Favoriete SF track verkiezing 2005

Damian, de regels zoals jij die voorstelt zijn zeer zeker reëel en ik begrijp je bezorgdheid, temeer omdat je er aardig wat werk in hebt zitten (waarvoor overigens mijn dank). Sowieso denk ik dat jij er goed mee omgaat, ik had allang gezegd 'jongens, zoek het maar uit' :) Je tool werkt eigenlijk zo goed dat ze ook zonder regels prima zou functioneren, mitst de gebruiker er eerlijk mee omgaat. Mijn kritiek is ook niet op het feit dat jij denkt dat er regels voor nodig zijn, mijn kritiek is meer naar de mensen toe die de voter zouden willen misbruiken.

Origineel geplaatst door Chinetti
Mijn kritiek is ook niet op het feit dat jij denkt dat er regels voor nodig zijn, mijn kritiek is meer naar de mensen toe die de voter zouden willen misbruiken.

Amen to that :okdan:

Effe off-topic: wat me wel opvalt is dat iedereen hier wel beweert dat het allemaal maar just for fun is en het eigenlijk allemaal niet uitmaakt, maar dat er toch wel heftig in deze thread gediscussieerd wordt ... is persoonlijke eer dan zo belangrijk ???? ;) . Mijn muziek wordt niet beter of slechter door het behaalde resultaat hier, hoor :) .

Overigens vind ik eigenlijk dat er geen echte winnaars of verliezers zijn ... er zitten veel knappe dingen tussen :engel:

:doei:

Origineel geplaatst door quifster
Op deze manier kom je voor mij nogal als een triest mannetje over die een eigen wereldje gecreeerd heeft die die als waarheid aanneemt. Je neemt dit allemaal veel te serieus. De contest gaat nergens om..
'ik' word gecreeerd door bepaalde mensen hier op het forum, en dat blijkt o.a. weer uit het straf blijven reageren op alles wat ik zeg... quif...

ga je wederom reageren of zullen we nu stoppen?

Origineel geplaatst door 6 trak
'ik' word gecreeerd door bepaalde mensen hier op het forum, en dat blijkt o.a. weer uit het straf blijven reageren op alles wat ik zeg... quif...

ik stel eerder voor dat je mijn post nog eens goed doorleest en niet 1 item er uit haalt die je niet aanstaat. En stuur me dan maar een pb waarin je dan je mening geeft of niet. Het is logisch dat als jij mij persoonlijk aanvalt ik daar op reageer. Dat je juist op die punten daar nu weer niet op ingaat zegt mij veel.

ik reageer praktisch op geen enkele post negatief hier op dit forum. En voorzover ik me kan herinneren heb ik slechts 1 keer eerder gereageerd op een post van jou die jij negatief vondt. Dus het straf reageren is weer een volledig uit zijn verband gerukte conclusie van jou.

ah kijk aan, je gaat door met posten... prima!

probleem is weer dat alles lekker over een verkeerde boeg word gegooid...
het verhaal ging nl. zo quif:

demian vroeg of men het eens was met het verplicht stellen van het bevestigen in een daarvoor bestemde thread
en meteen zit jij er weer pal boven op, mijn post geheel van de hand te doen...
van het 1 kwam het ander... bla bla bla... 6 trak is weer de lul en demian is de halleluja-man...

dank

Bij dit soort contests is er altijd gezeur. Dat was vroeger zo en nu weer.
Zal wel liggen aan de gemiddelde paranoia die losbreekt als er enigzins prestige op het spel staat.

Als je rekening moet gaan houden met mensen die een nieuw account aanmaken om op zichzelf te stemmen dan zou ik zeggen laat ze maar. Als ze dat zo belangrijk vinden om onverdiend te winnen dan zijn ze gewoon zielig.

En het is gewoon tof dat er zoveel mensen zoveel tijd in steken om alles in goede banen te leiden. En dat de deelnemers leuke muziek hebben gemaakt.

Naar elkaars muziek luisteren en ervan genieten lijkt me belangrijker dan die hele wedstrijd.

Origineel geplaatst door 6 trak
'ik' word gecreeerd door bepaalde mensen hier op het forum

Jep, je kunt dr weer helemaal niets aan doen hè, Martijn?

Da's toch duidelijk zuigen?

en toch... ergens diep in mijn hart... hou ik wel een beetje van je 6...

van het 1 kwam het ander... bla bla bla... 6 trak is weer de lul en demian is de halleluja-man...

Nou voor mij niet hoor :okdan:

En nu allemaal Af!, Koest! en weer een beetje :luv:.

Yeah, gezellig!

