Ik ben fan van Duran Duran!

binnenkort komt er een nieuw album uit.
Helemaal analoog op de stings en wat drmsampletjes na. De strings komen uit de Triniton. De Jupiter 8 is als altijd weer goed vertegenwoordigd. En er kwam ook nog een ander plaat uit van een paar van die gasten, alleen onder een ander naam. Check effe Future music geloof ik.

Begin jaren 90 heeft Duran Duran ook nog een erg goede CD uitgebracht waarvan je nu nog regelmatig 1 nummer achter videoclipjes ed. hoort... (Vraag me niet hoe de CD heet... was toen nog net wat te jong om me daarin te interesseren :erm: )

Duran Duran, mijn eerste (!) grootste jeugdliefde ;) Ik durf zelfs te stellen, dat het voor mij ooit de inspiratie was om zelf muziek te gaan maken met synths.

Later (vanaf 84') ben ik ook gaan luisteren naar Japan en Roxy Music en heelveel Bowie. Toen hoorde ik toch plotseling waar al die 'frisse' invloeden vandaan kwamen..... Nee, van mij geen kwaad woord over Duran Duran!

Begrijp me goed, ik vind Duran Duran over het algemeen heel goed! Maar van die demo daar stond ik van te kijken. Het doet me denken (ik weet niet of dat zo is) aan Franky Goes To Hollywood waar er gewoon een doos studiomuziekanten werd uitgenodigd om de plaat vol te spelen. Toch een beetje nep..

Schotel Aladin is trouwens ook errug goed. :)

Origineel geplaatst door fuse
Schotel Aladin is trouwens ook errug goed. :)
Gisteren weer eentje gehad. Wat zijn die GOED!
Maar goed, Duran Duran is vet..

Wat was er ook weer van Stock Aktikon en the Waterman of zoiets?

Stock, Aitken en Waterman was een producers trio. Zij maakte de bagger van de jaren 80. Begonnen met obscure nummers voor Divine en Dead or Alive, verder gegaan met op de S.O.S. band lijkende muziek voor Princess en toen binnen gelopen met bagger zoals de oude Kylie Minogue, Rick Astley (Never gonna give me up doet het overigens wel goed als dance classic), Jason Donovan, Big Fun, the Reynold girls.

Duran Duran is gewoon goed. Ik vind vooral die Arpeggio in Don't save a prayer errug lekker. Ook al werden ze als een boyband gepresenteerd, toch heb ik het idee dat ze tenminste nog zelf muziek maakten. Over jaren 80 bands gesproken: Ultravox en Visage anyone?

Twee woorden:

Eighties party!

Of je oude cassetes weer eens uit de doos halen. :D

Origineel geplaatst door sander
En er kwam ook nog een ander plaat uit van een paar van die gasten, alleen onder een ander naam.

the devils

nick rhodes + stephen duffy

Origineel geplaatst door fuse
Twee woorden:

Eighties party!

Of je oude cassetes weer eens uit de doos halen. :D

Nou, daar beginnen we vrijdag 13 september dus mee, aan de start van het EMERGE electronic music & art festival, waar ook de DSF meeting op zondag onderdeel van is.

Alle jaren 70 en 80 electro, disco, new-wave en pop hits die bijgedragen hebben aan de ontwikkeling van de electronische muziek...

equate

Origineel geplaatst door Tron
het meisje had haar nek gebroken tijdens een head spin, daar na zijn ze uitelkaar gevallen of uit het zicht verdwenen, best zonde

Broodje aap....

Het zou crazy legs zijn geweest, die zijn nek zou hebben gebroken...hij werd laatst voor I love de 80s geinterviewd en zei dat dat dus flauwekul was....einde verhaal...

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ultravox en Visage anyone?

Oooooh jazeker. Ik ben trouwens na Vienna de oudere Ultravox platen gaan beluisteren en ik vind Systems of Romance nog steeds de beste plaat aller tijden. Zo is er echt geen 2e. Minder electronisch dan wat ze later met Midge Ure gingen doen maar gitaar en synthesizer werd daar op een werkelijk fantastische manier gecombineerd. De zanger John Foxx is daarna solo gegaan en dat was ook echt een electro pionier hoor. Hier nooit een hit geweest maar Underpass blijft 1 van de beste electronische singles ooit. En die hele plaat Metamatic is trouwens errug goed. Staat bol van CR78, Wasp en Oddysey.

Back