Favoriete SF track verkiezing 2005

Eerlijk gezegd denk ik dat er ook rekening gehouden moet worden met de hoeveelheid werk die het organiseren van een dergelijke contest meebrengt.
Het turven van punten voor 3 tracks per stemmer is nog goed te doen, maar bijv. 20 tracks punten toekennen maal het aantal stemmers (laten we zeggen 50)... nee dank je... :D
Zelfde geldt voor pb etc. - liever gewoon stemmen in de speciale stemmen-thread, zoals vorig jaar.

Tenzij natuurlijk iemand anders aanbiedt om alle punten te tellen en te verwerken in een kant-en-klare tabel.
In dat geval heb ik natuurlijk niets gezegd... :engel:

Ik snap niet goed wat het probleem van de moeite is om 20 tracks punten toe te kennen als ook de moeite moet worden gedaan om alle tracks te beluisteren. Al zijn het er maar 10 of desnoods 5, dat werkt beter dan 3 tracks punten geven. (vind ik dan)

Maar goed, het is ook maar net wat je wil bereiken, als het de bedoeling dat er 1 beste track naar voren komt, dan werkt dit systeem prima.

Wil je echter een aflopende lijst die enigszins een betrouwbare indicatie is van de waardering van de ingezonden tracks dan is het toekennen van punten aan 3 tracks niet de goede weg.

Origineel geplaatst door bassio
Favoriete SF TRACK verkiezing 2005 ..

Ja, dat snap ik ook wel. ;)

Maar wat we dus hebben straks is Top 3 met 'winaars' en een bijna niet relevante resterende lijst.
Beetje zonde van alle moeite denk ik dan, ik bedoel, er kan meer uit deze contest gehaald worden dan 3 winaars
en daar zijn maar een paar extra votes voor nodig.. Maar goed, wie ben ik, het was maar een idee..

Is er tenminste straks nog ruimte voor mij om een 'de grote SF Verliezers 2005 contest'- thread te starten..:D

ik heb volgende maand wel de tijd om de score bij te houden en regelmatig te posten.
Het lijkt mij zelf goed om gewoon de ''procedure" van vorig jaar aan te houden (als ik mij goed herinner):

tot eind december inzenden, (in een aparte thread)
tot eind januari stemmen (ook in een aparte thread)
1 februari de uitslag.

Het lijkt me ook goed om niet te lang te wachten met de inzendingen thread, want het is al 10 december.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
ik heb volgende maand wel de tijd om de score bij te houden en regelmatig te posten.

Ah.. Naton! :halleluja

Zie jij het zitten om (5 stemmen per stemmer) x aantal tracks te verwerken?

Ik denk dat we met 5 votes per persoon een heel eind al in de goede richting zijn en dat de drempel niet te hoog is om inderdaad even na te denken over de 5 beste tracks.

Hierdoor krijgen stemmers de kans om los van 'wat nou echt de 3 beste tracks zijn' toch nog 2 andere tracks punten te geven waardoor die ook meer kans maken op de eerste plaats, wat leuker is voor iedereen en het geheel ook nog spannender wordt en ik mijn zin krijg omdat zo de lijst een eerlijker puntenverdeling krijgt. Ik ben voor! :biertje:

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Misschien dat ik het beter aan jou kan over laten, Demian..

als je mijn admistratieve talenten wilt inzetten zou ik me nog even bedenken, ik ben meer voor het bedenken van ideeen.. en dat is geen geintje. :)

Origineel geplaatst door Hanz

In de topic waar je *nu* naar kijkt kan er nog even naar hartelust gevochten worden over:

-Hoe worden de punten toegekend en verdeeld

Helaas Hanz, het komt er dus op neer dat ideeen niet gewaardeerd worden.. ok.
Ik hou mijn mouth wel weer.. succes jongens, vooral vasthouden aan het bekende..

Waar het om gaat mensen, 2 stemmen meer levert veel meer kans op voor iedereen..
Wat is daar nou op tegen???

Oja.. dat ik het zeg natuurlijk...:stupid

kom nou, laten we het lekker eenvoudig houden zoals vorig jaar. Ik snap ook even niet wat het uitmaakt om de puntentelling te veranderen. Hadden we vorig jaar het voorgestelde 5 punten-systeem zou dat toch ook geen verschil hebben gemaakt op de volgorde van de eind-uitslag?

drom...

verder is het ook nog zo dat:

- de inzendingen aan het begin van de thread beter worden gezien en dus eerder beluisterd...
- mensen die niet de moeite willen/kunnen nemen alle tracks te loaden gaan sneller peeken in een geplaatste tussenstandlijst en beluisteren daarmee alleen de nummers die hogere ogen gooien...
- vriendjes politiek, mensen die helemaal niet loaden maar gewoon afgaan op wie ze wel of niet mogen... :r

Origineel geplaatst door chrizz
kom nou, laten we het lekker eenvoudig houden zoals vorig jaar. Ik snap ook even niet wat het uitmaakt om de puntentelling te veranderen. Hadden we vorig jaar het voorgestelde 5 punten-systeem zou dat toch ook geen verschil hebben gemaakt op de volgorde van de eind-uitslag?

