een andere drumbak

ikke horen willen !!!

daar zit die clap ook op he ?

de touche by sound website heeft geen samples

11643.jpg

iemand deze al gehoord ?

en hoe klinkt ie ?

ben btw zoiezo wel benieuwd naar je werk bounce
die mix was erg oke !

kan je een link PB met wat werk van je ?
(liefst met die claptrap)

txs

Na reactie van bovenstaand SP 1200 bezitter:
De bongos van de Syncussion zijn alles behalve van plastic en zeer goed van kwaliteit.Er hoort ook een standaard bij.

De EMAX is een 12 Bit sampler die afstamt van de EmulatorII.Het geheugen is 0,7 MB en het signaal pad is analoog (VCA,VCF).De freq van het filter is inderdaad in te stellen en het filter heeft resonantie.
Ik sample er de basdrum van de DR550 in op 12 Bit,10 KHZ en het is net als of iemand de deur er uit stampt.
Verder kan je alle bewerkingen uitvoeren die je op een normale sampler ook kan (heeft ook een arp)
De EMAX is er in rack en key en in diverse revisies uitgebracht.
Er is ook een EMAXII en die is 16 bit 40 KHZ en klinkt ook erg goed (ik heb ze beiden gehad en vergeleken)
Op dit adres http://www.thomaokaze.com/lists/expanders_samplers.htm
is er een te krijgen voor 348 euro.
Ik ben er erg tevreden over en het apparaat is van zeer robuuste kwaliteit.
Voor weinig geld krijg je een analoge synth waar je zelf je golfvorm is sampled.

Die drm-1 heeft ook die clap, en drie keer een drum, waar je tommetjes tot en met 808 8tige bassdrums mee kan maken, een multi die bestaat uit 3 oscilators waar je cowbells mee na kunt apen en de rest, een snare drum met reverb, een ride (nou ja ride, een hoop noise, net als cr78 en zo), een open en closed hihat, (zie ride) en een clap met reverb.

Re: Sequential Drumtraks

Re: Sequential Drumtraks

Origineel geplaatst door bounce
Ik overweeg een Prommer te kopen.
Die komt samen met een Sequential Circuits Drumtraks
Heeft iemand hier misschien interesse in?
Heeft veel gelijkenissen met de DMX
hij gaat ongeveer 200 euro kosten.

meer info:
http://www.vintagesynth.org/sci/drumtrx.shtml

Bounce...check je pb...

equate

Ik stuur de EMAX niet aan met een seq,ik maak er een geluid mee en sample dat weer in een A4000 of ASRX en dan seq ik dat met een MPC 60...Nooit problemen met timing.....

Re: Ervaringen..

Re: Ervaringen..

Origineel geplaatst door CraZ

Ooit had ik ook een Pearl SC-40 (nou in bezit van Dob). Veel mogelijkheden.. heel veel mogelijkheden... en sounds variërend van mooie gong's tot diepe kicks. Op basis van waveforms, noise, envelopes en god weet wat allemaal. Een hel om te programmeren.. en weinig real-time controle.. maar niet voor niets een van de favorieten van Speedy-J (for what its worth).

De sc-40!!!!

howho!!!

Die bak is supermakkelijk te programmeren!
Vinnikdan, he.
Je moet alleen ff de interface doorhebben.

Het is nu samen met de claptrap mijn favo drumbak. Die gaat nooit meer eruit. Een eigen sound kun je met dat ding zo bouwen; terwijl ik ben nog steeds niet in alle uithoeken geweest ben van het ding.
Op de SIDstation, ter vergelijking, was ik binnen 2 weken uitgekeken... Hij doet op z'n SIDs en als ut 'm is hoor je meteen: "heej! Vet. Een SID".
(niet getreurd ik heb er Dextah heel blij mee gemaakt)

Ik weet zeker dat iemand anders binnen 1 half uurtje een geluid uit de Pearl kan trekken waarvan ik de oorsprong niet weet te achterhalen... Da's toch geniaal zo'n bak. Alle functies die je WIL editten kun je editten. Alles wat niet boeit is weggelaten.
Petje af voor Pearl!!

Laatst gewijzigd:
heeft er niemand een mp3'tje van die Pearl SC-40? Ziet er wel iets leuks uit. Is die nog te vinden of zijn er gelijksoortige bakken?

ik heb een kapotte Korg KPR-77 gekocht die ik nog per post moet ontvangen...
altijd spannend... komtiewel?komtieniet?komtiewel?komtieniet?

tot nu toe altijd nog wel gelukkig :)

ik ben zeer benieuwd. ik heb zo'n iedee dat het helemaal een bakkie voor mij is.
mits ik hem aan de praat krijg uiteraars.
we zullen wel zien.

Origineel geplaatst door south

Er is ook een EMAXII en die is 16 bit 40 KHZ en klinkt ook erg goed (ik heb ze beiden gehad en vergeleken)
Op dit adres http://www.thomaokaze.com/lists/expanders_samplers.htm
is er een te krijgen voor 348 euro.
Ik ben er erg tevreden over en het apparaat is van zeer robuuste kwaliteit.
Voor weinig geld krijg je een analoge synth waar je zelf je golfvorm is sampled.

Als ik het goed zie is dat niet versie II die te koop staat maar de voorloper daarop, de emaxSE.

Ik zou ook voor de EMAXse gaan want die heeft een analoog signaal pad.Ik moet er bij zeggen dat de EMAXII ook erg goed klinkt

Re: Re: Ervaringen..

Re: Re: Ervaringen..

Origineel geplaatst door dob

Op de SIDstation, ter vergelijking, was ik binnen 2 weken uitgekeken... Hij doet op z'n SIDs en als ut 'm is hoor je meteen: "heej! Vet. Een SID".
(niet getreurd ik heb er Dextah heel blij mee gemaakt)
Jazeker. :okdan:

Back