Favoriete SF track verkiezing 2005

Origineel geplaatst door chrizz
Ik constateer dat iemand met 4 posts ook mag inzenden? Is het niet de bedoeling dat er al een tread moet bestaan van de ingezonden track en dat het lid dat inzend ook al voor een langere periode lid is, het gaat tenslotte toch om de beste SF track??
ben het ook met je eens dat er idd een thread van moet bestaan waarin het nummer (gemaakt in de periode 1-1-2005 to nu) word gepresenteerd.

het heet niets voor niets beste track van 2005 en niet beste track die nog ff snel is gemaakt in december 2005...
correct toch? :)

Origineel geplaatst door Chinetti
Misschien een late sugegstie, maar waarom niet op genre beoordelen, en daaruit de ultieme nr1 halen? Dan zijn er ook nog wat winnaars aan te wijzen binnen een genre, dat is vast wat leuker, lijkt me.

Hmja.. dat vind ik ook wel ergens, is qua script ook goed te doen, voten wordt er niet echt lastiger of vervelender door, maar eerst moet je iedereen zien te overtuigen..ik zou zeggen, doe je best! :D

Ik wilde zowiezo een soort van originaliteits score er nog bij verzinnen, voor een hele leuke originele track die bij voorbaat kansloos is vanwege, bijvoorbeeld slecht gemixed, slechte geluiden of ander gepiep en gekraak..

Maar eerst ff zien dat ik het script zo af krijg als het plan tot nu was, is al weer ff geleden dat ik in perl zat te knoeien enzo..

Ik denk trouwens dat categorieen ook effe afhankelijk moeten zijn van het aantal inzendingen, bij een klein aantal inzendingen heeft dat niet zo veel zin, is ff afwachten dus.

stuk of 6 genres . met elk een top 5 ?

of de 6 beste uit de verschillend genres , zodat je 6 winaars hebt uit de verschillende genres ?

wordt zoiets niet teveel werk , voor zoal de stemmer en de gene die het punten tel systeem moet gaan beheren ?.

dance / geen dance dan misschien , met elk een top X ?

mij maakt het niet zoveel uit iig .

Je hebt bijvoorbeeld 5 genres maar men kiest gewoon het nummer dat men het beste vind, maakt niet uit binnen welk genre het nummer valt. Achteraf heb je dan één 'overall winnaar', zoals nu, maar ook verschillende winnaars in de 5 genres.
Die genre verdeling zou dus prima achteraf kunnen, misschien is dat zelfs het handigst.
Voor de stemmers maakt het dan niets uit, en ik vermoed dat als de deelnemers duidelijk het genre aangeven waaronder hun nummer valt, het voor de stemmen-teller ook wel meevalt.

Er moet dan alleen op voorhand een X aantal genres gespecificeerd worden waaronder deelnemers kunnen insturen. Anders zou ik mijn muziek kunnen insturen onder het genre TCM (typsiche Chinetti muziek) en zo altijd binnen mijn genre winnen :D

Origineel geplaatst door search64
Ik moet registreren om deze te downloaden, heb ik geen zin in.
ik ook niet... misschien handig als tracks gewoon ff met directe link worden gepost?
desnoods ff bij iemand anders parkeren op de webschijf...

enne bassio, pas op met je herejeuz.anal account... ik vermoed dat binnen de kortste keren je mp3 niet meer te looien valt...

Disko Moustache moet ook wel meedoen. Daar ga ik dan zeker op stemmen. :W

Ik ben er ook wel voor om verschillende 'genres' te onderscheiden.
Zonder deze onderverdeling is het meer een verkiezing die voornamelijk door persoonlijke muzieksmaak bepaald wordt.

Bijvoorbeeld:

categorie 1: Ambient / Chill-out / Lounge / ...
categorie 2: Club / Trance / Electro ...
categorie 3: Pop / Rock / ...
categorie 4: Rap / Dub / ...

Of niet?

Als er met categorieen gewerkt gaat worden moeten de posters van hun tracks ook vermelden in welke categorie hun track ingezonden wordt anders krijg je rare situaties, tracks die 9e zijn geworden ipv 4e ofzo omdat ze in 2 categorieen punten hebben moeten delen bijvoorbeeld.

Ik denk dat het een beetje laat is om een categorieen systeem in te voeren daar men al tracks aan het posten is geslagen zonder vermelding van categorie.

Willen categorieen doorgang krijgen moet er heel snel een besluit worden genomen waar een meerderheid van de leden achter kan staan en moet de inzendingenthread opnieuw gestart worden.

Origineel geplaatst door demian
Als er met categorieen gewerkt gaat worden moeten de posters van hun tracks ook vermelden in welke categorie hun track ingezonden wordt anders krijg je rare situaties, tracks die 9e zijn geworden ipv 4e ofzo omdat ze in 2 categorieen punten hebben moeten delen bijvoorbeeld.

