Virus B vs JP8080

koekebakker

Olie op het vuur
Naast mijn Nordlead3 die uitermate geschikt is voor geile FM sounds en
vage blipjes wil ik een authentieke trancebak. Nu zat ik te denken aan
de virus B of JP80x0. Ik maar zoeken naar een hoopje demo's op internet
maar kon niet veel vinden. En om nu je JP8080 met een P8 Vsti te vergelijken.... :)

Ik zoek dus audio demo's van beide synths zonder externe geluiden.
Is 600 euro trouwens een beetje een prijs voor een JP8080?

En wat voor ervaring hebben jullie zelf met beide bakken?

Op 40 minuten treinen kan je een jp-8080 uitproberen ;)

(en op www.vintagesynth.com vind je wat real audio demo's)

Euuhhh 40 minuten... richting hengelo (daar ben ik nu in de buurt)
Of was het geen uitnodiging :)

Moet zeggen dat de real audiodemo's niet representatief zijn voor je JP.
Zeker niet omdat de real-kwaliteit real-slecht is.

Dus je bent de superzaag uit de NL3 zat :D

600 euro vind ik wat aan de pittige kant. Ik heb m gekocht (en inmiddels ook weer verkocht :erm: ) voor minder dan 500 euro. Ik zou toch eens kijken voor explemplaren van rond de 500 als ik jou was :) Die zijn er echt wel.

Wat het nou precies was wat me tegenstond in de jp weet ik niet, maar ik heb m redelijk gauw weer het huis uit gedaan.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Dus je bent de superzaag uit de NL3 zat :D

Hehe, allerminst. Maar het bakje is niet erg geschikt voor de
heerlijk warme trance arps en pads. Ik gebruik 'em nu veel
voor FM basses, spacy achtergrond sounds en vage vette leads.

600 euro vind ik wat aan de pittige kant. Ik heb m gekocht (en inmiddels ook weer verkocht :erm: ) voor minder dan 500 euro. Ik zou toch eens kijken voor explemplaren van rond de 500 als ik jou was :) Die zijn er echt wel.
Wat het nou precies was wat me tegenstond in de jp weet ik niet, maar ik heb m redelijk gauw weer het huis uit gedaan.

Misschien de polyfonie? Ik denk toch dat een virus me meer
aan gaat spreken na wat research gedaan te hebben. een virusje b'tje voor 550 is redelijk toch?

uit een nord haal je toch zo vette trance dingen?....
maaruh tja... een jp8080 is ook heel gaaf natuurlijk.

Origineel geplaatst door koekebakker
Euuhhh 40 minuten... richting hengelo (daar ben ik nu in de buurt)
Of was het geen uitnodiging :)

Moet zeggen dat de real audiodemo's niet representatief zijn voor je JP.
Zeker niet omdat de real-kwaliteit real-slecht is.

tja nothing beats the real thing ;)

Je bent welkom hoor, pb me even als je iets wil afspreken.

Virus

De sound van 0:13 DIE bedoel ik... Deze typische trancesound Krijg ik met mijn NL3
niet voor elkaar. Het heeft niet alleen maar met de effecten te maken denk ik.

Ik ga me niet dd virus vastbijten, want de JP wil ik ook erg graag in real-life horen.
De JP8000 demo klonk namelijk ook geweldig. Qua ingewikkeldheid ben ik niet zo kieskeurig.

Als je echt voor die typische commerciele trance sound gaat (beetje jammer, maar goed ;) ), zou ik ook gewoon een JP scoren.

Met de Virus kan je wel meer, en die heeft een iets "bijterigere" klank die veel gebruikt wordt in psytrance. Maar als die extra dingen en klanken je niet interesseren, maak je het jezelf met een Virus alleen maar moeilijker.

Volgens mij staat hier op het forum een Q&A met Rank1 waarin ze melden dat ze ook met de Modular zelf dit soort trance geluiden maken (ik heb ze op een video het deuntje van Beats@Rank1.com op de modular zien spelen). Schijnt dat ze nu helemaal op de software toer zijn met Reaktor en zelf hun synths van scratch bouwen.

Virus B is prima geschikt, net als de JP. Het is maar wat je zoekt. Ik zou gaan voor Virus B, soundsetje van Manuel en een JP80x0 emulator op de VST (Superwave Performer: http://www.kvraudio.com/get/1011.html). Dan zit je altijd goed voor weinig euri.

Hoho heren. het is niet zo dak een luie hond ben die kant en klare
commerciele geluiden wil opeten hoor, maar het (rank1 geluid) bevalt
me zeer goed en je kunt het als prachige ondersteuning gebruiken
voor GOA trance.

De NL3 is daarmee iets te scherp zodra de hoge tonen een beetje
doorgelaten worden.

Maargoed, morgen ga ik alvast even met de JP spelen. smikkel...

Bedoel je trouwens niet de P8 of de Trance pro RedTitan?
De performer had ik echter snel gezien nadat ik erachter kwam
dat het ding niet kon bufferen. Een echte pain in the ass.

De Trance Pro haalt het niet bij het echte werk. Ik heb ém een half
jaar geleden gokocht en ben er niet kapot van. Gebruik ém nauwelijks
meer.

Laatst gewijzigd:
JP-8080

JP-8080

d'r is al veel over geschreven en gesproken. De JP-8080 (8000) blijft gewoon z'n eigen sound hebben, ik heb 'm zelf ook. Ik ga 'm waarschijnlijk van de hand doen, omdat ik meer timbralen tot m'n beschikking wil hebben en dan voor een Virus B of net een stapje verder de C versie ga.

De 3 X-ploration soundsets van Vengeance zitten ook op mijn JP, zeker handig maar niet persé nodig. Immers kun je zelf genoeg experimenteren en tot verassende en extreme geluiden komen.

Bijgaande link van Vengeance; http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/sounds.html

Re: JP-8080

Re: JP-8080

Origineel geplaatst door Miniman
d'r is al veel over geschreven en gesproken. De JP-8080 (8000) blijft gewoon z'n eigen sound hebben, ik heb 'm zelf ook. Ik ga 'm waarschijnlijk van de hand doen, omdat ik meer timbralen tot m'n beschikking wil hebben en dan voor een Virus B of net een stapje verder de C versie ga.

De 3 X-ploration soundsets van Vengeance zitten ook op mijn JP, zeker handig maar niet persé nodig. Immers kun je zelf genoeg experimenteren en tot verassende en extreme geluiden komen.

Bijgaande link van Vengeance; http://www.vengeance-music.de/Virus2/eng/sounds.html

Bedenk wel dat met unison je polyfonie door zijn hoeven zakt..... dus met veel
supersaw geweld kan je beter je jp houden.....

re: Virus B vs JP8080

Ik weet niet hoe de Virus B klinkt, echter heb ik zelf wel een jp8000 staan, ik ben wel bereid hier een audio demo van te maken voor de liefhebbers ? :)

voor de liefhebbers: 2 verschillende kanten van de JP-8080:

Prologue
Adagio

(save as)

Back