Hier heb ik alvast een vote-formulier, het doet nog weinig, maar dit is het idee.
Als alle tracks zijn ingezonden zorg ik er voor dat ze in selecteer menu komen.
Het idee is dat er een pagina komt waar alle votes van iedereen op te bekijken zijn en dat er een tabel komt met een lijst met alle punten opgeteld. Hier wordt momenteel aan gewerkt om dit voor elkaar te krijgen.
Om een betrouwbare tabel te krijgen is het de bedoeling dat iedereen die een vote heeft gedaan ff in een daarvoor aan te maken thread dat even meld.
Wanneer de votes zijn ingevuld krijg je automatisch te zien wat je gevoted heb en wat de huidige scores zijn tot dan toe.
Tevens komt er een link op die pagina waar je naar de bevestigingsthread op SF door kan linken.
Dit is noodzakelijk om te voorkomen niet bestaande users gaan zitten voten en/of er getrolled gaat worden, want het scriptje is niet 'veilig' in dat opzicht.
Lijkt me tevens dan ook een goede om alleen voters toe te laten die zich hebben ingeschreven op SF vóór 1 december 2005.
Ook gaan er geen checks komen of dat tracks meervoudig punten hebben gekregen door een SF lid, aangezien iedereen kan zien wat er gevoted is in het overzicht kan iedereen melding maken van fouten.
Punten die via het script worden doorgegeven maar niet worden bevestigd in de betreffende thread worden verwijderd.
Ik hoop dat iedereen zich kan vinden in deze oplossing, als men nog ideeen heeft of eventuele aanpassingen voor het vote script, laat het weten.
Perl coder's die mij willen helpen hiermee mogen hun diensten uiteraard aanbieden evenals html-ontwerpers.
Last but not least, ik beloof niks, als heel dit systeem niet blijkt te werken of de scripts doen niet wat ze moeten doen om wat voor reden dan ook, stel ik voor volgens het oude systeem te werken, nl stemmen in een thread.. Wel veel telwerk dan.. maar ok. Is dan niet anders.
www.smokeandnoise.com/sf/vote.html