Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
je kan natuurlijk ook lekker ouderwets aan elk een usb-midi-interfeesje hangen hé. of staan je pc's niet bij elkaar in de buurt?Origineel geplaatst door spleet
Is het mogelijk om midi data te verzenden over ethernet van een mac naar een pc??
Origineel geplaatst door chromisX
Je hebt van die RS232 MIDI drivers waardoor je een synth via een seriele poort kan aansturen. Zo heb je een seriele Windowsdriver voor Yamaha synths: http://www.yamaha.co.uk/xg/html/software/s_serial.htm
Zolang er geen extra info over die seriele lijn gaat (dwz, soms heb je seriele verbindingen die meerdere midi in's mogelijk maken met een extra commando), dan zou het mischien wel mogelijk zijn om door installatie van twee zulke drivers op twee systemen plus een seriele linkkabel een MIDI verbinding te leggen zonder MIDI interface.
Of die macs tegenwoordig nog een RS232 poort hebben, en of je zo'n kabel hebt (kan je makkelijk zelf maken lijkt me), is een ander verhaal.
Mischien omslachtig, geen idee of het werkt (zou best kunnen), maar wel goedkoop in ieder geval - afgezien van een LAN oplossing.
)Daarnaast zie ik sowieso niet dat dit gaat werken, aangezien die seriele drivers echt voor specifieke synths zijn. Die gaan niets doen als ze niet dat type synth aan de andere kant van het lijntje vinden.
Origineel geplaatst door Marijn
Voor zover ik weet hebben maar heel weinig macs een RS232 poort gehad. Ze hadden vroeger een ander type seriele poort (ben het nummer even vergeten) en nu al jaren alleen usb en firewire.