Absolute 2 en versterkers

GENELEC KICKS ASS!!! Ik raad iedereen die mij vraagt wat voor een studiospeakers ie moet kopen altijd aan: Wacht met kopen en spaar je geld. Koop dan Genelec 1030 of iets in die range. Het verschil tussen Genelec 1030 en Spirit Absolute 2 is gigantisch. Ik weet het want ik had eerst Spirits en nu de Genelecs. Je beseft pas wat je allemaal niet hoorde als je een keer goeie Genelecs gehoord hebt....trust me ;)

Ik gebrruik gewoon huiskamer speakers, grote kasten. Die zijn ongetwijfeld niet neutraaal, maar ik tejek de mixen ook nog op een andere systeem, dat daadwerkelijk in de huiskamer staat, en dat systeem klinkt wel neutraal.

Probleem met bijna alle nearfields is dat ze te weinig laag kunnen weergeven, daar zijn ze domweg te klein voor. Althans, als je Dance maakt zoals ik.

Ik zou wel een paar Auratones erbij willen hebben voor het chirurgishe werk.

Paul.

Ik kan je verzekeren dat die auratones het slechtste is wat je tegen kan komen in een studio, die dingen werden volgens mij nog wel es gebruikt om te kijken hoe een mix (bijvoorbeeld) over een autoradio zou klinken. Ik hoor die auratones dagelijks naast een paar genelecs 1031's en ze klinken echt als karton.
Nou weet ik wel dat de een dingen anders hoort dan de ander of een andere mening daarover heeft, maar ik ben nu toch vrij zeker van mijn zaak als ik zeg dat je die auratones maar beter kunt laten voor wat het is.

ik hoor vrij weinig mensen over de event 2020's. uit een aantal tests kwamen de 2020 bas (actieve versie) erg goed uit de test - zeg maar kwalitatief in de richting van de mackie hr en genelec, echter bijv. in het blad Interface wordt deze set weer wat minder aangeprezen.

Slechte Genelecs? Nee, ik denk niet dat die er zijn. De 1029 mist aardig wat laag in het geluid. Verder vindt ik het een vrij gedetailleerde monitor. Als je deze monitor vergelijkt met die kleine MSP van Yamaha weet je overigens niet wat je hoort. De Yamaha mag dan wel goedkoper zijn maar ze klinken echt verschrikkelijk wollig (smurie?) in het middengebied. Lijkt me geen lekkere monitor.

De 1030 van Genelec is overigens niet zo heel duur als je hem uit Dtsl haalt. Ik heb er ongeveer 1100 euro voor betaald. In Nederland ben je idd al snel 1500/1600 kwijt voor een set.

Kijk overigens eens bij het merk Hafler. Ik hoor daar toch regelmatig positieve verhalen over. Zijn zeer betaalbare monitoren dus een luistertest zijn ze denk ik wel waard.

Ga de verschillende modellen eens naast elkaar luisteren in de winkel, dat is de enige manier! Bij speakers word je niet veel wijzer van recensies, iedereen heeft weer een andere mening.

Tip: vergelijk zeker eens KRK met bv Genelec, Quested of Mackie (A/B testen).

Wat ik heb :)

Wat ik heb :)

Ik heb een setje actieve Event Electronics 20/20BAS! [jes303]
Ik heb ze 2de hands voor weinig kunnen kopen. Ik ben hier heel tevreden mee.

Koop ook een set die goed bij je huiskamer/studio/whatever past. ik zit nu op een klein kamertje van circa 4 bij 2 [beetje positief uitgedrukt :engel:] maar ze klinken nu een stuk minder als toen ik ze bij papaaa en mammaaaatje had staan.

EN zoals Inflexus al zei: ga eens luisteren bij Feedback of zoiets naar alle modellen. neem ook je eigen favo cd'tjes mee en doe er je voordeel mee :)

gr.
Mw

Re: Wat ik heb :)

Re: Wat ik heb :)

Origineel geplaatst door mw3003
ik zit nu op een klein kamertje van circa 4 bij 2 [beetje positief uitgedrukt :engel:] maar ze klinken nu een stuk minder als toen ik ze bij papaaa en mammaaaatje had staan.

...moet je ze eens op de plee beluisteren. Da's nog kleiner en klinkt helemááááál niet! Dus zo slecht heb je het vast niet!

Je moet het relatief zien ;) :D

Hmmm das misschien nog niet eens zo'n slecht idee..

Ik ga ook mn studio naar de plee verhuizen, lekker de hele dag met de broek op de enkels muziek maken aaaaaaah.

Het probleem met verschillende monitors naast elkaar in de winkels beluisteren is dat je het risico loopt dat je diegene eruitpikt die het lekkerste klinken.
Dat is nu juist NIET de bedoeling. Monitors moeten niet lekker klinken maar moeten je laten horen of er nog wat aan de mix bijgeschaafd moet worden.
Ze moeten een juiste voorspelling geven over hoe de mix ongeveer zal gaan klinken op een autoradio, tuner, doorsnee huiskamerinstallatie en dergelijke. Het is in de eerste plaats een work tool, geen vermaakselectronica !

Paul.

Ik zou me als hobby muzikant niet al te druk maken om monitors. Je moet gewoon een leuk setje kopen wat niet belachelijk duur is. Voor de meesten onder ons is dat al meer dan voldoende. Ik heb laatst een setje Behringer Thruth's gekocht en ben daar heel tevreden mee. Het klinkt in ieder geval een stuk beter dan de hifi boxen die ik eerst had.

met de absolute 2 monitors kan je een goede mix maken en het geluid goed plaatsen
ik heb er zelf een alesis RA300 aan hangen en het geluid is zeer goed en eerlijk
zeker een aanrader deze combinatie

Ik combineer de Absolute 's met een Roland SRA-2400 en ben daar ook zeer tevreden van. Eén keer heb ik eens een hoge toon element moeten vervangen door overbelasting maar anders nooit problemen mee gehad.

ik zen ook op zoek naar nieuwe monitors, ik heb al een keuze de Alesis M-one MKII passief he,
maar nu wil ik van jullie weten of er iemand ervaaring mee heeft of iemand die er iets van weet
PS ik kan ze kopen voor 255euro in duitsland www.musicstorekoeln.de

Origineel geplaatst door rack attack
ik zen ook op zoek naar nieuwe monitors, ik heb al een keuze de Alesis M-one MKII passief he,
maar nu wil ik van jullie weten of er iemand ervaaring mee heeft of iemand die er iets van weet
en de RA-300 van Alesis is dit een goede versterker? voor te beginnen

Origineel geplaatst door rack attack

ik heb mijn RA300 daar gekocht en ik had hem binnen 2 dagen binnen
prijs totaal was 258€ incl verzending onder rembours
de versterker kocht ik daar 3 weken geleden nog voor 233€

Back