Tsja. :o:

Voorstel: we laten de voter helemaal zoals-ie nu is. Voor volgend jaar wordt er een reglement opgesteld. Da's een groot woord, maar volgens mij komt het op het volgende neer:
(1) meedoen (actief en passief) alleen voor SF-ers die voor 1 december lid waren;
(2) niet op jezelf stemmen;
(3) vote binnen 24 uur bevestigen, anders vervalt hij.
Op zich kan dat natuurlijk nu ook nog ingevoerd worden, maar dat stuit op verzet (yep, ook van mij) en het gaat niet om 10.000 euro of zo, dus laten we het maar gewoon zo laten. Toch? Volgend jaar gaan we dan lering trekken en dat soort educatief verantwoorde dingen. Indien nodig wil ik zelf wel een paar dagen voor het einde van de voting kijken wie er wél gestemd maar níet bevestigd hebben en al die mensen pb-en dat ze moeten bevestigen of anders hun vote vervalt (eventueel voorpaginathreadje maken met namen van wie nog moet bevestigen?). Probleem zo opgelost? :)

Nog een voorstel: persoonlijke ruzies verder gewoon laten lopen of via pb uitvechten, want zo over het hele forum heen wordt het er niet beter op...

(graag reactie trouwens op of ik die mensen moet pb-en of niet, want zó weinig heb ik nou ook weer niet te doen buiten SF om... ;) )

...en er was vrede op het forum; de sf-leden dansten, lachten, zongen en maakten samen de mooiste muziek :luv:

Happy%20crowd.jpg

Origineel geplaatst door trigg
...en er was vrede op het forum; de sf-leden dansten, lachten, zongen en maakten samen de mooiste muziek :luv:

Happy%20crowd.jpg

Wat voor superdrugs hebben ze nu weer uitgevonden dan.. :D

Origineel geplaatst door shortwave
Heeee!

Wat gebeurt er eigenlijk met gedeelde rankings? Wat gebeurt er als 2 tracks hetzelfde aantal punten krijgen?

:peukie:

Volgend jaar verzinnen we daar iets op, nu laten we alles gewoon zoals het is, dus wie in de lijst onderaan staat ook al heeft ie even veel punten als de 3 boven hem heeft gewoon pech..:D

Zo werkt de voter tot nu toe, en ik mag niets veranderen.. :biertje:

en zo werkt dat menschen, je begint ergens aan en steeds meer ideeën vallen je in. Maarja.. na 7 jan moet je je niks meer afvragen nutuulk..

Als we dan toch al denken aan volgend jaar...
Misschien heb ik een soort van oplossing voor dat andere groot probleem, namelijk de steeds wederkerende vraag naar categorieën. Als we nu gewoon iedereen laten melden in welke categorie zijn/haar werkstuk valt, maar de stemming toch gewoon in zijn geheel (dus zoals nu) laten verlopen? De eindlijst zou er dan als volgt kunnen uitzien: eerst tussen haakjes het genre, dan de titel.

1. [Totem] Quifster - Big Chief
2. [Raar] Demian - Stuffed-SF-members
3. [Chaos] 6Trak - Love has returned
4. [Melig] Hermax - Gondwienie
5. [Raar] Trigg - Questions

Zoals je ziet hebben we dan ook weer een algemene winnaar. Maar in bvb het genre [Raar] is er dan ook wel iemand die een beetje trots mag zijn door de eerste van zijn genre te zijn.
Ik denk niet dat deze manier het stemgedrag zal veranderen. Je zou kunnen opperen dat sommige mensen dan alleen dingen gaan beluisteren van de genres die hen aanstaan. Voor mij gaat dat niet op in ieder geval, ik heb nu ook gestemd voor mensen uit een genre dat mij normaal gezien niet ligt.
De grote moeilijkheid blijft dan uiteraard het bepalen van de genres...
:walker:

Re: Categorieën

Re: Categorieën

Als we per se categorieën willen, dan vond ik eigenlijk het idee dat Wous eerder opperde erg goed:
Origineel geplaatst door Wous
Ik zou persoonlijk NIET gaan voor muziek categorieën maar voor:

A. Beste Handling Synth
B. Beste Muzikale Track
C. Beste Concept
D. Best of All

Als ik alle tracks luister. Hoor ik een beetje deze 4 genres overal terug komen. Ik vind een aantal heel goed op muzikaal niveau maar weer minder op synth niveau en andersom. Met Muziek genres krijg je weer gebakkelij over waar hoort wat?

Ik denk dat dit een hele leuke indeling geeft. En dat sommige tracks dan toch op 1 komen terwijl ze niet in de overall zitten, maar de kwaliteiten dus op een ander vlak wel heel goed beheersen.
Zo maakt iedereen kans, ook een enorm muzikaal iemand die totaal niet kan producen. Het probleem met losse genres lijkt mij hoe diep je moet onderverdelen (trance en goa-trance apart? idm en jungle apart? alle niet-dance in ambient of new age? enzovoorts), terwijl te groot ook niet werkt (trance en hardcore samen?). Bovendien denk ik dat niet elke genre goed genoeg vertegenwoordigd is voor al die categorieën (als Isnie iets instuurt dan is-ie waarschijnlijk de enige binnen de categorie breaks).

