Muziek voor omroepfilmpje wav of mp3?

gremlin23

Compleet gestoord!
Hey guys,

Ik heb wat muziek gecomponeerd dat op TV zal komen.
Ik mijn mp3 en cue's in mp3 opgestuurd.
De persoon met wie ik contact heb lijkt mp3 goed genoeg te vinden.
Mp3 was ik mee begonnen want "kleinere bestanden en dus makkelijker e-mailen".

Ik vroeg mij dus af of ik nou nog van dezelfde files wavjes moet opsturen of dat ik het gewoon bij de mp3tjes laat..
Zouden de mp3tjes wanneer ze op TV zouden komen duidelijk minder klinken dan wav files?
Hopelijk kan iemand mij helpen..;)

Vriendelijke groeten,

Frederik Heringa.

mp3 werkt voor tv.
De meeste speakers van tv's stellen niet veel voor & dvd's zijn trouwens ook gecomprimeerd naar mpeg2.

pro-radiostations draaien zelden nog platen cd's ze hebben hun archief op mp3 in een gigantische database.

ik werk als camera/klankman & heb een jaartje geleden in Rwanda opnames van hun nationaal orkest gemaakt met mijn minidisk aan de portable mixer, omdat 'k geen DAT of HD rec bijhad. Daarna thuis geconverteerd naar Wav 48khz & nog complimenten van RTBF gekregen over de kwaliteit.

niemand zal het merken.

Laatst gewijzigd:
kontverhaal..
mp3 werkt helemaal niet voor TV.. zeker niet als ze er nog een stemmetje over gaan doen en nog ff verder platcompressen

stuur nou alsjeblieft die wavjes.. dan is t bij jou goed weggegaan

mp3tjes aanleveren voor TV... FOEI!!

Hey guys,

Bedankt voor de extra info.
Ik heb uiteindelijk de bestanden in wav en Mp3 192Kbit opgestuurd.
Aan de ontvanger de keuze.

Is al tijdje geleden hoor.

Groetjes!:)

Origineel geplaatst door fjoesz
kontverhaal..
mp3 werkt helemaal niet voor TV.. zeker niet als ze er nog een stemmetje over gaan doen en nog ff verder platcompressen
mp3tjes aanleveren voor TV... FOEI!!
kontverhaal... grapjas 8o)

..wel, k heb er iig nog nooit opmerkingen over gekregen als ik een productie aflever waarin ik een gedownload mp3tje heb verwerkt.

Back