Help! Yamaha S90 Connecten met Midi/PC?¿

MvD

Ouwe rot
Hellowz PPL,

Ik heb een probleempje, ik heb een M-audio geluidskaart (M Audio - Audiophile 2496) en heb een Yamaha Synth.

Ik wil graag mijn Yamaha synth zijn sounds kunnen editen (kan via dat proggie wat via de website van www.yamahasynth.com te downloaden).

Mijn struikelblok is, dat ik niet precies weet of ik de Yamaha S90 in een bepaalde "midi-modus" moet zetten, en of ik de synth het beste via Midi of via de USB-poort (build in) kan laten communiceren.

Ik heb de USB-driver via de website van Yamaha gedownload en krijg ook dan in Windows XP ineens poort 0-1 t/m 0-8 te zien :erm:

Kortom ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik weet nou niet zeker of mijn Yamaha kan communiceren via mijn PC of dat het aan een software instelling ligt.

Graag zou ik mijn Yamaha later ook in programma's zoals Reason als Master Keyboard willen gebruiken, maar zou graag als eerste willen proberen mijn sounds te editen.

Attachments

• yamaha_s90_%20_dw.jpg
    yamaha_s90_%20_dw.jpg
    10,9 KB · Bekeken: 135
tis niet zo moeilijk... er zijn 2 mogelijkheden:

1. communicatie via MIDI
2. communicatie via USB

In het eerste geval werk je met 5-polige ronde stekkers. Midi in van je S90 verbinden
met de midi out van je geluidskaart en vice versa. In het edit programma
moet je als midi interface de midi poort van je geluidskaart kiezen (dus iets
met m-audio in de naam ofzo). Je moet in dit geval NIET de midi poorten
met '0-1' enzo hebben. Tenslotte moet je bij 'utility' en dan 'midi' en dan
'switch' (uit mijn hoofd, ik kan me vergissen) de midi I/O van je S90 op 'Midi' zetten.

In het tweede geval: verbind je S90 via een USB kabel met je PC.
In de S90 editor kies je USB '0-1' als midi poort. Op je S90 zet je
de midi I/O op 'USB'.

In het tweede geval heb je je geluidskaart dus helemaal niet nodig
voor de communicatie PC<->S90.

Welke optie je hier kiest maakt niet zo veel uit. Zo lang je maar consequent
bent met alle instellingen op zowel PC als S90. Wat wel handig is van de USB
methode is dat je nog een andere synth via je S90 aan kunt sluiten op de
midi poort van je S90. Deze heeft dan via USB zijn eigen midi i/o poort;
'0-2' bijvoorbeeld.

Hallo,

Ik heb zelf sinds kort ook een s-90.
Als je je patches wil editten moet je eerst alles opslaan op een Smartmediakaartje, en die stop je vervolgens in je cardreader van je pc. Dan start je het edit-programma, en laad je de patchbank in.

Als je klaar bent met editten sla je het weer op(ook weer op het Smartmediakaartje), je stopt het kaartje terug in je S-90, en je laad de soundbank.

Ik heb het voor elkaar gekregen huhu :)

Maaruh heeft iemand enig idee waar je van die soundbanks kan downloaden voor deze synth?

Origineel geplaatst door Synthlead
Hallo,

Ik heb zelf sinds kort ook een s-90.
Als je je patches wil editten moet je eerst alles opslaan op een Smartmediakaartje, en die stop je vervolgens in je cardreader van je pc. Dan start je het edit-programma, en laad je de patchbank in.

Als je klaar bent met editten sla je het weer op(ook weer op het Smartmediakaartje), je stopt het kaartje terug in je S-90, en je laad de soundbank.

Moet dat echt zo omslachtig? Kan dat niet rechtstreeks via midi of ubs? Vreemd... (ik heb zelf een S90, maar ik doe niets via de computer, dus ik weet het zelf niet) Soundbanks zijn er volgens mij te vinden via een gerichte Google-search. Er is trouwens ook nog een andere S90-site: http://www.sninety.com.

Ik doe het ook niet zo moeilijk hur, ik doe gewoon syncen via usb en dat werkt perfect :).

Maaruh daar mot je allemaal voor betalen zeker?

Origineel geplaatst door MvD
Maaruh daar mot je allemaal voor betalen zeker?

Voor die soundbanks? Dè wiknie! Gewoon proberen, dan kom je er vanzelf achter wat ze allemaal van je creditcard willen weten voor je mag downloaden. :)

Back