Roland XV editor voor win XP,,, installatie lukt niet

bobaphat

Ouwe rot
Ik wil de editor voor de XV5050 installeren, zodat ik via USB op mn pc kan editten. Je hebt de USB drivers, en de editor, op een of andere manier krijg ik de USB maar niet voor elkaar.
Ik krijg wel de editor geinstalleerd, maar de editor herkent de USB drivers maar niet.

Weet iemand mischien wat ik moet doen?? Is er mischien ergens een goeie step by step guide voor de installatie??De helppage en manual zijn alleen op win2000 gericht.

thanx

Kan je ipv USB ook midi poorten selecteren? Misschien gaat het dan wel.

ja, maar ik moet en ik zal met USB werken want daar heb ik dat ding voor gekocht g**dver***

:)

Wie weet ondersteunen die drivers win xp helemaal niet.
Jij mooi zuur, maar kan toch ook?

Ik had laatst ook gekut met m'n USB en Neuron, maar ik had de USB stekker gewoon niet goed in m'n computer gedaan.
Dan werkt het ook niet!

Ik heb ook gkut hiermee gehad ! ( waarmee niet :( :D )

Ik weet alleen niet meer of ik de usb drivers wel heb geistalleerd ! ( heb onderhand al zoveel geinstaleerd :( :D )

Ik heb nu op de computer staan;

-editor voor Fantom XR
- sampler
- labary program

werkt geen van alle !!

gaar van roland,, ik heb dat ding toch echt mede gekocht voor die klote usb ingang,, humm weer geen blijvertje :S

veel gemaakte fout bij installeren van USB apparatuur: stekker erin en drivers installeren ... er vervolgens werken veel apparaten helaas niet.
Dusch .. drivers deinstalleren. USB stekker eruit. EERST de driver software installeren en daarna pas XV5050 USB aansluiten. (en nee is geen fabeltje)

link naar laatste XP driver versie
edit: kijk eens naar README_E.HTM in dat bestand. Staat letterlijk wat je moet doen (voor zowel Win2k als WinXP). :engel:

Succes! :mega:

hij doet het,, maar het werkt voor geen meter,, , continu connectie kwijt, traag, pakt m niet,,, buhhh wat een bagger :(

kijk effe of je usb een irq port shared ! probeer eens een vrij irq voor hem te regelen .. andere usb pci kaart lenen ?

oi .. heb je de HTML handleiding doorgelezen zoals ik eerder meldde? Daar staat o.a. een complete FAQ welke dit soort problemen behandeld. All I'm saying is dat je misschien niet 100% moet vertrouwen op Plug & Pray en met de handleiding ernaast eens de insteling maakt. Werkt het dan niet? Dan heb je tenminste een poot om op te staan als je met Roland belt. :bekdicht:

Mogen we je PC specs ook eens? Misschien -- lijkt me sterk - is het merk/type afhankelijk probleem. En dan zouden we ook in detail je BIOS vraag kunnen beantwoorden.

Dit al geprobeerd?
Part of the playback is wrong: e.g., notes are broken off prematurely, or some notes are lost
Problems may be solved by making the settings shown below.

"Performance Options" settings of "System Properties"
If you wish to modify or verify the settings, use the procedure described in ' "Performance Options" settings of "System Properties".'

Such problems may be solved if you check the "Light Load" check box.
If you wish to modify or verify the settings, use the procedure described in "To change or verify settings."

* Note!
The modified setting will take effect after you turn the power of the XV-5050 on/off. Unless you experience problems, use the unchecked (initial) setting

Andere dingetjes die het "vroegah" altijd goed deden: PnP OS in BIOS uitschakelen, experimenteren met ACPI in- of uitschakelen.

thanx, ik zal eens kijken,,

Is het trouwens slecht om hem via een hub aan te sluiten????? Ik kom usb poorten tekort.

hmm, geen flauw idee hoeveel bandbreedte de XV5050 slurpt, maar probeer het eerst eens direct op de PC. Als dat goed werkt, kan je altijd nog experimenteren met een hub ertussen.

Ik zou zo geen reden weten waarom het met hub niet zou werken.

Back