Pharrel Williams (neptunes) - Making a Beat (10 min. Video)

Vince2k

Ingeburgerd
Oké ik ben dus helemaal door het dolle heen, eindelijk een video gevonden waarin je Pharrel van de Neptunes een beat plus lyrics ziet maken. Echt geweldig. Downloaden kan hier: http://malefactor.org/beatmakingvideos/pharrel_williams.mov
Je kan zeggen wat je wil, maar deze gast heeft echt een talent! En niet zomaar een.

Jammer dat het niet de hele video is want het stopt best wel abrupt. Wie is dat meisje eigelijk? Ik dacht even dat het Ashanti was maar dat weet ik niet zeker. Iemand?

Ken je hem dan? Ik had hem nog nooit gezien? Is dat nummer ook uitgebracht? Zoja weet jij hoe het heet?

Ik zou niet weten hoe het nr heet en of het ooit uitgebracht is. De video is ook al eens langs gekomen op mpc-forums.com . Staan vaker wel leuke beatmake vids :)

Ik ben niet zo onder de indruk eigenlijk.
4 maten loopje, voor de hand liggende tekst en wat geneurie.

Origineel geplaatst door sander
pfff, wat bijzonder zeg. Een loopje wat afgespeeld wordt en iemand die dan 3 zinnetjes tekst verzint.

doe het na zou ik zeggen... dat "loopje" heeft hij denk ik zelf gemaakt.

dit is wel muziek maken op de meest effeciente manier,
hands-on stuff inspelen, ter plaatse een text-hook verzinnen.
hij zet het idee in zijn hoofd METEEN om in een resultaat, dat is iets wat niet veel hebben denk ik.
denk dat zo je idee in je hoofd het meest nauwkeurig wordt benaderd.

ik wou dat ik half zijn talent had om een gevoel zo snel neer te zetten.
ipv uren lang een tune programmeren.

die chick op de acthergrond iriteert me wel, met haar gebel, ongeinteresseerde houding.
DIE TRACK MAAKT HIJ VOOR HAAR! nb

Origineel geplaatst door MULDER MAN
doe het na zou ik zeggen... dat "loopje" heeft hij denk ik zelf gemaakt.

dit is wel muziek maken op de meest effeciente manier,
hands-on stuff inspelen, ter plaatse een text-hook verzinnen.
hij zet het idee in zijn hoofd METEEN om in een resultaat, dat is iets wat niet veel hebben denk ik.
denk dat zo je idee in je hoofd het meest nauwkeurig wordt benaderd.

Precies, kijk het klinkt wel heel erg makkelijk en het is ook niet moeilijk als je het hoort maar verzin het maar eens. Het klinkt heerlijk.

Origineel geplaatst door Jazper
Dit heb je door he.. ?
Ja dat wist ik al. ;)

Origineel geplaatst door MULDER MAN

Jah + het resultaat wordt ook nog altijd een hit!

die chick op de acthergrond iriteert me wel, met haar gebel, ongeinteresseerde houding.
DIE TRACK MAAKT HIJ VOOR HAAR! nb [/B]

Sodeju zeg, niet normaal. Die griet gaat zelfs zitten bellen!!! Dat ze dat nou zou doen als ze bij mij op bezoek was, maar bij Pharell... Een grotere kans om een sloot geld binnen te fietsen is er bijna niet. Aan de andere kant: misschien is ze in anticipatie daarop vast een nieuwe Hummer aan het bestellen... 8)

Ik vind het toch wel een leuk filmpje. Vooral gaaf hoe hij zo super enthousiast blijft voor de muziek en er vol in duikt. Inspirerend!

ik heb het fragement nog niet gezien maar met je mond werken is super handig ..
heb vaak dat er melodieetjes in me hoofd oppoppen en die neem ik dan op met de audiorecorder op me foon ..
en een goede tekst kan je ook nog eens spelen op een intrument netals zingen met de woorden .. stapelen die handel ! :P

Het is toch logisch dat als je zo naar de muziek luistert dat je dan spontaan tekst gaat verzinnen.
Dat mot je ook niet apart van de muziek met alleen een kladblokje doen. Snap niet wat jullie er zo geweldig aan vinden. En of het nou een hit zou worden, is dat zo ok dan? Wat stelt een hit tegenwoordig nou nog voor. Dat geeft eerder aan weer een ka uu tee nummer.