Ik denk dat het een beetje laat is om een categorieen systeem in te voeren daar men al tracks aan het posten is geslagen zonder vermelding van categorie.

Willen categorieen doorgang krijgen moet er heel snel een besluit worden genomen waar een meerderheid van de leden achter kan staan en moet de inzendingenthread opnieuw gestart worden.

Daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat het wel een waardevolle toevoeging is aan de verkiezing. Het kost misschien wat meer moeite bij het samenstellen van de stemlijst, maar geeft wel een eerlijker beeld van de dsf creaties. De maker van de track moet dan inderdaad zelf aangeven in welke (vooraf bepaalde) categorie de track thuis hoort.

Origineel geplaatst door Alan
Daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat het wel een waardevolle toevoeging is aan de verkiezing. Het kost misschien wat meer moeite bij het samenstellen van de stemlijst, maar geeft wel een eerlijker beeld van de dsf creaties. De maker van de track moet dan inderdaad zelf aangeven in welke (vooraf bepaalde) categorie de track thuis hoort.

Ik ben het met je eens dat een meer-categorieen systeem veel sjieker is, máár! Er moet wel een besluit genomen worden hoe dit dan gerealiseerd moet worden en dan denk ik, gezien dat de inzendingenthread opnieuw gestart moet worden en je ook nog een aantal mensen achter je plan moet hebben voordat zo iets gaat gebeuren dat de kans niet heel erg groot is.

Maar als je het echt wil, zou ik zeggen, zie je nog concreet-te-maken-plan er doorheen te krijgen en het gebeurt. Blijft het echter bij een half idee, gebeurt er niets.

En gezien er nog 2 weken te gaan zijn eer inschrijfperiode voor de contest voorbij is, schat ik zo dat een categorieensysteem er voor dit jaar niet inzit.

Wel kan ik als ik het script op tijd werkend heb nog kijken of ik er iets aan toe kan voegen.
Verder denk ik eigenlijk dat het daar bij zal blijven.

Ik ben het met je eens dat een meer-categorieen systeem veel sjieker is, máár! Er moet wel een besluit genomen worden hoe dit dan gerealiseerd moet worden en dan denk ik, gezien dat de inzendingenthread opnieuw gestart moet worden en je ook nog een aantal mensen achter je plan moet hebben voordat zo iets gaat gebeuren dat de kans niet heel erg groot is.

Maar als je het echt wil, zou ik zeggen, zie je nog concreet-te-maken-plan er doorheen te krijgen en het gebeurt. Blijft het echter bij een half idee, gebeurt er niets.

En gezien er nog 2 weken te gaan zijn eer inschrijfperiode voor de contest voorbij is, schat ik zo dat een categorieensysteem er voor dit jaar niet inzit.

Wel kan ik als ik het script op tijd werkend heb nog kijken of ik er iets aan toe kan voegen.
Verder denk ik eigenlijk dat het daar bij zal blijven.

Dit alles samenvattend nog nader bedacht te hebben door mijn hoofd gaand lijkt het me bij nader inzien niet verstandig het categorieen systeem nog even snel toe proberen te voegen. Twee weken is erg kort dag en ik weet inhoudelijk niets af van het stem-script. Daar komt nog eens bij dat een categorie indeling een beetje democratisch opgezet moet worden, dus dan zou je eerst moeten gaan stemmen hoe de categorieen ingedeeld gaan worden, lijkt me een beetje overdone te worden. :confused: Wellicht iets voor volgend jaar.

hoezo punten weer delen over 2 catagorien? een track word toch direct gekoppeld aan een catagorie?
dat moet de inzender gelijk bepalen bij het posten van de link... anders word het idd wel erg ingewikkeld...

Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo punten weer delen over 2 catagorien? een track word toch direct gekoppeld aan een catagorie?
dat moet de inzender gelijk bepalen bij het posten van de link... anders word het idd wel erg ingewikkeld...

Wat ik bedoel is, dat als niet van te voren is aangegeven welke categorie een track toebehoort, en het voting systeem maakt wél gebruik van categorieen, het dus niet duidelijk is tot welke categorie een track toe behoort. :eureka:

Zo kan de ene voter een track onder classicsynth muziek gooien en een andere onder dance..
Dat gaat dus niet werken

Dus moet de inzendingenthread opnieuw gedefinieerd worden wil men categorieen, maar het is al duidelijk volgens mij, die gaan er niet komen. ;)

Je zou kunnen doen dat als iemand op een track stemt gelijk aangeeft in welke categorie hij/zij denkt dat die track hoort. Meeste stemmen voor categorie gelden dan en alle punten uit evt andere categorieen blijven behouden.

Back