Nieuwe album A-Ha - Analogue is uit

Origineel geplaatst door richard2000
Als een band na 50jr weer muziek wil maken moeten ze dat gewoon doen, wat maakt het nou uit?
Als je het niet mooi vind dan koop je het toch gewoon niet.
Als je nou alleen maar muziek kan maken en bv niet kan stukadoren dan is dat toch gewoon je vak en blijf je dat doen net zolang je wilt.
Kijk bv naar de Rolling Stones, die zijn al bejaard, ik hou er persoonlijk niet zo van maar ik vind het wel cool dat ze gewoon door blijven gaan, en ze blijven hun eigen ding doen en ik vind dat niet erg dat hun stijl, of van veel andere bands, hetzelfde blijft, het is je eigen keus of je het leuk blijft vinden.
Er zijn ook bands die na vernieuwing geen bal meer aan zijn, komt vaak omdat ze dan hun eigen stijl en smaak niet meer spelen, dus genoeg redenen om niet vernieuwend te zijn en lekker te blijven spelen waarin je jezelf het beste voelt en dan automatisch ook betere muziek maakt.

Gelijk hebben ze A-HA, is persoonlijk niet mijn smaak maar mijn zege hebben ze, en commerciel zijn ze niet volgens mij, ze komen weinig tot niet voor in de Top 40 ofzo.

:)

Maar het verschil tussen echte artiesten zoals "The Rolling Stones" en b.v "U2" is dat ze na al die jaren nog steeds elke dag met muziek bezig zijn, en dat ze met al hun miljoenen op de bank nog steeds rond lopen in een afgetaaid wit t-shirtje en gescheurde jeans! Kijk! Dat vindt ik nou klasse! Jezelf blijven! Dat is juist hetgene wat ik bedoel???!!!

Origineel geplaatst door Cisco
Maar het verschil tussen echte artiesten zoals "The Rolling Stones" en b.v "U2" is dat ze na al die jaren nog steeds elke dag met muziek bezig zijn, en dat ze met al hun miljoenen op de bank nog steeds rond lopen in een afgetaaid wit t-shirtje en gescheurde jeans! Kijk! Dat vindt ik nou klasse! Jezelf blijven! Dat is juist hetgene wat ik bedoel???!!!

Weet jij wat A-HA dan heeft gedaan afgelopen tijd?
Als ik de posten zo lees hebben ze gewoon muziek uitgebracht, maar dat maakt mij ook niet uit verder.
Dus jij vind dat je pas een echte artiest kan zijn als je continu met muziek bezig bent en hits scoort?
Ik ben een echte netwerkmonteur, maar om nou te zeggen dat ik me daar continu mee bezig wil houden...

Hoezo zouden artiesten uberhaupt in de top40 moeten staan om nog 'mee te tellen'?
Die hele top40 is een grote zeepbel die gemanipuleerd wordt tot en met. Als je maar genoeg dokt kom je echt wel op no1 te staan. Kudde producers erachter een tada! hitje. (Zegt de naam Pia Zadora jullie nog wat?)

En U2 is op zich een wereldband. Maar als de 4 heren 10 jaar later bij elkaar waren gekomen en toen ook een goede band werden kun je je heel sterk afvragen of ze met die kwaliteiten ook nog een kans zou maken bij het grote publiek. D'r zit ook een flinke dosis geluk bij.

In het geval van A-ha lijkt het me eerder dat de marketing eromheen zoiets had van 'he er is weer een revival dus proberen wie dat wel uit'. Ze regelen bij een muziek programma even een itempje waarbij die ouwe clip weer voorbij komt en ze mogen hun nieuwe nummertje doen.
Een volkomen logische denkwijze als je zoveel mogelijk wil verdienen. Dat is immers hun baan. Maar het punt is dat die gasten het niet voor het zeggen zouden moeten hebben. En die zijn ook maar ingehuurd door (jawel) een label.

Origineel geplaatst door richard2000
Weet jij wat A-HA dan heeft gedaan afgelopen tijd?
Als ik de posten zo lees hebben ze gewoon muziek uitgebracht, maar dat maakt mij ook niet uit verder.
Dus jij vind dat je pas een echte artiest kan zijn als je continu met muziek bezig bent en hits scoort?
Ik ben een echte netwerkmonteur, maar om nou te zeggen dat ik me daar continu mee bezig wil houden...

Ik heb het hier niet over Aha! Maar wel over artiesten die niet op 1 of andere manier zijn weggeweest. Rolling stones, U2, Mettelica?! Ik noem maar wat?! Maar dat zijn in mijn ogen mannen die hun leven echt toegewijd hebben aan de muziek, en die door alle roem en geld nog steeds zichzelf blijven?! Dat respecteer ik gewoon heel erg. En tegenwoordig is het ook vaak het geval dat een "commercieel jean-achtige producer" een oud "80-jarig" nummer wil remixen?! (het gebeurt alleen maar?!) Luister maar eens naar Slam-Fm?! Sorry hoor?! Maar ik vindt dat geen muziek maken, maar gewoon proberen een hit te scoren en zo snel mogelijk te innen?! Waardoor de orginele artiesten ook weer het licht gaan zien, en zelf ook gaan proberen een oude uit de sloot getrokken opnieuw uit te brengen en hopen dat die aanslaat?!
Kijk daar walg ik nou van, maar dit heeft geen betrekking op AHA! Want heb net hun nieuwe album gehoord, en vindt dit absoluut goed! (nogmaals excuses!) Maar jullie weten wat ik bedoel?! ;)

cis

Origineel geplaatst door fuse
Hoezo zouden artiesten uberhaupt in de top40 moeten staan om nog 'mee te tellen'?
Die hele top40 is een grote zeepbel die gemanipuleerd wordt tot en met. Als je maar genoeg dokt kom je echt wel op no1 te staan. Kudde producers erachter een tada! hitje. (Zegt de naam Pia Zadora jullie nog wat?)