Het is toch logisch dat als je zo naar de muziek luistert dat je dan spontaan tekst gaat verzinnen.
Dat mot je ook niet apart van de muziek met alleen een kladblokje doen. Snap niet wat jullie er zo geweldig aan vinden. En of het nou een hit zou worden, is dat zo ok dan? Wat stelt een hit tegenwoordig nou nog voor. Dat geeft eerder aan weer een ka uu tee nummer.

eh in mijn optiek niet hoor .. je hebt goede en slechte muziek .. maakt niet uit of het underground is of top 40 .. goed id goed en slecht is slecht .. vrij simpel !

voor de rest is het idd niet zooo bij zonder wat je in een paar minuten kan doen ..
weet wel dat er mensen zijn die er veel langer over doen .. ;)

Origineel geplaatst door Bartology
Ik ben niet zo onder de indruk eigenlijk.
4 maten loopje, voor de hand liggende tekst en wat geneurie.

Mee eens.. wat the Neptunes doen is artistiek gezien ook absoluut niet bijzonder. Het is allemaal al eens eerder gedaan en vaak nog beter ook. Waar ze wel goed in zijn is bagger oppoetsen totdat het radio-vaardig is - luister maar naar Stefani. Ik vind het gros van de Neptunes-produkties vreselijk saai en voorspelbaar.

Sander doe niet zo gefrustreerd.

Rook een :peukie: drink een :mega: en chill een beetje ;)

-C-

nou iedere zijn manier: maar je kan wel zien die kerel enorm veel lol heeft, wat natuurlijk een mooie bodem is voor je muziek!

Kan me niet voorstellen dat ie een vast plannetje heeft om deze track te creeren:
hij doet t gewoon en spontaan komt er dit uit! Denk dat je daar wel respect voor mag hebben.

Weet niet of je die andere videos van de site hebt gezien:
Slappe truukendoos wat zelfs geplant en voorbereid niet veel voorsteld als ik dat mag zeggen!
Soms zelfs lachwekkend om te zien hoe die gasten zichzelf ophemelen om uiteindelijk een recording 3x over te doen!

Vinnie (dat ben ik) heeft even wat research gedaan: Het meisje is Vanessa Marquez zij staat onder het Label Star Trak Music (van de Neptunes) het nummer heet: Midnight Hour. Zoek maar even op Bearshare of Kazaa (wat gebruiken jullie tegenwoordig.)

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Mee eens.. wat the Neptunes doen is artistiek gezien ook absoluut niet bijzonder. Het is allemaal al eens eerder gedaan en vaak nog beter ook. Waar ze wel goed in zijn is bagger oppoetsen totdat het radio-vaardig is - luister maar naar Stefani. Ik vind het gros van de Neptunes-produkties vreselijk saai en voorspelbaar.

Ik vond ON and ON op het het nieuwe missy E album behoorlijk vooruitstrevend, en zo kan ik nog wel een hele rits tracks van ze opnoemen die ik WEL vooruitstrevend vond. Hun hele sound heeft natuurlijk benoembare invloeden, maar je hoort METEEN dat hun het zijn. Dan vind ik je artistiek eigenlijk wel bijzonder. Als je terug kijkt wat hun invloed is geweest in de popmuziek, (lees popmuziek) die lijkt me toch behoorlijk groot. Popmuziek wordt hier toch meteen de kop ingedrukt terwijl dat denk ik moeilijker is dan obscure techno (met alle respect voor techno >>> ben zelf enorm techno liefhebber). Ik ontken niet dat ze ook dingen maken die wel erg slijmerig zijn, maar dat hoort erbij als je aan de top staat.
Die hit van gwen stefani vond ik briljant geproduceerd, vooral die meerstemmige (correct me if I am wrong) trombones of wat het ook zijn vond ik briljant gevonden. Een producer voor andere artiesten moet HUN het beste uit de verf laten komen, niet zij zelf. En dat vereist meer kwaliteit dan alleen voor jezelf muziek maken. Bij de ene artiest krijgen ze meer ruimte om te experimenteren dan bij de ander.

Ze pretenderen tenminste niet "ARTISTIEK" te willen zijn, maar gewoon leuke muziek te maken. Artistiek verantwoorde muziek willen (moeten) maken is denk ik dodelijk voor het eindresultaat dan ipv jammen en kijken waar het schip strand.
Ze hebben geen enkele remmingen in de studio, qua kunde en instelling. Lijkt me juist iets om te respecteren.

Back