is dit muziek

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Johan, dat is te veel van "Och, wat maakt het allemaal uit!"

Wout
Nee... zo ben ik niet. :(
Maar als je "staat" voor je "muziek", dan sta je er achter dat het muziek is.
Voor de inhoud en uitwerking van wat je maakt maakt het niet uit hoe je het noemt.
Op mijn laatste "compositie" ,Out There, die ik hier gepresenteerd heb kreeg ik heel uiteenlopende reakties.
Sommige vonden het mooi, anderen niks of geen muziek, of mooie "pad's" ...

Het gaat er natuurlijk om, doet het je wat en zo ja wat dan, en niet of je het muziek noemt.
Als mensen het een "track" noemen vind ik het ook prima. Dat varanderd niets aan het "stuk".

Dat zou de vraag dan verwijzen naar de prullebak met het etiket: "Eén gek kan meer vragen dan honderd wijzen kunnen beantwoorden." Dat vind ik altijd zo jammer...
Jammer he? Maar ik vrees dat je er toch mee zal moeten leren leven ;)

Sommige termen zijn nou eenmaal niet eenduidig te definiëren. Dat is in filosofische zin een zwakheid van de menselijke taal, maar in de praktijk juist erg handig. Daardoor kunnen we in het dagelijks leven met een beperkte woordenschat toch allemaal redelijk goed begrijpen waar we het over hebben.

Helemaal naar de prullenbak hoef je de vraag natuurlijk niet te verwijzen. Je kan wel allerlei eigenschappen van muziek noemen: ritme, melodie, harmonie, etc. Je hebt het dan niet over noodzakelijk en voldoende eigenschappen, maar meer over een soort familieverwantschappen.

De beste "definitie" waar ik op kan komen: wanneer zijn voor persoon X de geluidstrillingen Y muziek? Als door het luisteren naar Y persoon X in een staat van "suspension of disbelief" kan komen. Dus op een of andere manier onttrokken/verheven wordt uit zijn dagelijkse beslommeringen.

Ja, dat is nogal vaag geformuleerd. Maar ik denk dat die "magie" in wezen de essentie is van muziek. Ritme, harmonie, etc. zijn slechts instrumenten om dit te bereiken.

Dan heb je eerst een computer nodig die tot staat is emoties te genereren :)
Tja, dat kleinigheidje had ik even over het hoofd gezien :) Als we besluiten dat emotie opwekking een noodzakelijk element van muziek is, en we dit een van de regels laten zijn van het computerprogramma, dan moet die computer natuurlijk eigenlijk ook emoties kunnen "voelen". Zo ver zijn we gelukkig(?) nog niet.

Origineel geplaatst door 6 trak
sdfsdkghksdf dsfsdf sdfsdf sdfsdfdf sdfdsfs sdfsdfewrwer werwerghj,kjljuyir

en ik vond dat hierboven een perfect nederlandse zin staat! :geslaagd:

Taal en muziek zijn wel 2 verschillende dingen
maar als jij ECHT vind dat dit een nederlandse zin is, heb ik er geen probleem mee :walker:

WOUT HEEFT GELIJK!
WOUT HEEFT GELIJK!
WOUT HEEFT GELIJK!
WOUT HEEFT GELIJK!
WOUT HEEFT GELIJK!

pffff... :D

Eindelijk...
Erkenning...
Nu m'n vrouw nog :)

Wout

Origineel geplaatst door isnieZot
Taal en muziek zijn wel 2 verschillende dingen
maar als jij ECHT vind dat dit een nederlandse zin is, heb ik er geen probleem mee :walker:
dat is zeker waar en dat heb je mij ook niet horen zeggen...

het gaat er hier om dat er door iemand iets word gevonden en dat het dan ook maar zo is...

Origineel geplaatst door j0ris
De beste "definitie" waar ik op kan komen: wanneer zijn voor persoon X de geluidstrillingen Y muziek? Als door het luisteren naar Y persoon X in een staat van "suspension of disbelief" kan komen. Dus op een of andere manier onttrokken/verheven wordt uit zijn dagelijkse beslommeringen.

Joris, daar ga ik even rustig over nadenken, maar nu even wat slapen, want morgen weer voor de klas.

Wout

Laatst gewijzigd:
ik denk meer dat Wout ons bewust wil maken van het feit dat wij dingen toch maar in vele gevallen gewoon blindelinks (of rechts) aannemen zonder er eens bij stil te staan hoe het ook anders in elkaar zou kunnen steken of juist niet...

erm... Wout?

Héé... Six!
Da's nou juist waar het mij om gaat!
Afwegen en tegenargumenten verzinnen.
(zacht, zo dat de Moderatoren het niet kunnen horen... zo moet het in de politiek toch ook?)

Wout

jerkit.gif

Dat weet ik, Johan.
Het ging me over de kracht van de formulering, niet over jouw muziek.

Wout
Dat begreep ik. We hebben het (gelukkig) ;) ook niet over mijn muziek Wout.
Als het zo getypt staat lijkt het krachtiger :duivels: dan het bedoeld is.
:stupid .
Zal wat meer:) :) gebruiken.

Nou ja... ik hou ook wel van een beetje drama.=(

Back