stemmen: 29 9,8%
  • Pro Tools

Stemmen: 11 3,7%
  • Cubase

Stemmen: 141 47,5%
  • FruityLoops

Stemmen: 32 10,8%
  • Reason

Stemmen: 18 6,1%
  • Sonar

Stemmen: 8 2,7%
  • Live

Stemmen: 35 11,8%
  • Anders

Stemmen: 23 7,7%

• Totaal aantal stemmers
    297
Ben begonnen met MSQ100, toen: Pro 24 (Voorloper van Cubase-Atari), daarna uiteraard Cubase tot begin dit jaar.
Ben nu overgestapt op Protools.

Ik denk dat Cubase het meest gebruikt wordt, zeker nu logic alleen op de mac is. Ben zelf begonnen met logic en gebruik thans Nuendo (kunnen we ook wel onder cubase indelen). Ik vind Live geweldig werken maar die audioengine vind ik niet klinken. Ik heb onlangs Reason weer een kans gegeven maar die sequencer werkt gewoon niet bij mij, ik ga die refill unpacker maar es checken want ik heb wel coole refills inmiddels. wb renoise, wel es uitgeprobeerd maar is dat niet een tracker?

cubase 3.1 op atari en cubase se op pc. de atari werkt duidelijk stabieler dan de pc en vind ik eigenlijk ook lekkerder om mee te werken.

Ben met Protracker op de amiga begonnen, daarna Fruity, toen Reason, nu Cubase icm Reason.

Ben ook ooit begonnen op Cubase. Maar Fruity Loops is super om loops mee te maken, en heeft een hele lekkere piano roll en step sequencer.

Ik ben erg onder de indruk van de gebruiksvriendelijkheid en geringe leercurve van Live. In tegenstelling tot bij de meeste andere sequencers merk je dat hier echt is nagedacht over ergonomie; de gebruiker komt voor de techniek.

Als je nu wil beginnen met sequencen dan zou ik veel eerder Live aanraden dan Cubase.

Origineel geplaatst door j0ris
Ben ook ooit begonnen op Cubase. Maar Fruity Loops is super om loops mee te maken, en heeft een hele lekkere piano roll en step sequencer.

Ik ben erg onder de indruk van de gebruiksvriendelijkheid en geringe leercurve van Live. In tegenstelling tot bij de meeste andere sequencers merk je dat hier echt is nagedacht over ergonomie; de gebruiker komt voor de techniek.

Als je nu wil beginnen met sequencen dan zou ik veel eerder Live aanraden dan Cubase.
Ik gebruik live ook maar dan meer voor effecten of basisloops maken, ik vind arrangeren echt niet lekker werken in live, maar heeft misschien ook mee te maken dat ik dat in logic zo lekker kan doen zonder veel moeite. :)

Origineel geplaatst door GeitenBreijer
Ik gebruik live ook maar dan meer voor effecten of basisloops maken, ik vind arrangeren echt niet lekker werken in live, maar heeft misschien ook mee te maken dat ik dat in logic zo lekker kan doen zonder veel moeite. :)
Als ik een Mac zou hebben zou ik zeker ook Logic willen uitproberen. Volgens mij kan het arrangeren in Live inderdaad nog wel een stuk verbeterd worden.

Back