Wie heeft een driver voor de AMT8

Op mijn Unitor8 brandt geen enkel lampje behalve het rode powerlampje, tenzij er midi-data door de unit heen gaat (in- of uit). Dan brandt het betreffende lampje van de poort (rood of groen), en het oranje lampje van de interface (USB in geval van USB verkeer - dus MIDI interface activiteit, RS-422 in geval van inkomend midi verkeer - of dat laatste logisch is, weet ik eigenlijk niet).

gelukkig ,dan is hij niet kaduuk. mijn probleem is nu dat ik alleen maar de "amt8 usb midi " of de "amt 8 serial midi" zie en geen usb driver zoals aangegeven door cecil

Om eerlijk te zijn, ik kon me dat stuk van de losse USB driver ook al niet herinneren uit mijn installatie...

Kijk eens in Device Manager?

Ik heb onder m'n "Sound, Video and Game Controllers" 1 device staan genaamd:
"emagic Unitor8 USB - MIDI, SMPTE, VITC, LTC"

Ik heb onder "Universal Serial Bus Controllers" 1 device staan genaamd:
"emagic MIDI device"

ook dat klopt...

maar als het goed is staat bij apparaatbeheer van windows de usb driver onder 'USB-controllers'... niet onder 'besturing voor geluid video en spelletjes'

als het daar staat, is 't juist...

er staat wel usb device met een vraagteken, wat ik ook probeer daar kom ik steeds op terug. (al m'n usb poorten doen het top verders) , ik kan me vergissen maar het lijkt eropdat ik een usb drivertje mis, die op die cdrom staat die erbij hoort. ik heb er nml. geen cdrom bijgekregen bij de koop.

kan iemand mij eraan helpen ? en aan de control sw

heeft jou moederboard wel de laatste usb drivers????

voor de amt8 drivers via usb voor windows XP moet je de win2ooo (win2x) drivers instaleren en dan moet hij gewoon werken.
de instaleer eerst alles en probeer het eens opnieuw.

De USB drivers zitten gewoon in die win227.zip. Iets als US8emg.inf ofzo....Er zit ook een install txt bestandje in die zip, die je exact dient op te volgen...

succes

usb

usb

dank voor jullie reacties ! ik heb inmiddels alle software van een behulpzaam forum lid en met jullie aanwijzing ga ik vast ook usb aan de praat krijgen, ik had dat usbemg.inf nog niet geselecteerd denk ik , daar ga ik vanavond ff naar op zoek.

dank ik laat het horen

Joh! :duivels:

Probeer voor de grap eens langer dan 5 sec. even de reset/patch switch vast te houden.
Daarmee schijn je 'm te kunnen switchen tussen standalone en USB mode.
Misschien dat het helpt.

En anders meer info aanleveren... ;)

1 sec = switch mode
>5 sec = totale reset

trap hem deze kant op :D

't is echt een van de fijnste en betrouwbaarste midi apparaten die ik heb...(en wat knippert 'ie mooi)

geduld!

Zou iemand mij ook de software kunnen bezorgen waarmee je de AMT8 kan configureren voor stand-alone gebruik. Hij werkt overigens al perfect samen met Cubase, dus de driver heb ik niet meer nodig.

Als iemand nou ook zou weten waar een Manual te bemachtigen is, dan zou ik zeer dankbaar zijn.

Op de Apple site kan ik helaas niks vinden van een handleiding.

PS. Het is inderdaad een schitterende Midi-interface..... die mooi knippert :)

al geprobeerd, ik blijf maar het usb device met vraagtekentje houden, ik wil xp liever niet opnieuw installen.... misschien moet ik sp2 opnieuw installen...

Origineel geplaatst door maxim-crx
Zou iemand mij ook de software kunnen bezorgen waarmee je de AMT8 kan configureren voor stand-alone gebruik. Hij werkt overigens al perfect samen met Cubase, dus de driver heb ik niet meer nodig.

Als iemand nou ook zou weten waar een Manual te bemachtigen is, dan zou ik zeer dankbaar zijn.

Op de Apple site kan ik helaas niks vinden van een handleiding.

PS. Het is inderdaad een schitterende Midi-interface..... die mooi knippert :)

dit is de manual voor zowel unitor8 als amt8

voor de software kun je me beter even een email sturen, dan stuur ik 'm zo snel mogelijk op (of iemand anders?)

Origineel geplaatst door WarmeBakker
al geprobeerd, ik blijf maar het usb device met vraagtekentje houden, ik wil xp liever niet opnieuw installen.... misschien moet ik sp2 opnieuw installen...

lees eerst de installatiehandleiding. Die zegt dat je eerst de usb driver moet installeren.

verwijder de amt8 midi driver (bij video en spelletjes)
en dat usb ding met het vraagtekentje

start opnieuw op (!) zonder de amt8 aan de kabel...

prop de kabel erin

volg de aanwijzingen

Laatst gewijzigd:
ik krijg nooit die usb driver voor m'n kiezen, alleen steeds maar die lijst met drivers waar midi achterstaat.

zelfs als ik doe , zelf installeren, hardware voor .... spelletjes, 227 map, win2k , emgicus5.inf

dan krijg ik alleen maar een lijst met drivers met midi erachter . wel keuze tussen de seriele en usb versie natuurlijk. en keuze tussen amt en unitor

als ik na booten kies voor hardware voor .... spelletjes, 227 map , win2k , 227.inf dan krijg ik DEZELFDE lijst !

ik installeer dus 2 keer dezelfde driver. er staan daarna dan ook idd 2 x amt8 dan bij spelletjes apparatuur, waar is die usb driver toch ....

USB device blijft met een vraagteken staan !!

dus omdat die usb driver maar niet tevoorschijn komt (is met notepad te openen het is inderdaad dat emgicus5.inf bestand heb ik alles van usb even in 1 aparte map gezet.

dus dat zijn alle .sys en .dll bestanden die in de emicus5.inf genoemd worden.

en nog zegt windows dat er in die map geen drivers staan.

BTW ik heb Win XP SP2 !!

even class=usb gewijzigd naar class=media,

nu begint hij opeens van alles te herkennen en te installen,

ik zal eens rebooten....

amt8

amt8

ja nu is alles opeens goed geinstalleerd ,

alleen nog geen 8 poorten onder cubase sl 3.1, wie kan mij helpen aan de control sw ?

Attachments

• amt8.jpg
    amt8.jpg
    46,2 KB · Bekeken: 102
geweldig thanks a lot

ik heb het even getest.

het installen van de drivers.....

apart zetten in een mapje hoeft niet eens, wijzigen in de emgicus5.inf van class=usb naar class=media (bovenin) leidt er bij mij toe (winxp sp2) dat alles opeens installeert en herkent wordt. eerst usb en dan midi

Back