Welke workstation voor 800 a 900euro,keys of module.

Jettie

Ingeburgerd
Welke workstation kun je het beste combineren met een va & sampler. Iemand enig idee?? Wil geen Yamaha.

als yamaha afvalt blijven korg en roland als serieuze workstations over (misschien vergeet ik er een)
lijkt me dat dat smaak afhankelijk is uit proberen zou ik zeggen

ik zou zoiezo niet gaan kijken hoeveel geld ik heb en dan eens gaan kijken welk workstation ik er voor kan kopen daar krijg je alleen maar spijt van

maar ik kan me niet voorstellen dat je daar blij van wordt als je al een va en een sampler hebt
persoonlijk zou ik er dan nog een lekkere synth (eventueel va) bij nemen

ik weet niet wat je verder nog meer hebt

maar misschien dat een mixer en effecten handig kunnen zijn ??

met een mixer, effecten een va (met genoeg outs) en een sampler zou ik complete tracks kunnen maken waar een workstation niets bijzonders aan toevoegd

uit nieuwsgierigheid ... waarom geen yamaha? een EX5R + masterkeyboard icm PC zou een goede oplossing zijn.

Geen Yamaha. Hmm. Tja 2dehands Korg Triton Classic. Als het je puur gaat om de workstation heeft Roland eigenlijk niet veel soeps onder 900 euro als je het mij vraagt.

Mischien wordt het tijd dat Jettie een keer naar een muziekhandel gaat om eens te kijken luisteren wat er allemaal te koop is. ;)

Want de vragen die ik eigenlijk voorbij zie komen zijn allemaal zeer persoonlijk/relatief in de zin van;

Wat klinkt het beste
Welke bedient het makkelijkste etc

Het blijft toch zeer persoonlijk wat iemand goed vind klinken en bedienen. En puur op specs kan je ook niet afgaan.

Een tr808 heeft bijv maar 13 geluiden aan boord en een machinedrum misschien wel ontelbaar. Machindrum heeft Midi en parameterlock. Je zou zeggen machinedrum is beter. Maar ik heb liever een tr808, want dat past qua sound beter bij me...

Waarom een workstation? Volgens mij gebruik je een workstation vooral als main synth/keyboard en sequencer etc. Als je al een aantal dingen hebt, krijg je een enorme overlap met zon workstation. zeker als je gaat recorden en sequencen op een computer. De meeeste workstations zijn sampler.

En je kan alles met alles combineren, het is maar net wat je zoekt cq bevalt.
Zo kan je een koektrommel met een gitaar combineren en een TB303 met mondharmonica.

Juist door zelf dingen op te sporen te ruilen of er tegenaan telopen creeer je op een gegeven moment je eigen sound en is dat niet leuker Jettie ipv alle platgetreden paden af te lopen..? Want dan bestaat er ook nog magix musicmaker hehe

Back