Favoriete SF track verkiezing 2005

Origineel geplaatst door Ytse
Mijn hosting server is gehackt en helemaal plat. Ze kunnen de backup niet terugzetten. Prutsers.
Ben ermee bezig. Hopelijk werkt de link binnenkort weer.

Ytse

Eindelijk is mijn server weer helemaal in de lucht en de link ook.

http://www.ytse.org/tracks/Ytse-ControllingTheBleep.mp3

Hoop dat er nog wat votes binnenkomen. :erm:

Ik wil toch nog een regel invoeren.

Binnen 24 uur nadat je een vote hebt gedaan met de SF voter moet je deze in de bevestigingsthread hebben bevestigd anders delete ik je vote.
Maar eerst krijg je een PB met een waarschuwing dat je bent vergeten te bevestigen.
Dan heb je nog ca 24 uur de tijd.

Waarom?

Omdat een niet bevestigde vote ervoor zorgt dat er twijfel is over de echtheid van deze vote en deze daarmee de tussenstand enigszins vaag maakt.

Daarom lijkt het mij eerlijk om iedereen de kans te geven om binnen 24 uur je vote te bevestigen.
Het wordt overal aangegeven dat dit moet op het forum.
Op de Votepage staat het, er wordt een link aangeboden na het voten.
Je kan het gewoon nauwelijks vergeten.

Ik wil deze regel niet invoeren omdat ik streng wil zijn, ik wil een goed werkende voter hebben met betrouwbare up-to-date scores en dan moeten dingen gewoon kloppen.

Ik hoop dat iedereen zich hier in kan vinden.

Als een meerderheid tegen is, gaat het niet door natuurlijk.

Ja ik wil niet gaan zeuren of zo,

Maar ik ben wel benieuwd naar een tussenstand. Of wordt dit niet gedaan te voorkoming van beïnvloeding??

Cheers
:biertje:

Origineel geplaatst door Wous
Ja ik wil niet gaan zeuren of zo,

Maar ik ben wel benieuwd naar een tussenstand. Of wordt dit niet gedaan te voorkoming van beïnvloeding??

Cheers
:biertje:

Klik op een van de links onder mijn post, bjiv : Tussenstand

En.. er zijn nog meer links.. :)

Origineel geplaatst door fjoesz
net nieuwe leden kunnen niet stemmen begreep ik?

Alleen leden van vóór 1 dec 2005 kunnen stemmen idd.

En nu ff mijn vraag beantwoorden, votes deleten wanneer niet binnen 24 uur bevestigd..?

Voor of tegen?

ik ben tegen,
ik vind namelijk dat je niet tijdens een stemming continu de regels kan veranderen, dit had dan vooraf bekend moeten zijn. Je gaat hiermee ook vanuit dat een ieder dagelijks deze thread leest of dagelijks op het synthforum kijkt. Dat is natuurlijk niet zo. Een voter applicatie is een geweldig idee, maar door steeds weer opnieuw regels te maken tijdens het stemmen wordt het wel een opgave nu om daadwerkelijk mee te stemmen. Daar moet je voor oppassen lijkt me.

De situatie is nu dat je een standaard thread over de verkiezing hebt, een voter pagina waar je kan voten en een bevestigingsthread waarin je aan moet geven dat je op de voter pagina je stem hebt uitgebracht. Dit is natuurlijk een omslachtig iets aan het worden op die manier.

daarnaast is bij de start van de contest niet duidelijk aangegeven op de homepage dat je moest valideren in de bevestigingsthread. Dit is pas tijdens de stemronde hersteld. Dat maakt het er allemaal ook niet duidelijker op.

Wat wel zou moeten kunnen is de stemmen die niet gevalideerd zijn op 6 februari weer weghalen. Dat maakt het ook extra spannend op het einde.

Origineel geplaatst door quifster
ik ben tegen,
ik vind namelijk dat je niet tijdens een stemming continu de regels kan veranderen, dit had dan vooraf bekend moeten zijn. Je gaat hiermee ook vanuit dat een ieder dagelijks deze thread leest of dagelijks op het synthforum kijkt. Dat is natuurlijk niet zo. Een voter applicatie is een geweldig idee, maar door steeds weer opnieuw regels te maken tijdens het stemmen wordt het wel een opgave nu om daadwerkelijk mee te stemmen. Daar moet je voor oppassen lijkt me.

De situatie is nu dat je een standaard thread over de verkiezing hebt, een voter pagina waar je kan voten en een bevestigingsthread waarin je aan moet geven dat je op de voter pagina je stem hebt uitgebracht. Dit is natuurlijk een omslachtig iets aan het worden op die manier.

daarnaast is bij de start van de contest niet duidelijk aangegeven op de homepage dat je moest valideren in de bevestigingsthread. Dit is pas tijdens de stemronde hersteld. Dat maakt het er allemaal ook niet duidelijker op.

