Synthbass in 80s Madonna nummers

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik ben nogal van de 80s en de muziek uit die tijd...

Nu viel het me al geruime tijd op die punchy synth bass lijnen in Madonna produkties uit die tijd..
Ook in een aantal Nick Kamen en Breakfast Club nummers..

Nu geloof ik dat ze altijd de Minimoog ervoor gebruikten, maar zou het alsnog zeker weten want die sounds vind
ik gewoon echt lekker punchy :

Is deze bass Minïmoog ? :

Attachments

• madonnabass.mp3
    220,4 KB · Bekeken: 146
.. en deze dan misschien ook Minimoog? :

Attachments

• madonnabass2.mp3
    226,1 KB · Bekeken: 148
hier zit ie ook in :

Attachments

• egdailybass.mp3
    229 KB · Bekeken: 155
Damn, dat heb ik me ook altijd afgevraagd.. Minimoog? Als dat zo is wil ik er ook 1! Naja, de Pulse kan ook behoorlijk in die buurt komen..

die bassline is een v-synth, dat weet ik van een ander forum.
Je kan ook duidelijk aan de bassline horen dat er unison wordt gebruikt en dat zit niet op de moog.

Origineel geplaatst door bobaphat
Je kan ook duidelijk aan de bassline horen dat er unison wordt gebruikt en dat zit niet op de moog.

huh? een v-synth in de jaren 80?

Origineel geplaatst door olafmol
huh? een v-synth in de jaren 80?

Hij zal die 'abba sample plaat' wel bedoelen? :confused:

Origineel geplaatst door bobaphat

DJ forum zeker ?:dubbel:

Oh sorry joh, ik dacht echt dat je die "hung up"bassline bedoelde.

vergeet trouwens niet dat in dit soort 80's disco ook veel fm basjes werden gebruikt. Die laatste bassline is volgens mij fm, met een beetje chorus erover.

Minimoog!! 1000%

Fm achtige geluiden kunnen ook nog de Minimoog zijn! Vco 3 die met een sinus op hoge snelheid vco1 en/of vco2 moduleert.

Ik heb hier een plaat van Donna Summer waarvan het eerste nummer (finger on the trigger?) zo'n fm minimoog bas heeft. Ongelooflijk lekker!!

Origineel geplaatst door synthiaks
Minimoog!! 1000%

Fm achtige geluiden kunnen ook nog de Minimoog zijn! Vco 3 die met een sinus op hoge snelheid vco1 en/of vco2 moduleert.

Ik heb hier een plaat van Donna Summer waarvan het eerste nummer (finger on the trigger?) zo'n fm minimoog bas heeft. Ongelooflijk lekker!!

Over Donna Summer gesproken.. 'State of Independance' heeft ook zo een enorm lekker Minimoog basje....

maar weet iemand dan ook de settings van die madonna bas-patch toevallig? eens kijken hoe dicht ik in de buurt kom met mijn micron... (en val nu niet massaal over me heen dat ik die niet met een minimoog kan vergelijken, I know... :D )

tja, beetje tips...

zou m ook met mn MS2000 willen doen...

Al het oude Donna Summer werk is door Girogio Moroder geproduceerd.
En dat is allemaal Moog Modular!

moroder.jpg

Back