[Breakbeat] Red Square - emptyness

redje

knoppengod
Zo, ik ben afgelopen week een keer een andere weg ingeslagen en heb geprobeerd een chill breakbeat trackje in elkaar te zetten. Het is niet club-georienteerd, maar meer om te luisteren in de auto of in een of andere lounge club ofzo.

Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie op of aanmerkingen zijn.

alvast bedankt

link: http://www.red-square.nl/redsquare-emptyness4.mp3

gemaakt met:

cubase
kontakt
virus b
zangeres

Zit goed in elkaar, die beat kan wel veel meer punch en variatie gebruiken. Ik denk dat je nu nog te weinig hihats, en hoge percussie hebt. De beat klinkt nog wat mat, op 4:00 laat je alleen de kick snare lopen,, dat zou ik niet doen,, of een hele break, of gewoon de beat laten lopen maar de zang en de synthgeluiden vind ik goed. Er ademt een sfeer uit je track.

Ja ik vind het goed:okdan:

Iets harder werken aan je beats,, dat wel.

hoi morris,

nee, compounder niet gebruikt. Heb hem ook niet meer in m'n bezit, ik heb een andere manier gevonden om te sidechainen. En ik heb express niet zo'n heftige compressie gebruikt, maar wat subtieler in dit geval. Harde compressie op de beats vond ik in dit geval niet bij het nummer passen. Juist ruimtelijke beats met veel dynamiek vond ik juist beter bij de "feel" van de track passen.

hela plaatsgenoot!

Erg gave produktie heb je hier neergezet, vooral de zangeres sluit goed aan op het muzikale concept.

Heerlijk rielekste sound en goed geproduceerd!

:halleluja

greetz

Back