Ik ben het hier volkomen mee eens.... (en ben dus ook tegen :P)

ik ben tegen

...redenering...
Ben ik het mee eens. Beter laten zoals het is, denk ik. Wat je zou kunnen doen om meer mensen te laten bevestigen: het schreeuwerig vermelden (groot, vet, kleurtjes: jeweetwel) bij zowel de voter als op de voorpagina. Nu staat het er best klein ergens er tussenin en lezen mensen er overheen (blijkbaar!), zoals ook ik in eerste instantie.
Wat wel zou moeten kunnen is de stemmen die niet gevalideerd zijn op 6 februari weer weghalen. Dat maakt het ook extra spannend op het einde.
:dubbel:

ik vind dat ELKE sf-er mag stemmen.. dus ook nieuwe leden

ow en over hoe nwat stemmen.. dat maakt me geen flikker uit

staat op de voorpagina.. elke imbeciel komt er uit toch?

Origineel geplaatst door demian
Alleen leden van vóór 1 dec 2005 kunnen stemmen idd.

En nu ff mijn vraag beantwoorden, votes deleten wanneer niet binnen 24 uur bevestigd..?

Voor of tegen?
Voor... het staat overal aangegeven dus als mensen kunnen voten kunnen ze ook direct daarna bevestigen...
zoveel tijd kost het niet, good'ol cut'n'paste... in grote getale vergeet men het dus ik snap heel goed waarom Demian dit nog even wil benadrukken...

Het is overigens ook geen regel die NU pas word opgesteld maar waar al heel duidelijk over is gesproken VOOR de stemronde, dus ff aanscherpen kan geen kwaad...

Origineel geplaatst door fjoesz
staat op de voorpagina.. elke imbeciel komt er uit toch?

Eerlijk gezegd raak ik niet meer uit aan de wildgroei van "favoriete SF track 2005" threads.

Eum, dan ben ik dus een imbeciel? :D

Origineel geplaatst door 6 trak
Voor... het staat overal aangegeven dus als mensen kunnen voten kunnen ze ook direct daarna bevestigen...
zoveel tijd kost het niet, good'ol cut'n'paste... in grote getale vergeet men het dus ik snap heel goed waarom Demian dit nog even wil benadrukken...

Het is overigens ook geen regel die NU pas word opgesteld maar waar al heel duidelijk over is gesproken VOOR de stemronde, dus ff aanscherpen kan geen kwaad...

onzin,
graag wil ik dan een link naar de post waarin staat dat je binnen 24 uur moet bevestigen.

Daarnaast heeft op de homepage in het begin absoluut niet gestaan dat er bevestigd moest worden. Er stond dat als je eenmalig een wijziging wilde doorvoeren dat je dit in de bevestigingsthread kon doen. Dit is nu aangepast nadat bleek dat meerdere mensen niet wisten dat ze dat moesten bevestigen. Wat ook niet verbazingwekkend is gezien de professionele uitstraling van de voter.

Je kunt er simpelweg niet van uitgaan dat iedereen die stemt, daadwerkelijk alle threads in het verleden over dit onderwerp gelezen heeft, dus moet je dat mensen duidelijk maken vooraf bij het stemmen, en niet achteraf gaan wijzigen.

even voor de goede orde, ik ben het niet oneens met het feit dat mensen het moeten bevestigen, maar ik vind dat je dat vooraf moet melden en niet in threads die mensen misschien niet eens lezen regels gaan aanpassen. Als je dit soort regels al door gaat voeren, dan moet je dat minimaal op de homepage gaan melden en dan maar hopen dat mensen het lezen.

onzin,
graag wil ik dan een link naar de post waarin staat dat je binnen 24 uur moet bevestigen.

Daarnaast heeft op de homepage in het begin absoluut niet gestaan dat er bevestigd moest worden. Er stond dat als je eenmalig een wijziging wilde doorvoeren dat je dit in de bevestigingsthread kon doen. Dit is nu aangepast nadat bleek dat meerdere mensen niet wisten dat ze dat moesten bevestigen. Wat ook niet verbazingwekkend is gezien de professionele uitstraling van de voter.

