[Korg] ES-1 probleem met midiclock

Arv

Robot
over triggeren gesproken.. Dat kan een hw seq behoorlijk onderuit schoppen. Mijn ES-1 (Korg) heeft een eigenaardigheidje. Als je hem synced met een andere seq dan loopt ie 30ms achter. Dat is kaaauuuuteeee want het is hoorbaar. Het maakt dus de ES-1 practisch onbruikbaar als slave!

Origineel geplaatst door Arveyman
over triggeren gesproken.. Dat kan een hw seq behoorlijk onderuit schoppen. Mijn ES-1 (Korg) heeft een eigenaardigheidje. Als je hem synced met een andere seq dan loopt ie 30ms achter. Dat is kaaauuuuteeee want het is hoorbaar. Het maakt dus de ES-1 practisch onbruikbaar als slave!

ligt dat niet aan hoe je 'm in je midi lus hebt aangesloten??

want bij mij is 't dus geen probleem, via een midi splitter vanuit de asq-10, of via de kms-30 met een 606 als master.
en niet als ik de interne sequencer gebruik en ook niet als ik 'm extern sequence...

maf.. ik heb alles multi keren gechecked en gewoon 1op1 op elkaar aangesloten. Als ik de ES als master gebruik is er nix aan de hand. heel raar dus.

Een update van Korg kunnen ik geloof ik wel vergeten want hoe lang is dit bakkie nu al niet op de markt? *sigh*

Back