Freeware muziekprogramma`s (lnx ;))

D

Deleted member 18007

Guest
Andere thread is gesloten maar ik denk dat voor de liefhebbers dit een leuke pagina is, om eens te kijken wat er al aan muziek-freeware is.
http://linux-sound.org/
Zitten echt een paar hele mooie programma`s bij....

Weet er iemand nog links naar pagina's waar uitgebreid beschereven staat hoe een Linux systeem geconfigureerd moet worden?

Dus met Jack en Alsa, LADSPA etc.

Ik kloot nu maar wat aan met mijn Mandrake 10.1 systeempje, maar het kan vast beter :)

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Weet er iemand nog links naar pagina's waar uitgebreid beschereven staat hoe een Linux systeem geconfigureerd moet worden?

Bericht door een moderator:
Voor dit soort algemene vragen is synthforum.nl niet bedoelt. Deze thread gaat over freeware muziekprogramma's. Gelieve dit zo te houden.

Offtopic : Waarom moeten linux sites er altijd zo onaantrekkelijk mogelijk uitzien (blauwe onderstreepte linkjes, zwarte text, en witte achtergrond)
Kep niet eens zin om te kijken :)

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]

Dus met Jack en Alsa, LADSPA etc.

Ik kloot nu maar wat aan met mijn Mandrake 10.1 systeempje, maar het kan vast beter :)

http://demudi.agnula.org/

Demudi is een Debian distro die speciaal geconfigureerd is voor muziek. Daar zitten hele bakken aan softsynths, sample editors, midi sequencers, trackers, etc al standaard bij, inclusief zo goed als alles wat tot dusver genoemd is.

Hoef je niet meer te configureren, kun je het meteen gaan hebben over alle prachtige freeware muziek programmas. Mocht deze ook weer op slot gaan;
http://electro-music.com/forum/index.php?f=80

Overigends, Mods; Jack is een virtuele audio en MIDI patchbay en LADSPA een plugin standaard, hardstikke "freeware muziek programmas", dus. Is niet echt een meer algemene vraag dan "hoe plug ik een midi kabel in?".

Zucht.

:) Cool.. dit is interessante info...

Heb al een paar keer een linux systeempje voor elkaar gekregen, maar hier staan een paar dingen bij die ik zeker ga proberen binnenkort!...

leukleukleuk.... 8) :okdan:

@Kassen

Dank. Mooie links. Die Demudi ziet er wel makkelijk ;) uit. Er is ook een "knoppix" versie van Demudi. Loik loik.
Even kijken of ik nog een systeempje kan bouwen om een Demudi bakje in de studio er naast te draaien.
Zodra klaar is, zal ik wat van die freeware programma`s hier reviewen :D

Overigens, forumleden die bij mij langskomen om gear te halen en interesse hebben moeten het even zeggen, want ik heb hier een volledige werkend low-latency Planet CCRMA systeem staan wat ik kan laten zien.

MediaInLinux !?!

MediaInLinux !?!

Dit weekend een beetje rondgestruind, op zoek naar informatie over bovengenoemde zaken.

Kwam ik deze pagina tegen... mediainlinux

ben het zelf aan't downloaden om eens te proberen...
Ben meteen benieuwd of iemand dit kent...?!? Zo ja.. Is het wat?
(volgens de site loopt dit project al sinds 2000.. Kon hier op het forum nog niets vinden)

Het is een soort multimedia linux distributie. Knoppix achtige installatie, maar dan met een versie volledig gericht op muziekproductie en multimedia...

Ga er zelf vandaag eens mee aan de slag... ben benieuwd.

Mediainlinux Team is proud to introduce you to Mediainlinux 4 (RC5). Thanks to the free and libre open source software movement this GNU/Linux Live CD is bringing to the multimedia audience of digital artists a full toolbox for creativity.

The cd is entirely developed from the Debian Distribution plus external packages, ships with hundreds of free and libre open source softwares for 2D/3D Graphic, Audio and Video production and is easily customizable for every need trough a simple procedure. We are testing it in a Research and Production environment for multimedia, tv and film related business at Virtual Reality & Multi Media Park (www.vrmmp.it) and Lumiq Studios (www.lumiq.com).

Zijn er hier mensen die succesvol met Ardour kunnen werken?

Ardour is min of meer een DAW. Zodra ik dit pakket ooit werkend krijg, dan koop ik me een fatsoenlijke geluidskaart en dan kan ik ook eens iets opnemen hier.

Onlangs is versie 0.99 uitgekomen. 1.0 wordt overgeslagen, want ze willen gelijk naar 2.0 (deze versiewisseling heeft vooral met de versie van de GUI toolkit te maken, GTK+2 ipv GTK+1)

Zelf heb ik nogal wat problemen met dit pakket: voor je het weet dan krijg ik weer een segfault, of dan loopt de applicatie vast.. afgezien van het zelf compileren van de release tarball want dat geeft ook allerlei problemen.

Iemand mischien hier betere ervaringen met Ardour?

Ardour, nee, niet echt moet ik zeggen. Ik heb hier wel een stabiele versie in mijn PlanetCCRMA setup zitten met perfect werkende 4-in-4-uit via een Delta44 kaart, maar mijn probleem is nog steeds dat ik Ardour nergens aan gesynchroniseerd krijg. Gek genoeg krijg ik de indruk (in ieder geval uit de PlanetCCRMA mailing list) dat het de meeste mensen weinig boeit of hun DAW kan synchroniseren aan een sequencer. Leek mij nogal essentieel als je synths wilt gaan multitracken, maar ja, wie ben ik...

Mja mij boeit dat dus zeer zeker ook, want ik wil in feite enkel en alleen maar mijn synths kunnen multitracken.

Er zit wel iets van MIDI support in het pakket, maar waar dat voor dient is mij vooralsnog onduidelijk.

Maar ik ben al blij als ik met wat gepiel iets krijg opgenomen zonder dat mijn werk verloren gaat binnen 15 minuten. Sync lijkt me nog wel op te lossen, desnoods met zeuren op de mailinglijst van Ardour zelf ;) want tja een DAW die bijna 1.0 bereikt en niks van sync heeft kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

Back