microwave XT als midicontroller voor microQ ?

olaf

Ouwe rot
is het mogelijk om de microwave XT met al die handige knoppies te gebruiken om sounds te programmeren op de microQ ? dus dat als ik bijvoorbeeld de resonance direct met die knop op de mircowave verander ik hiermee direct de resonantie van mijn microQ ook verander ?

zou het programmeren op de microQ een stuk intuitiever voor me maken...

als het kan hoe moet ik dat dan instellen in de micorQ en hoe zorg ik er dus voor dat de microQ "begrijpt" wat er vanuit de microwave wordt verstuurd ?

thanx alvast voor jullie hulp :)

Ik heb beide synths niet, maar het lijkt me logisch dat alle Waldorfjes dezelfde CC gebruiken voor Cutoff, Resonance en dat soort standaard knoppen, dus dan zou je volgens mij gewoon allebei de apparaten op het zelfde MIDI kanaal kunnen zetten en zo vanaf de XT de MicroQ kunnen aansturen.

Waarschijnlijk zijn er nog wel wat betere oplossingen dan deze te bedenken.

Yup, je moet even in de handleiding van je XT kijken welke cc's elke knop verstuurt (nummers dus). Die kan je dan gewoon toewijzen aan je micromod, zoals je ook z'n eigen knoppen en modwheel enzo toewijst, mits midiverbindingen en kanalen kloppen natuurlijk.

Als je de XT direct op de MM hebt aangesloten moet het werken (local off op de XT). Als het via je sequencer gaat, moet je zorgen dat de XT door je seq of OMS ofzo wordt gezien als controller.

Ik zal het morgen even proberen met m'n Nord Rack en m'n MicroMod.

hoi!

volgens de waldorf site kan dit niet. Weet niet meer precies waar ik ´t heb gelezen helaas. Er zou eigenlijk een utility moeten zijn waarmee je controllers kan ´omnummeren´, dan zou je de controllers zelf kunnen indelen.
Zou voor mijn microQ en virusB ook een handige oplossing zijn...:)

j

in je sequencer kun je die controllers mappen. Stel dat de cutoff voor de microwave nr 40 is en de micro q 69, dan kun je in je sequencer de input van de microwave controller 40 naar controller 69 mappen. Als je dan op het goede spoor staat (de micro q dus) en je edit de microwave, dan edit je als het goed is ook meteen de micro q. Heb dit zelf ooit eens een controller gemapped, maar dat was voor andere doeleinden. Het zou zo moeten lukken, veel suc6 iig :)

Met synths die allebei qua indeling afwijking met CC's lijkt het me wel een probleem, ik geloof niet dat die van de XT vrij toewijsbaar zijn.

Maar het is 2x een Waldorf (dat is degene die het verhaal heeft gelezen wel opgevallen ;)) en het lijkt mij dat de meest gebruikte CC's op dezelfde plek zitten.

Je zou het natuurlijk ook gewoon ff kunnen proberen.

Origineel geplaatst door binaural
Er zou eigenlijk een utility moeten zijn waarmee je controllers kan ´omnummeren´, dan zou je de controllers zelf kunnen indelen.j

Simpel hoor, die utility bestaat immers al lang : gebruik zgn. "transformers" in het environment window van Logic.

Daarmee kan je o.a. eender welke controller omzetten naar een andere. Fantastische tool !! :halleluja

Origineel geplaatst door redje
in je sequencer kun je die controllers mappen. Stel dat de cutoff voor de microwave nr 40 is en de micro q 69, dan kun je in je sequencer de input van de microwave controller 40 naar controller 69 mappen. Als je dan op het goede spoor staat (de micro q dus) en je edit de microwave, dan edit je als het goed is ook meteen de micro q. Heb dit zelf ooit eens een controller gemapped, maar dat was voor andere doeleinden. Het zou zo moeten lukken, veel suc6 iig :)

thanx !

als het niet direct kan dan lijkt me dit een goed idee (en volgens mij kan het niet direct). kan dit ook met de mpc2000xl of moet je dit in cubase doen ? en hoe dan ? kom er nu toch weer achter dat ik nog behoorlijk nit-widt ben op technischere gebied...:biertje:

welke sequencer gebruik je? in logic heb je daar in je midi environment een speciale module voor geloof ik een input transformer ofzo. In cubase kun je bij je midi opties aangeven welke controller wat doet......standaard controlled elke controller zichzelf.....aan jou de keuze om dit te veranderen. Ik heb het in een grijs verleden met cubase vst gedaan en het werkte toen bij midi opties.....dit komt wellicht iets te vaag over om meteen aan de slag te gaan, misschien kan iemand anders nog ondersteunen? ;)

In Cubase 5 vind je de midi input transformer onder het nenu 'Panels'. Je hebt slechts 1 input transformer beschikbaar die dan actief is op alle midi kanalen en alle fysieke midi outputs.

De controllers kan je in Cubase re-routen onder het menu Options => Midi setup => System : controller map. Ook hier geldt dezelfde beperking: deze wijzigingen zijn dan actief op alle kanalen, en alle outputs.

Het verschil met Logic is, dat je bij Logic meer selectief kan te werk gaan: je kan nl. zoveel input transformers inschakelen als je maar wil, elk met verschillende instellingen. Bovendien kan je elke transformer vrij routen naar eender welk kanaal, en eender welke fysieke output.

Wat een verschil met Cubase! :duivels:

dat dan weer wel...

dat dan weer wel...

Oude thread, maar ik was ff met m'n Siel EX80 Bezig,
Dit kan in Cubase 2.x nu ook met de midi-input-transformer (dus per kanaal, dus per synth, dus zoveel als je wilt :))

Back