En U2 is op zich een wereldband. Maar als de 4 heren 10 jaar later bij elkaar waren gekomen en toen ook een goede band werden kun je je heel sterk afvragen of ze met die kwaliteiten ook nog een kans zou maken bij het grote publiek. D'r zit ook een flinke dosis geluk bij.

In het geval van A-ha lijkt het me eerder dat de marketing eromheen zoiets had van 'he er is weer een revival dus proberen wie dat wel uit'. Ze regelen bij een muziek programma even een itempje waarbij die ouwe clip weer voorbij komt en ze mogen hun nieuwe nummertje doen.
Een volkomen logische denkwijze als je zoveel mogelijk wil verdienen. Dat is immers hun baan. Maar het punt is dat die gasten het niet voor het zeggen zouden moeten hebben. En die zijn ook maar ingehuurd door (jawel) een label.

Je hebt absoluut gelijk!

Origineel geplaatst door Cisco
Ik heb het hier niet over Aha! Maar wel over artiesten die niet op 1 of andere manier zijn weggeweest. Rolling stones, U2, Mettelica?! Ik noem maar wat?! Maar dat zijn in mijn ogen mannen die hun leven echt toegewijd hebben aan de muziek, en die door alle roem en geld nog steeds zichzelf blijven?! Dat respecteer ik gewoon heel erg. En tegenwoordig is het ook vaak het geval dat een "commercieel jean-achtige producer" een oud "80-jarig" nummer wil remixen?! (het gebeurt alleen maar?!) Luister maar eens naar Slam-Fm?! Sorry hoor?! Maar ik vindt dat geen muziek maken, maar gewoon proberen een hit te scoren en zo snel mogelijk te innen?! Waardoor de orginele artiesten ook weer het licht gaan zien, en zelf ook gaan proberen een oude uit de sloot getrokken opnieuw uit te brengen en hopen dat die aanslaat?!
Kijk daar walg ik nou van, maar dit heeft geen betrekking op AHA! Want heb net hun nieuwe album gehoord, en vindt dit absoluut goed! (nogmaals excuses!) Maar jullie weten wat ik bedoel?! ;)

cis

Sorry, ik dacht dat je het over A-Ha had.
En die shit jaren 80 remixjes op SlamFM die sukken zwaaar natuurlijk, maarja ze doen hun best maar en schijnbaar zijn er mensen die het kopen, dus wie is er nou echt dom?
Ik zie het als een soort evenwicht, naaste goede muziek moet er ook kutmuziek zijn, of misschien beter, naast mijn smaak muziek bestaat er ook niet mijn smaak muziek.

www.allmusic.com

perfecte site om te ontdekken wat artiesten zoal gedaan hebben, mocht je deze site nog niet kennen...

overigens verfrissende comeback Depeche Mode ? , die zijn nu werkelijk nog nooit weggeweest... kijk maar eens op allmusic wat deze heren zoal in hun verleden gedaan hebben... Cisco het spijt me, maar je zult toch wat meer beslagen ten eis moeten komen met je argumenten en muziek wat beter bijhouden. Ik treur hier toch wel een beetje van, en dat op synthforum... comeback Depeche Mode... erg jammer... category gemiste kans... =(

Overigens geef ik je niet geheel ongelijk als het gaat om de house ge-restylde dijenkletsers van vroeger, dat lijkt me duidelijk, dat geeft in mijn optiek ook geen toegevoegde waarde, maar da's inderdaad about the money, anders zou ik het me ook niet kunnen voorstellen. Des te meer dat bands als Aha, waar deze topic uiteindelijk toch over gaat, toch weer te prijzen zijn om na 10 jaar afwezigheid, toch weer met nieuw materiaal durven te komen en inderdaad niet hun oude succes proberen te herhalen... dat noem ik nog eens integer.

Overigens las ik ook over de stem van de zanger Morten, (zo heette hij toch van voren ?) deze is inderdaad uniek.
Ik ben zelf niet zo'n tekst figuur, maar de stem zie ikzelf ook als een klank, en die is van hem erg goed.

Maar goed... het blijft een leuke discussie, eens een keertje niet over gear praten, dat hoort ook op de synthforum.

mzl

Niks revival of comeback!

A-Ha heeft heus niet stilgezeten hoor. Qua produktiviteit hebben ze al meer uitgebracht dan de gemiddelde band, volgens mij. Kijk maar eens in dit lijstje http://www.a-ha.ru/albums.phtml

c6.jpg

Origineel geplaatst door Krafty808
www.allmusic.com
overigens verfrissende comeback Depeche Mode ? , die zijn nu werkelijk nog nooit weggeweest... kijk maar eens op allmusic wat deze heren zoal in hun verleden gedaan hebben... Cisco het spijt me, maar je zult toch wat meer beslagen ten eis moeten komen met je argumenten en muziek wat beter bijhouden. Ik treur hier toch wel een beetje van, en dat op synthforum... comeback Depeche Mode... erg jammer... category gemiste kans... =(

Wat kunnen mensen toch lekker happen! ;)
Wat ik bedoel is dat Depeche mode gewoon nog steeds goede muziek maakt, alhoewel ze er een tijdje uit zijn geweest kan je hier idd niet praten over een comeback. maar wat ik bedoel is dat ze nooit van hun standpunt af zijn geraakt. Snu sna snappie?! ;)

Back