Je kunt er simpelweg niet van uitgaan dat iedereen die stemt, daadwerkelijk alle threads in het verleden over dit onderwerp gelezen heeft, dus moet je dat mensen duidelijk maken vooraf bij het stemmen, en niet achteraf gaan wijzigen.

even voor de goede orde, ik ben het niet oneens met het feit dat mensen het moeten bevestigen, maar ik vind dat je dat vooraf moet melden en niet in threads die mensen misschien niet eens lezen regels gaan aanpassen. Als je dit soort regels al door gaat voeren, dan moet je dat minimaal op de homepage gaan melden en dan maar hopen dat mensen het lezen.

Volledig met quifster eens. Je kunt niet de regels gaan aanpassen en verwachten dat iedereen dat meteen begrijpt en kan volgen.... zo langzamerhand ben ik het overzicht kwijt en ik ben een dagelijkse bezoeker van het forum.
Ik vind dat voordat de voting begint duidelijk moet zijn wat de regels zijn.
Evaluatie van de voter en de procedure kan achteraf en dan kunnen kinderziektes worden aangepakt, zodat het bij de volgende stemming beter gaat.

Kijk eens aan, er is democratisch tot stand gekomen dat de regel niet wordt ingevoerd.
Precies wat ik wilde. Een democratisch besluit.

Wil wel ff zeggen dat ik helemaal niks verander en ik ga helemaal nergens van uit en ik laat jullie de keus. Waar vind je dat tegenwoordig?

Over een warboel van threads, tja.. weet iemand een betere oplossing? Heb ik trouwens ook niet zelf bedacht.

Over de bevestigingsthread, dit was al ruim 1 week voor 1 januari bekend, daarbij krijg je na het voten automatisch een link die je doorstuurd naar deze bevestigingsthread.
Men heeft dus ruim 2 weken kunnen wennen aan het idee van een bevestigingsthread, een noodzakelijk iets omdat dat de enige manier is om een vote te kunnen valideren omdat ik geen toegang heb tot de user passwords.. wat ook heel logisch is.

Ik hoop wel dat iedereen beseft dat door het afwijzen van de voorgestelde regel nu de situatie is ontstaan dat de tussenstand onbetrouwbaar is voor een duur langer dan 24 wanneer iemand niet bevestigd.

Daarmee is het idee van een realtime score dus om zeep geholpen.
Niet erg hoor, maar dat was nou net het doel.

Kijk eens aan, er is democratisch tot stand gekomen dat de regel niet wordt ingevoerd.
t'iz maar wat je democratisch noemt... deze paar mensen met quif als opperhoofd... nee prima, ik vind het best...
maar idd, nu is de kans idd stevig aanwezig dat de tussenstand om zeep word geholpen...

Goed, weer allemaal discussies... had ik nog even niet gevolgd. Ik reageer nu even als lid en niet als moderator.

Wil wel ff zeggen dat ik helemaal niks verander en ik ga helemaal nergens van uit en ik laat jullie de keus. Waar vind je dat tegenwoordig?

Beste Demian, heel interessant allemaal... Maar is tussendoor wijzigen van regels nou wel handig?
Dat maakt het alleen maar nog onoverzichtelijker.

Over een warboel van threads, tja.. weet iemand een betere oplossing? Heb ik trouwens ook niet zelf bedacht.

Er zijn nu in principe 2 threads: de discussie-thread (deze dus) waar iedereen fijn kan ouwe-je-weet-wellen over alles rondom deze contest. En daarnaast de bevestigings-thread, natuurlijk.

Ik hoop wel dat iedereen beseft dat door het afwijzen van de voorgestelde regel nu de situatie is ontstaan dat de tussenstand onbetrouwbaar is voor een duur langer dan 24 wanneer iemand niet bevestigd.

Je 24-uurs regel snap ik volkomen, maar kwam helaas te laat. Voten was al begonnen. Ik denk overigens dat jouw vote-script in combinatie met de door ons aangeleverde user-list (zonder pass-word) wel voldoende inzicht geeft op de score. En het wordt ook echt te ingewikkeld op die manier. Op de voorpagina en op de vote-site staat duidelijk aangegeven dat je moet bevestigen. Gezien het huidige stemverloop en -gedrag, zullen heus 99 van de 100 leden dat netjes doen. Geen zorgen dus.

En de impliciete eis dat deelnemers ook moeten stemmen, vind ik 'n beetje veel gevraagd. Daar is iedereen vrij in, vind ik.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door 6 trak
t'iz maar wat je democratisch noemt... deze paar mensen met quif als opperhoofd... nee prima, ik vind het best...
maar idd, nu is de kans idd stevig aanwezig dat de tussenstand om zeep word geholpen...

wat heeft die er nou weer mee te maken , ben al blij die meedoet,

omdat ik geen toegang heb tot de user passwords..

dit is toch in feite het hele probleem
geef die man (of de hostende moderator) die passwords en we hebben 30 threads minder

Back