Én dan is er nog het probleem dat de voter weer veel ingewikkelder wordt, waarbij het ten eerste de vraag is of Demian (of iemand anders) er weer zoveel tijd in wil steken om het te maken (want dat kost écht veel tijd) en ten tweede of het mensen niet afschrikt om te stemmen. Als je voor veertig tracks de top drie van vier categorieën moet bepalen, dan ben je wel even bezig...

Zeker aangezien er toch geen prijs is, alleen 'eer', ben ik er eigenlijk niet op tegen om de contest 'gewoon een leuk spelletje' te laten blijven en het niet verder te compliceren. En anders ben ik voor het idee van Wous. ;)

Origineel geplaatst door hermax
1. [Totem] Quifster - Big Chief
2. [Raar] Demian - Stuffed-SF-members
3. [Chaos] 6Trak - Love has returned
4. [Melig] Hermax - Gondwienie
5. [Raar] Trigg - Questions

Maar wat als ik het nummer van trigg melig vindt, jij vindt het maar raar en een derde vindt het chaos....
Niet iedereen kijkt op dezelfde manier tegen dingen aan. Ik ga er even van uit dat jouw categorieen voorbeelden zijn.
Maar een track zoals die van trigg wordt door de ene bestempeld als 'lounge', door een volgende als 'ambient', door een derde als 'idm' en misschien door een vierde als 'darkambient'....

Dan moet je van te voren alle tracks indelen in categorieen, of als mensen het zelf mogen kiezen kan in een extreem geval iemand bovenaan staan in een paar categorieen.

Zoals het systeem nu is, vind ik prima. Volgend jaar een duidelijke set regels opstellen wat wel en niet mag en verder niets. Het is een peiling wat door mensen het beste gevonden wordt. En ja, als iemand spul maakt wat populair klinkt, dan heeft dat een groter draagvlak en dus meer votes. Het is net de mega top 50 :D.

Het is nu al ingewikkeld genoeg ;) lets keep it like this!

Je kunt altijd een losse totem, raar, chaos of melig contest opzetten, zo gepiept!
Start een threadje met als titel [Contest: sample je keukengerei en maak er een track mee] en gaan met die banaan :)

-C-

lul s op met al dit gedoe..

quif wint, basta

(hoewel brmzz tuulk vettiger is hehe)

waarom allerlei regeltjes? wat is t toch met die regeldrang.. daar gaan we nog s aan kapot met zn allen

ik stel voor voor volgend jaar

post je top 5 in 1 draad.. 1 gast klopt t in en dan rolt r zo een winnaar uit

Origineel geplaatst door fjoesz

waarom allerlei regeltjes? wat is t toch met die regeldrang.. daar gaan we nog s aan kapot met zn allen

ik stel voor voor volgend jaar

post je top 5 in 1 draad.. 1 gast klopt t in en dan rolt r zo een winnaar uit

Lekker genuanceerd allemaal weer.

Wat is dat toch met die regeltjes.. Zal ik alle regeltjes even uit de programmacode halen dan...???

.. ik geloof dat er dan weinig voter overblijft.

Een systeem bestaat altijd uit regels... hoe meer regels, hoe meer het een systeem is.

De vraag is : Waar leg je de grens..

Ik leg hem bij een grote ongenuanceerde bek.

Handmatig tellen is geloof ik is onderhand idd wat volgend jaar van toepassing zal zijn, want ik word best wel moe van sommige mensen..

De rest erg bedankt voor de support hoor, maar de schreeuwerds moeten nu echt ff gaan dimmen.. :engel:

Origineel geplaatst door fuse
Bij dit soort contests is er altijd gezeur. Dat was vroeger zo en nu weer.
Zal wel liggen aan de gemiddelde paranoia die losbreekt als er enigzins prestige op het spel staat.

Als je rekening moet gaan houden met mensen die een nieuw account aanmaken om op zichzelf te stemmen dan zou ik zeggen laat ze maar. Als ze dat zo belangrijk vinden om onverdiend te winnen dan zijn ze gewoon zielig.

En het is gewoon tof dat er zoveel mensen zoveel tijd in steken om alles in goede banen te leiden. En dat de deelnemers leuke muziek hebben gemaakt.

Naar elkaars muziek luisteren en ervan genieten lijkt me belangrijker dan die hele wedstrijd.

Hier moet ik me toch helemaal bij aansluiten. :okdan:

Het gaat om de muziek, laten we ons daar dan ook op concentreren.
En de mensen die zich inzetten om een en ander eerlijk te laten verlopen verdienen een pluim.

Geen ruzie :smeris:

Back