Welke hardware sequencer gebruik je?

Welke hardware sequencer gebruik je?

• Akai MPC serie (60/3000/2000/1000)

Stemmen: 37 28,0%
  • Yamaha sequencer (QY / RM1X / RS7000)

Stemmen: 37 28,0%
  • Emu Command Station

Stemmen: 5 3,8%
  • Roland (MC50/MC80/MC303/MC505 etc)

Stemmen: 8 6,1%
  • Korg (electribe / Triton/ etc)

Stemmen: 12 9,1%
  • Een analoge sequencer

Stemmen: 11 8,3%
  • Anders

Stemmen: 22 16,7%

• Totaal aantal stemmers
    132
Re: Re: Re: Welke hardware sequencer gebruik je?

Re: Re: Re: Welke hardware sequencer gebruik je?

Origineel geplaatst door Acidfever
Als je het echt wilt vraag ik het wel aan een moderator (of kan ik dat zelf aanpassen?).

Maar een 4000 past toch gewoon in het rijtje MPC's? of niet?

nee eigenlijk niet... 4000 zn sequencer is veel uitgebreider dan die vd andere mpcs in dat lijstje.. De MPC4000 moet er apart bij staan 8o)

En waar is de Roland MV-8000, de Machinedrum, Roland Fantom, Roland TR bakjes,..........?

8o) 8o) 8o)

Re: Re: Re: Re: Welke hardware sequencer gebruik je?

Re: Re: Re: Re: Welke hardware sequencer gebruik je?

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
En waar is de Roland MV-8000, de Machinedrum, Roland Fantom, Roland TR bakjes,..........?

Ik zie toch echt de keuze "anders" staan. Maar kan me weinig voorstellen dat je dat als master hardware sequencer gebruikt.

Maar goed....als je echt wilt kan ik een moderator vragen wat keuzen toe te voegen.

Re: Re: Welke hardware sequencer gebruik je?

Re: Re: Welke hardware sequencer gebruik je?

Origineel geplaatst door etaoin
:confused:

Ik doelde meer op de TR reeks en machinedrum.

Origineel geplaatst door Alexander
RM1x! Acidfever, bedankt! :D

Echt erg veel van gaan houden, begin er nu ook de schoonheid van in te zien, classic!

:D Er is niets zo fijn aan een verkoop als een tevreden koper!

Origineel geplaatst door Acidfever
:D Er is niets zo fijn aan een verkoop als een tevreden koper!

Tja, ik ga niet slijmen, maar het is wel 1 van mijn betere aankopen! Wat een sequencer!! De discussie om de geluidskwaliteit snap ik wel, maar vergt slechts wat creatieviteit om te omzeilen.. ik gebruik de effects engines ook graag, alles op 10 en helemaal over zijn toeren laten gaan geeft wonderbaarlijk bruikbaar geluid!!

Wat ik al zei, classic! RS7000 lijkt me ook de enige reden om hem weg te doen! ;)

Origineel geplaatst door Alexander
Tja, ik ga niet slijmen, maar het is wel 1 van mijn betere aankopen! Wat een sequencer!! De discussie om de geluidskwaliteit snap ik wel, maar vergt slechts wat creatieviteit om te omzeilen.. ik gebruik de effects engines ook graag, alles op 10 en helemaal over zijn toeren laten gaan geeft wonderbaarlijk bruikbaar geluid!!

Wat ik al zei, classic! RS7000 lijkt me ook de enige reden om hem weg te doen! ;)
Mooi ding he, die RM1x? Ik hoor steeds meer mensen die helemaal weg zijn van de RM1x. Zelf zou ik ook niet meer terug willen naar cubase oid. Hij gaat qua cult status de MPC2000 evenaren...:)

Origineel geplaatst door sander
mpc uiteraard.

Uiteraard?

Wat is dat nou weer voor een argument? :D

Ik heb sinds een lange inactiviteit mijn muziek-hobby weer opgepakt.

Ik gebruik (ja, toch) de MachineDrum als Master, waar de MAM SQ16 zich aan 'slaved'. Met de SQ16 stuur ik vervolgens de Nova en M3X aan (voor m'n andere synths heb ik geen ruimte op m'n bureau om op te stellen =( ) .

De SQ16 vind ik een geweldig inspirerend aaparaat (op de Rotate-functie na dan, want daar begrijp ik echt helemaal niets van), maar ik vind het ZO verschrikkelijk jammer dat die maar 3 tracks voor noten heeft... sinds ik de MachineDrum heb, heb ik geen behoefte aan 13 extra percussie-tracks en zou ik graag wat meer noten instrumenten tracks willen hebben. Maar binnenkort ga ik een MFB-Kult bestellen, zodat ik het drumgedeelte van de SQ16 ook weer kan gebruiken :D Natuurlijk was het ook leuk als de MAM MIDI-controllers ondersteunde, maar als ik daar mee aan de slag wil, dan gaat een synth natuurlijk direct aan de MachineDrum die daar een meester in is.

Op deze manier maak ik de basis van een track. Uitwerken doe ik sinds kort met Adobe Audition (oude versie) en gebruik Cubase VST alleen nog om VSTi's op te nemen, die ik vervolgens weer exporteer naar WaV en met Audition toevoeg aan m'n compositie. Beetje omslachtig, maar vind het een fijne manier van werken. Waarschijnlijk omdat hardware-sequencing mij blijkbaar meer inspireert dan software-sequencing, maar niet genoeg hardware in huis heb om een volledige track via hardware-sequencing op te bouwen (want ben bv voor samples afhankelijk van m'n computer).

Origineel geplaatst door ironfreq
Ik heb sinds een lange inactiviteit mijn muziek-hobby weer opgepakt.

Ik gebruik (ja, toch) de MachineDrum als Master, waar de MAM SQ16 zich aan 'slaved'. Met de SQ16 stuur ik vervolgens de Nova en M3X aan (voor m'n andere synths heb ik geen ruimte op m'n bureau om op te stellen =( ) .

De SQ16 vind ik een geweldig inspirerend aaparaat (op de Rotate-functie na dan, want daar begrijp ik echt helemaal niets van

Ah een mede slachtoffer , mischien helpt dit topic je een beetje met de "rotate-funktie":D

Niet alleen vertellen....ook voten he mensen. Of kan dat niet meer?

Back