Pharrel Williams (neptunes) - Making a Beat (10 min. Video)

Nu is het natuurlijk weer wachten op degene die roept dat het allemaal jaloerse personen zijn! :D

Ze doen toch leuke dingen die gassies, ik kan me drukker maken om nep-trens troep hoor..

valt me op dat er nog geen een mod is die deze thread heeft verplaatst naar het juiste forum...

@ kat: tja ach die lijnbaan zwerver... Ken maar weinig muzikanten die hun gitaar niet stemmen voordat ze op de straat gaan staan... Dus tja ze stijl is zeker te herkennen...
Overigens loopt er in de buurt van de bijenkorf ook eentje... Leuke zanger...

hee jongens hou eens op met tof doen .. beetje kat yaki in het bakkie afzeiken !

hij is wel MUSICIAN hoor ! :D

trouwens ergens zegt me iets dat hij een zionist is ! ;)

Ik moet eerlijk bekennen dat vooral the Neptunes het goed doen in bed, lekkere meezingers, easy going tunes met een prima productie..

..nummers als 'Let's get blown' en 'Change clothes' kunnen we allemaal een puntje aan zuigen, imho. Alle vrouwen swingen met de heupen en vinden het heerlijk om lekker te kroelen in bed met die fijne zwoele hitjes op de achtergrond, wat wil je nog meer. Primaten!

:D

ps. Mensen flamen die grote namen flamen is toch wel heeeeel erg achterhaald kinderachtig! Je ken beter net als mij mense4n flamen met een hogere postcount dan jezelf, is veel volwassener, hahahaha!! :o:

Origineel geplaatst door lo-fi
Als iemand hier het beter kan: DOE HET DAN! Dan drop ik je CDtje wel bij Pharrell. Ik spreek 'm toevallig a.s. dinsdag.

Nou Pharell kwam dus inderdaad vandaag langs op m'n werk om 3 nummertjes op te nemen voor TV... Maar niemand had mij een CD gegeven met eigen beats die beter waren dan die van de Neptunes, dus mr. Williams is met lege handen vertrokken.

Bericht door een moderator:
verplaatst

Ik heb gisteren Aardappels, Wokgroenten en Tofu op.
Is ook een mix van stijlen en erg lekker.

Krijg ik nu ook miljoenen?

Het nummer uit die video is zooo saaai
waarom geen opnamen van Milkshake of Lapdance...

System of A Down. prima band. vooral die 1e cd.
oh, maar je ziet zoveel jonkies rondlopen met een tshirt ervan, eigenlijk gwoon KUTmuziek dus...
Kat Yikki Akkie, foei

wat een gezeik zeg. je moet toegeven dat je zelf ook wel eens je grote teen hebt meebewogen op een neptunes liedje.

en of je het nou kutmuziek vind of niet, ze hebben wel die tientallen wereldwijde hits op hun naam staan, en wij allen niet (waarschijnlijk). dus reden om er iets verkeerds over te zeggen heb je daarmee ook niet meer.

neemt overigens ook niet weg dat er best (heel veel) leukere muziek is dan die van meneer williams en zn vriendjes..

nou ik heb het filmpje eens bekeken.maar wat is hier nu zo simpel of raar aan? er wordt hier gewoon een track gemaakt, en dat gaat nog snel ook! iedereen die loopt te piepen over "dat kan ik zelf ook" die loopt echt heel hard uit z'n nek te lullen, want dan zat je hier niet op het synthforum te posten maar zat je in je studio de ene na de andere hit uit te poepen. Het is idd net zo als een mondriaan of picasso bekijken en dan zeggen dat je dat zelf ook kunt, of een nummer van de rolling stones met 3 accoorden uitlachen en zeggen dat je dat zelf ook kunt. Inderdaad, het naspelen/bouwen zal niet moeilijk zijn, maar het bedenken ervan, dat is de creativiteit die maar weinigen hebben

Olaf

Wat een onzin Olaf. Je kan ook snel goede muziek maken die niet voor het grote publiek bedoelt is.
Onzin altijd van hits enzo. Je kan ook hits maken in een klein wereldje. Dus niet van dat commerciele spul wat iedereen goed vindt, want dan ben je zowiezo meestal al niet echt goed bezig. Ik zou het niet kunnen omdat mijn smaak gewoon niet op 1 lijn ligt met wat de menigte wil. En das maar goed ook.

Origineel geplaatst door sander
Wat een onzin Olaf. Je kan ook snel goede muziek maken die niet voor het grote publiek bedoelt is.
Onzin altijd van hits enzo. Je kan ook hits maken in een klein wereldje. Dus niet van dat commerciele spul wat iedereen goed vindt, want dan ben je zowiezo meestal al niet echt goed bezig. Ik zou het niet kunnen omdat mijn smaak gewoon niet op 1 lijn ligt met wat de menigte wil. En das maar goed ook.

ik heb het nergens over hits of commercieel..ik heb het er gewoon over dat in het filmpje een creatief proces te zien is. Waar veel mensen blijven haken in een loopje of ideetje wordt hier een nummer gebouwd. Dan is het achteraf lekker makkelijk om te zeuren dat het zo simpel is, maar het gaat niet om het resultaat maar om het proces. Heel veel hele vette nummers lijken uiterst simpel in mekaar te zitten, maar het hele proces ernaartoe, en het idee erachter kan juist uiterst complex zijn.

Origineel geplaatst door lo-fi
Precies.
De Neptunes hebben nooit geclaimd compleet vernieuwende muziek te maken die los staat van alle conventies en een paradigmaverschuiving in de muziek teweeg brengt. Ze maken popmuziek, en dat doen ze verdomd goed.

En dat van 'dat kan m'n kleine neefje ook' dat kun je ook makkelijk van Mondriaan of Duchamp zeggen. Vraag je dan vervolgens af waarom je kleine neefje niet in 'n museum hangt en die anderen wel.

Als iemand hier het beter kan: DOE HET DAN! Dan drop ik je CDtje wel bij Pharrell. Ik spreek 'm toevallig a.s. dinsdag.

Alsjeblieft, je moet er alleen nog wel zelf even bij jammeren.

Klikkerdeklik

:D :D :D 10 minuten werkje

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
System of a Down is een van de slechtste bands van de afgelopen paar jaar, dus...

Dit is wel de domste opmerking die ik in jaren heb mogen lezen, zeg. Wat een bullshit.

Is er eindelijk eens een band die lekker doet wat ze zelf willen. Lekkere armeense en indiase invloeden in de tonering, lekker veel variatie en over het algemeen fantastische teksten.

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik het nieuwe album "Mezmerize" behoorlijk kut vind hoor, maar de eerste drie vond ik behoorlijk goed.

Wat betreft B.Y.O.B., de track waarin ze hip zijn in de club (één van de weinige goede tracks op mezmerize):

Heb je de tekst wel eens naar de tekst geluisterd? Echt hip is dat niet hoor. Ze schoppen elke stoelpoot onder de hippe clubscene vandaan.

and where the fuck are you?

Back