wat doet een Ultramizer?

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
hoi allemaal,

ik wil mijn signaal wat harder laten worden zonder dat het clipt

heb mijn gains enz goed ingesteld, maar het resultaat is nog niet echt super

nou zat ik te kijken op de Behringer site en kwam 2 dingen tegen:
een compressor: http://www.behringer.com/MDX1400/index.cfm?lang=ENG
en een ultramizer: http://www.behringer.com/DSP1424P/index.cfm?lang=ENG

ook wil ik nog een V-verb reverb processor
ik las op internet dat die ook een compressor heeft?? zoja is die dan ook geschikt om mijn probleempje op te lossen? (afgezien dat ik nog een reverb nodig heb....)

Alvast Bedankt
Gr JD:) :doei:

Een compressor zou kunnen zijn wat je zoekt. De ultramizer is ook een compressor, maar dan een digitale die de mogelijkheid biedt om verschillende frequentiebanden apart te compressen(zgn mutlbandcompressor)i. Voordeel daarvan is bijvoorbeeld dat een grote piek in de bas niet je hoge tonen wegdrukt omdat die apart gecomprest worden. Soms echter is dat effect juist ook weer wenselijk vanuit creatief oogpunt gezien. Een compressor in een reverb lijkt me voor jou niet de juiste oplossing.

even ter aanvulling: vaak kun je door goed te mixen ook al eea verbeteren. Door bijvoorbeeld overbodige frequenties weg te filteren uit bepaalde partijen, geef je andere instrumenten weer meer ruimte en kun je ook nog wat aan luidheid winnen. Een compressor kan dan nog net ff de puntjes op i zetten. Vaak wordt een multibandcompressor ook op de totale mix gebruikt en een gewone compressor meer op individuele geluiden (maar zoals gezegd is dit niet perse altijd het geval en ook afhankelijke van de eigenschappen /kwaliteit van je compressor)

Yup.. het wegfilteren van "onnodige" frequenties in tracks biedt echt waanzinnige mogelijkheden om je geluid op te krikken.. daarnaast scheelt het ook als je je instrumenten en noten zo plaatst dat ze elkaar niet allemaal tegelijk in de weg zitten.. ik ben hier inmiddels enige tijd mee aan het experimenteren en het geeft echt een DRAMATISCH verschil. Vroeger klonk alles bij mij een beetje vlak maar nu denderd het echt behoorlijk hard uit mijn speakers zonder aan detail in te leveren.. gaat echt een wereld voor me open :) ik gebruik EQ nu echt vrijwel uitsluitend om frequenties weg te filteren.. met boosten slibt de boel juist sneller dicht...

ik gebruik momenteel die mdx-1600 als compressor op de master, vlak voor het recorden, geeft je net ff meer luidheid

ik denk na over zo'n 1424 maar misschien is het beter doorsparen voor een tc electronic finalizer express

Origineel geplaatst door WarmeBakker
ik denk na over zo'n 1424 maar misschien is het beter doorsparen voor een tc electronic finalizer express

Tuurlijk is doorsparen voor de TC beter. Ligt aan je wensen, voorkeuren en je budget. 1424 is leuk, heb ik ook en werkt prettig. TC is gewoon een klasse beter. Dus meer poen. Heb veel met TC gewerkt en is gewoon beter dan de 1424 Ultramizer.

Maar die Ultramizer is in een gemiddelde thuis-studio, denk ik, meer op zijn plaats. De Ultramizer vergt wat zorgvuldigheid en goed luisteren om um niet te laten pompem of zuigen, maar verder prima. En heeft leuke extra dynamics zoals een bass-enhancer en een exciter die je eindmix wat extra punch geven. En de parameters zijn uitgebreid genoeg om um te gebruiken voor allerlei mastering-doeleinden.

zo hee bedankt voor de toffe tips...

ik heb dus uiteindelijk meer aan een ultramizer...toch?

ennuh poentechnisch zit meer als een Behringer bak niet in (ik heb een hoop van behringer...en voor mijn doel is het prima...)

duurder zal vast wel beter zijn.

mijn argument is dat ik lekker thuis aan het klootviolen ben dus dat het wat mij betreft niet zo high tech hoeft....

nogmaal bedankt voor de tips en adviezen

Gr JD

:halleluja :okdan: :doei: :D

hmm tja, persoonlijk zou ik voor een gewone compressor gaan en niet voor die ultramizer. De gewone compressor is simpeler te bedienen (draaiknoppen!) en kan voor jouw doeleinden ook volstaan. Voor die ultramizer en multiband compressie in het algemeen moet je toch al wel weer wat meer weten wat je aan het doen bent.

Re: wat doet een Ultramizer?

Origineel geplaatst door Jedee
hoi allemaal,

ik wil mijn signaal wat harder laten worden zonder dat het clipt

heb mijn gains enz goed ingesteld, maar het resultaat is nog niet echt super

ontopic:
over de eind mix ? of wil je het per kanaal ?

semi-ontopic:
over het eindsignaal een finalizer, dan ben je in 1 keer klaar... is wel duur ;) :W

ik wil mijn hem op mijn eindmix gebruiken... via de master outs

gr JD

Eigenlijk verdienen mensen die compressors op de eindmix zetten tenminste tien zweepslagen.
Mja, we zijn hier niet in Koeweit.

Maar anders......! (Mwuahaha)

Origineel geplaatst door fuse
Eigenlijk verdienen mensen die compressors op de eindmix zetten tenminste tien zweepslagen.
Mja, we zijn hier niet in Koeweit.

Maar anders......! (Mwuahaha)

Beat Me, Whip Me because i am guilty :P

maak me gek maak me gek

een compressor op de eindmix doe ik lekker toch wel.......

Mesen die een compressor hebben verdienen zo wie zo 1000 sweepslagen. Een compressor is een dictatorisch apparaat met kommunistische trekjes, het woord zegt het compressie betekent afknijpen....................:D :D

ik ben er dus nog steeds niet uit dus....
heeft iemand nog tips welk type ik dan zou moeten kopen?

mijn sequencer geeft -3.5 aan qua volume en ik denk dat het nog wel wat harder kan...

gains gecontroleerd en staan goed ingesteld....

Gr JD

Back