Tr-909 Vergelijking

1 draadje omsolderen, echt al kun je helemaal niks, dan lukt het je nog.......

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Ik denk dat ik hem dan maar eens een keer na laat kijken o.i.d. door boemtjak ja als hij dat zou willen... meteen ommodden zodat die transformer er ook tussen uit kan, en hij gewoon op t lichtnet aangesloten kan worden, eventueel potmeters vervangen o.i.d....

Origineel geplaatst door Wiseguy
1 draadje omsolderen, echt al kun je helemaal niks, dan lukt het je nog.......

Hmmz, dan zal ik het eens aan mn pa vragen of die t n keer wil doen.. Ik draai m straks eens open, en kijk er eens ff na... Ik ben benieuwd of dit ook zou helpen aan de sound.. Ik laat nog wat horen :)

Ik heb hem inmiddels opengedraaid, en wat me opviel is dat er ook n stel batterijen inzitten... Is dit normaal??
Afb021.jpg

Bij het plaatje waar ik om moet solderen staan overigens geen lettertjes waarop staat welke 2 puntjes voor welk voltage zijn...

Afb022.jpg

Ik neem aan dat ik gewoon de meest rechtse moet gebruiken voor 240V??

maar om het verschil echt te ondervinden allemaal één meenemen naar een "synthforummeating"
juist de laaste staat er met kleine lettertjes bij

Oke, mooi kut... Ik wou hem dus omzetten door dat brugje te verplaatsen naar die van 220V .. eenmaal gedaan, ging het apparaat niet aan... Dus weer dat brugje terug gezet bij 117V waar ie eerst stond.. Die transformator er weer tussen.. en nee hoor... Het apparaat gaat helemaal niet meer aan... ;{ :frons: Iemand n idee wat t probleem kan zijn, en anders eventueel iemand die een keer zin/tijd heeft om t apparaat na te kijken ofzo.. ? Want ik vind dit toch wel heel erg zuur ;{

240 v.... je hebt toch wel het ander brugje verwijderd en de zekering gecheckt

is de zekering nog heel

Origineel geplaatst door dr.DRé
is de zekering nog heel
Weet ik niet zeker, kan het maar heel moeilijk zien of er nog n draadje inzit..

Oke, de zekering was inderdaad gesprongen... Hij stond intussen weer op 117V waar hij in t begin ook op stond..., en zo ging hij weer aan (gelukkig 8D ) met een nieuwe zekering van 250V 1,6A stond erop..., dus met goede zin toch weer dat bruggetje naar 240V gesoldeerd, in de hoop dat het wel zou werken, alles aangesloten, maar hij ging weer niet aan... Volgens mij is het zekeringetje dit keer niet gesprongen aangezien hij er nog helemaal goed uitziet... :confused: heel raar, maar t o zo makkelijke omsolderen schijnt bij mij niet helemaal te lukken haha... :frons:

Origineel geplaatst door richard2000
Je heb er 2 toch?
Kijk anders ff in die andere hoe het daar zit, beetje zomaar klooien lijkt mij niet zo'n goed idee....8D ,
als je 220v op de 110winding zet van die trafo houd ie het niet lang uit, heel kort zelfs....=(

Nope, ik heb er geen 2... Een kameraad van me is van het weekend langs geweest met de zijne... Is inmiddels weer bij hem thuis dus... De trafo werkt overigens nog wel gewoon... De 909 werkt nog wel als ie op 117V ingesteld staat intern met die trafo dus... maar op 240 of 220 krijg ik hem op de een of andere manier maar niet aan de praat... :confused:

Origineel geplaatst door richard2000
Ik denk dat er een printspoortje onderbroken is op jouw 909, er lijkt een reparatie te zitten dmv dat bruine draadje wat er bij gesoldeert is

Afb022.jpg

Zoals je ziet heeft deze hieronder dat niet

TR-909%20FUSE.JPG

Dat zal misschien wel de reden zijn dat het je niet lukt:confused:
Daar zat ik inderdaad ook al naar te kijken ja... Ik zag dat draadje bij andere foto's helemaal niet zitten... Maarja, ik ben dan wel weer niet zo iemand die dat draadje dan maar even los gaat maken... sowieso niet omdat ik helemaal niet technisch ben... dalijk werk ik dat apparaat echt naar de tering... :o: maar ik vond dat draadje daar inderdaad ook al zo raar zitten...

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Daar zat ik inderdaad ook al naar te kijken ja... Ik zag dat draadje bij andere foto's helemaal niet zitten... Maarja, ik ben dan wel weer niet zo iemand die dat draadje dan maar even los gaat maken... sowieso niet omdat ik helemaal niet technisch ben... dalijk werk ik dat apparaat echt naar de tering... :o: maar ik vond dat draadje daar inderdaad ook al zo raar zitten...

Gelijk heb je, lekker laten zitten, maar ik vermoed dat dat draadje het netkeuze overbrugt dus je 909 blijft altijd op 110v staan, wat je ook kiest.
Het verklaart ook dat je zekering gesprongen was bij je poging.

He, mijn naam op dat printplaatje? ;)

> Alex Omega: Nee, is wel een goeie vriend van mij...

Oke.. Nu is het dus helemaal kut :( .. Ik had omdat het niet lukte alles maar weer gewoon teruggezet zoals hij in originele staat was.. dus op die 117V en mooi die transformator ertussen... zet ik hem vandaag aan... alle lichtjes knipperde heel raar, wat ie daarvoor nooit heeft gedaan... de crash en de hihat kwam er overstuurd uit, met een portie ruis.. en even later hoorde ik de crash vanzelf een paar keer aanslaan zonder dat ik midi o.i.d. ernaar verstuurde en toen viel het beestje helemaal uit.. pfff achteraf heb ik er behoorlijk wat spijt van dat ik het geprobeerd heb, ik had m beter kunnen laten zoals ie was.. ;{

Back