USB --> midi

speady

Love cutoff!
Hallo allemaal...

Ik kon hier niet veel over vinden in de zoekmachine.....
Ik heb net mijn nieuwe laptop binnen maar....
Daar zit dus geen midi poort op...

Mijn vraag aan jullie: Jullie kennen mijn setup... wat adviseren jullie mij erbij te kopen? Wat voor usb-->midi apparaatje??

ik hoor het wel??

ik heb een edirol usb midi interface die laatst in de SOS als superstrak is getest...

die um 1s?

Ligt deze ook al ergens in de winkel???

En kan ik met mijn setup niet beter een uitgebreidere midi interface kopen??

Wat gebeurt er als je 2 van die um1s koopt.... heb ie dan ook 2X in en out?? of werkt dat niet?

ik heb de 880.... met 8 poorten....werkt perfect...geen software nodig om te patchen e.d. ...heb em bij thomann besteld..... neem aan dat de andere edirol midi dingen hetzelfde zijn qua onderdelen/implementatie

Speady ,
Kijk even op de website van Steinberg , die hebben ook van die interfaces (midi naar usb of usb naar midi).Ik heb daar een tijdje mee gewerkt en dat ging prima.Nooit geen problemen mee gehad.
Groetjes,
marcE

volgens mij wel

ik heb zelf een midisport 4x4 usb besteld (bij http://www.musicstorekoeln.de ), ik meen voor 139 euro, 4in - 4out, maar die is nog niet binnen. let wel op dat je er 1 koopt die zijn stroom via de usb kabel krijgt, da's wel zo handig.

Staat op 2dehandsmuziek.nl een midisport 2x2 te koop voor 75,- en volgens mij heb ik op marktplaats eenzelfde gezien voor minder...

Heb er zelf een, en ben er zeer tevreden over....

Wat voor software en audio interface gebruik je ?
Ik werk nu ook met laptop maar wees erg voorzichtig met wat je koopt.
Ik heb de fout gemaakt om Emagic hardware aan te schaffen terwijl ik met Steinberg software werk.
Was mischien een beetje naief van mij maar er werdt mij vezekerd dat dat niets uit moest maken.
Nou wel dus.
Ik zou voor midiman gaan als ik jou was.
Ik heb hun al een paar mailtjes gestuurd en dat werd altijd beantwoord.
Bij Emagic kreeg ik ook antwoord maar dat was zo suf.
Ik had in mijn mail tegen hun gezegd dat ik een parallel midi interface had en kreeg toen een standaard verhaaltje over sommige problemen met usb midi interfaces terug.
Ik heb nu een midiman usb audiosport quattro en daar zit midi op.

Roland/Edirol interfaces zijn inderdaad erg strak en krijgen over het algemeen voeding via USB.

Check maar eens
www.tonika.nl

ROLAND UM-1 USB MIDI INTERFACE High-tech/Studio 59.00
ROLAND UM-2 USB MIDI INTERFACE High-tech/Studio 124.00
ROLAND UM-4 USB MIDI INTERFACE High-tech/Studio 210.00

Daar zijn ze in ieder geval leverbaar (niet dat ik reclame maak ofzo hoorr 8), ik werk toevallig alleen maar bij Tonika....).

Groeten,

Rutger

USB ?

USB ?

Ik heb bij USB altijd nog het idee dat het voor geen meter timed.. en testen met de AMT8 van Emagic (die naast USB ook RS-232 en RS-422 heeft) wezen uit dat het via serieël allemaal veel strakker was.

Is dit een "thing of the past".. en kunnen we USB2Midi nu wél vertrouwen.. ?

Ik gebruik de Midex 8 van Steinberg samen met Cubase en dat is heel strak.

uit de SOS review van de edirol UM880:

"I found the UM880's patcher and merge facilities quicker and more intuitive than the software utilities provided by most other manufacturers. Under Windows 98SE I had no glitch or timing problems with the drivers, and I carried out the timing tests I described in my review of Steinberg's Midex 8 in SOS May 2001, by loading 16 MIDI channels in Cubase VST 5.1 with heavy-duty 16th-note hi-hats at 120bpm. I measured just 2mS (1.6 percent) variation between adjacent beats. This is slightly better than any other standard interface I've tested to date, perhaps due to Edirol's proprietary Fast Processing Technology, which claims to make more effective use of USB bandwidth."

Origineel geplaatst door bob303vs909
Staat op 2dehandsmuziek.nl een midisport 2x2 te koop voor 75,- en volgens mij heb ik op marktplaats eenzelfde gezien voor minder...

Di epagina kom ik niet op of is de link anders???

Origineel geplaatst door dextah
Ik heb nu een midiman usb audiosport quattro en daar zit midi op.

Is het wat? Vond hem zo duur. Anders had ik hem ook wel gescoord. Maar als hij draait als een tiet dan weet ik het zo net nog niet. :)

Ik heb die USB midisport 4x4. Ik heb geen uitgebreide test gedaan maar tot nu toe geen enkel probleem gehad en de timing is IMO behoorlijk ok.

volgens mij is de bandbreedte van usb ruim voldoende voor 4 midi poorten.

wel is het zo dat bijvoorbeeld die emagic midi interfacen veeeeeeeel strakker lopen met logic dan bijvoorbeeld met cubase. kennelijk gebruiken ze dan een of ander buffertje die in andere software niet beschikbaar is waardoor ze alles veel beter getimed eruit kunnen gooien.

klopt, steinberg heeft ook van die speciale interfaces voo cubase enzo. De data wordt in de interface gebufferd en door de interface zelf met zwitserse precisie naar buiten geschoten...
Er is nu ook een Midex3 uit trouwens...

Origineel geplaatst door Grooveron
Ik gebruik de Midex 8 van Steinberg samen met Cubase en dat is heel strak.
Daar ben ik het mee eens. Ik heb m'n eigen Midex8 net een paar weken binnen en het werkt allemaal lekker makkelijk. Ik moet er nog een beetje achter komen hoe het allemaal werkt (ook met SysEx enzo) maar er zit een goeie handleiding bij en uitgebreide documentatie. En in de manuals van Cubase zelf kan je ook een hoop vinden. :okdan:

Origineel geplaatst door bob303vs909

Die kaart is dit weekend verkocht, aan mij.......
En het is idd dezelfde, op marktplaats en 2dehands.nl

Back