Kwantum keyboard

Misschien kun je beter even doorsparen voor de JXV2000, de vintage uitvoering van dit type. Ik geef toe dat deze wat slechter scoort bij dance, maar de klompendans moet toch wel lukken.

Attachments

• keys.jpg
    keys.jpg
    26,4 KB · Bekeken: 118
Origineel geplaatst door gerrie79
Alle geluiden die je ooit nodig hebt zitten er in: piano's, triangels, gunshots, helicopter sound, marimba's , strings . . . enz.
Inderdaad heel compleet.
Maar als ik jouw was zou ik verder sparen voor een mc303 want dan heb je ook een tr909 en een tr808 en een tb303 er nog bij!
Het zeg maar een opvolger van de tb303 maar een mc303 kan echt veel meer omdat ie digitaal is.
Je kan ook opnemen met de sequencer en hij heeft midi! O ja en ook nog effecten... :D

deze thread word met de dag minder leuk en orgineel :Z

Koop een MC-303. De ultieme dance bak voor beginners:D

Kost niet veel en je krijgt er toch best het een en ander uit.

Als je van de standaard dance geluiden houdt natuurlijk!
Niet als je in de new-age geluiden zit met mooie blazers of fluitjes,of gitaartjes.

of SMF werk!

:mega:

Origineel geplaatst door KAOSKAOS
95 cm breed ....... das precies goed voor dance ja.

in de 95cm klasse kun je ook kijken naar een an1x, die's íets boven je klasse maar ook heel geschikt! :P

Ik heb mijn eerste 'nummers' ook gemaakt op een dergelijk keyboard: 4-track tape recordertje, en gaan met die banaan! Eerst drums, dan basje, dan strings/pads en dan een lead/melodie... Lekker simpel, en het klonk nergens naar! =(

Als je dance wilt maken moet je dit dus NIET kopen, behalve als je IDM wilt maken misschien, maar dan moet ook nog een vette sampler hebben om er nog iets van te maken...
Ga idd maar eerst eens voor de MC303: daar zitten ook genoeg presets in om mee te spelen... :halleluja

Origineel geplaatst door Lacertus
Ga idd maar eerst eens voor de MC303: daar zitten ook genoeg presets in om mee te spelen... :halleluja
Presets zijn inderdaad ook erg belangrijk anders kun je een synth zo weggooien net als met die modulars van Moog.

jongens, waarom zo negatief ??

dit is toch de perfecte synth om te benden ?
zo maak je van die demo's instant aphex twin versies :)

voor maar 69 euro ? kan je het echt niet voor laten :)

Origineel geplaatst door Lacertus
Ik heb mijn eerste 'nummers' ook gemaakt op een dergelijk keyboard: 4-track tape recordertje, en gaan met die banaan! Eerst drums, dan basje, dan strings/pads en dan een lead/melodie... Lekker simpel, en het klonk nergens naar! =(

Als je dance wilt maken moet je dit dus NIET kopen, behalve als je IDM wilt maken misschien, maar dan moet ook nog een vette sampler hebben om er nog iets van te maken...

Mij lijkt een mc-303 serieus ook een betere optie. Vooral aangezien je niet kunt spelen. Dan heb je meer aan een sequencerbakje dan een toetsenbordje. En over het algemeen klinken die goedkope dingen echt gigantisch slecht. Dus mijn Tip koop een groovebox. Hoeft niet perse een mc-303 te zijn. Een Electribe M MK1 is ook prima
die zijn niet erg ingewikkeld in bediening en je haalt er al snel resultaat uit.

Origineel geplaatst door phase57
jongens, waarom zo negatief ??

dit is toch de perfecte synth om te benden ?
zo maak je van die demo's instant aphex twin versies :)

voor maar 69 euro ? kan je het echt niet voor laten :)

Phase57 welke beginner gaat er nou gelijk benden ?:D

ff ter info........dit keyboard komt uit de fabrieken van Yamaha!

Action heeft laast ook zon keyboard voor maar 69 euro kwam ook bij Yamaha van de band.
Vandaar dus. :geslaagd:

GOED advies, ok dan , NIET KOPEN !

als je wil starten met dance en je wil iets goedkoops, zoek dan een cs1x, rm1x, mc303, electribe .... maar geen supermarkt shit.

Back