Het had zeker wel uitgemaakt, omdat een groot aantal tracks dus volledig kansloos werd gemaakt door beperkte score-mogelijkheden.

Ik bedoel, ieder lid stemt op 5 tracks en kan 5 punten geven voor de beste, 4 voor de volgende etc..

Het is net zo eenvoudig als dat systeem als vorig jaar alleen zijn er 2 stemmen meer nodig en het levert veel meer een realistische waardering op.

Maar goed. Als men echt niet wilt is het ook goed hoor, maar de motivatie daarvoor lijkt vooral te zijn, 'oeh en aah en laten we vooral alles laten zoals het was..' Ok. Fine with me ..

Ik bedoel, stel dat iedereen jouw track als 4e had willen nomineren, had jij misschien wel in de top 3 gestaan..
Net zoals Zoetemelk die altijd 2e werd en toch de gele trui droeg..:eureka:

Maar goed, ik wil wel een php scriptje beschikbaar stellen waar ieder lid een score in kan deponeren, de textfile die daar uitrolt haal ik door een perl scriptje zodat die de score's kan uitrekenen. Als iedereen dan ff 5 tracks punten wil toe kennen, zorg ik voor de scores. Oenga!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door demian
Het is net zo eenvoudig als dat systeem als vorig jaar alleen zijn er 2 stemmen meer nodig en het levert veel meer een realistische waardering op.
ik zie niet zo heel erg het verschil in het voor een luisteraar hebben van een top 3 of een top 5...
die top 3 zou dan gewoon hetzelfde zijn binnen die eventuele top 5... toch?!

Origineel geplaatst door 6 trak
ik zie niet zo heel erg het verschil in het voor een luisteraar hebben van een top 3 of een top 5...
die top 3 zou dan toch gewoon hetzelfde zijn binnen die eventuele top 5... toch?!

The whole point is, dat die overige 2 votes het mogelijk maken dat :

A - Meer tracks een kans maken op de TOP3 omdat ze meer kans maken op een puntje
B - Spannender verloop van de contest omdat de punten dichter bij elkaar komen te liggen
C - de rest van de lijst, na de nummers 1 2 3, meer representatief is voor de waardering van die tracks
D - Het leuk is om te zien voor de 'verliezers' dat ze toch nog 2 punten hebben geschoord ipv 0 of 20 punten ipv 5
E - De kloof minder groot is omdat het anders lijkt dat er maar een paar heel goede tracks waren want o o die hebben zoveel punten, en de rest is zooo slecht want die hebben maar zo en zo veel punten.

MAW. De uitslag is veel meer zeggend als je er een paar votes aan toevoegd.

Verdere argumenten weet ik niet te bedenken, en nou ga ik tukken. :D

Het had zeker wel uitgemaakt, omdat een groot aantal tracks dus volledig kansloos werd gemaakt door beperkte score-mogelijkheden.

Ik geloof nooit dat de top 3 van vorig jaar zou worden bijgehaald door andere tracks die veel 4de en 5de plaatsen zouden hebben behaald. MAAR, die zouden het misschien toch tot de top 10 gehaald hebben. Ik denk ook wel dat er een verschil is wat dat betreft. Dus ik ben ook voor een stemming met 5 nominaties als het belangrijk is om een 'eerlijke' top 10 te hebben.
En dat laatste is de echte vraag: IS dat belangrijk? De titel van deze draad laat dat niet echt vermoeden... ;)
Ach, een top 3 zal echt wel de 'eerlijke' winnaar aanduiden!

The whole point is, dat die overige 2 votes het mogelijk maken dat :

A - Meer tracks een kans maken op de TOP3 omdat ze meer kans maken op een puntje
B - Spannender verloop van de contest omdat de punten dichter bij elkaar komen te liggen
C - de rest van de lijst, na de nummers 1 2 3, meer representatief is voor de waardering van die tracks
D - Het leuk is om te zien voor de 'verliezers' dat ze toch nog 2 punten hebben geschoord ipv 0 of 20 punten ipv 5
E - De kloof minder groot is omdat het anders lijkt dat er maar een paar heel goede tracks waren want o o die hebben zoveel punten, en de rest is zooo slecht want die hebben maar zo en zo veel punten.
ach so... je bedoeld dat bij jouw'n plan de nummers 4 en 5 onder de favoriete tracks bij de oude 3 punten telling maar 0 punten zouden krijgen en op die manier het dus niet duidelijk is of deze ook daadwerkelijk in het favo lijstje van de stemmende piepels op 4 of 5 zou kunnen hebben gestaan...

maar waarom is 5 punten dan eerlijker dan 3? ...waarom niet 7 of 9 punten gaan weggeven...?

oh nee shit, je sliep nutuulk al...

Origineel geplaatst door bassio
sssst damien slaapt nog . ik stem voor 5 votes.
damien heeft mij overtuigd , al is het om niet conservatief te zijn :)

hehe.. kewl :)

Back